Nelegalios mero reklamos dar neuždraustos Pereiti į pagrindinį turinį

Nelegalios mero reklamos dar neuždraustos

2012-09-20 23:59
Nelegalios mero reklamos dar neuždraustos
Nelegalios mero reklamos dar neuždraustos / Margaritos Vorobjovaitės nuotr.

Vilniaus reklamos stenduose pasirodžiusia miesto mero Artūro Zuoko judėjimo galbūt neteisėta reklama Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ir toliau nežada domėtis, nebent gaus skundą. Jį jau rengiasi įteikti reklamose žeminami konservatoriai.

Veiksmui reikia popieriaus

Šią savaitę Vilniaus viešosiose erdvėse esančiuose reklamos stenduose pasirodė neįprasta reklama – stikliniuose stenduose puikavosi du dviračiai. Vienas – naujas, oranžinis (tapatinamas su legendine A.Zuoko oranžinių dviračių akcija), kitas – senas ir sulūžęs. Prie pastarojo pridėti prierašai "akubiliaus Lietuva" bei "NE". Užrašai prie oranžinio dviračio – "Atgimusi Lietuva", "TAIP".

VRK atstovai pripažino, kad tokia reklama pažeidžia įstatymus, nes yra draudžiamo palyginamojo pobūdžio. Tačiau net praėjus dviem dienoms VRK pirmininkas Zenonas Vaigauskas "Vilniaus dienai" tvirtino, kad reklamos uždrausti nėra kaip, nes niekas dar nesiskundė.

"Buvo tik atsiųstas samprotavimas, ar nereikėtų tos reklamos pripažinti netinkama, nes ji yra lyginamoji. Bet skundo mes negavome, todėl ir sprendimo nepriimame. Pats savo nuomonės neskubu sakyti, palieku galimybę dalyvauti diskusijoje", – dėstė Z.Vaigauskas.

Liepia prisitaikyti sau

Tėvynės sąjungos frakcijos seniūnas Seime Jurgis Razma teigė kol kas pats reklamų nepastebėjęs, bet gavęs signalų apie juodinančią reklamą. Anot jo, kontroversiški šūkiai ir sulaužyti dviračiai turėtų būti taikomi pačiam merui.

"Dėl reagavimo – pasvarstyti verta. Nes toks vaizdavimas absoliučiai neatitinka tikrovės. Bet nesunku prisiminti, kad pats A.Zuokas inicijavo tą oranžinių dviračių diegimo akciją. Būtent jos rezultatas ir buvo išvogti bei sulaužyti dviračiai. Tad tą variantą su sumaitotais dviračiais jam reikėtų priskirti sau. O kai A.Kubilius važiuoja į dviračių žygį, jokių sulankstytų dviračių nematyti", – su šypsena kalbėjo J.Razma.

Pasak jo, vertinant reklamos autorių omenyje turėtą perkeltinę prasmę, Vilniaus merui esą reikėtų ir pačiam prisiminti, kaip su trenksmu žlugo ilgus metus puoselėtos jo idėjos.

"Prisiminkime elektroninį bilietą – šiam projektui to sumaitoto dviračio įvaizdis taip pat labai tiktų", – neabejojo Seimo narys.

Teisininkai ieško išeities

A.Razma teigė kol kas neturintis įrodymų, kad savivaldybė iš tiesų piktnaudžiavo turima privilegija nuspręsti, kokio turinio reklama yra galima Vilniaus mieste – tai esą turėtų nustatyti Tarnybinės etikos komisija.

"Dėl pačios reklamos vertinimo – apie tai būtinai informuosiu štabo vadovą, kad jis su teisininkais pasvarstytų galimybes kreiptis į VRK, spręsti klausimą kitomis teisinėmis priemonėmis. Komisija skundus nagrinėja greitai, nebent einama į teismus, tad galimybė tempti laiką yra."

Nevadinčiau to juodosiomis technologijomis – tai greičiau pilkosios technologijos, kai siekiama konkurentus apjuodinti, menkinti jų įvaizdį taip dirbtinai iškeliant save. Sąžiningoje rinkimų kovoje pasisakyčiau už tai, kad rinkėjų pasitikėjimas būtų keliamas ryškinant savo gerąsias savybes, o ne naudojantis tokiomis priemonėmis", – svarstė politikas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų