- Jurgita Andriejauskaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Statybų verslo atstovai teigia, jog vietoj atskirų slėptuvių ir priedangų sostinėje būtų racionaliau pastatyti metro, kuris galėtų tarnauti ir kaip apsauga kilus grėsmei, tam pritaria ir Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) vadovas Laurynas Kasčiūnas.
„Šiandien atskiras priedangas, atskiras slėptuves išlaikyti atskirai yra daug brangiau nei ten, kur didelė žmonių koncentracija sostinėje, kad pradėti projektuoti ir statyti metro. Suprantu, kad tai didžiulis infrastruktūros statinys, tačiau Lietuvos statybininkai, rangovai yra statę ir Suomijoje, ir Švedijoje, ir Norvegijoje tokį statinį“, – LRT radijui trečiadienį sakė Lietuvos statybininkų asociacijos vadovas Dalius Gedvilas.
Šiuo metu statytojai yra įpareigoti naujai statomuose daugiabučiuose projektuoti priedangas. Anot D. Gedvilo, priedanga gali apsaugoti žmones keletą valandų, tuo metu metro saugumą suteiktų ilgesniam laikotarpiui. Karas Ukrainoje rodo, kad žmonėms slėptis tenka ir po keletą parų.
„Kijevo metro mačiau, reiktų galvoti ne tik kas bus su daugiabučiais, galvoti apie kompleksinį infrastruktūros statinį, kuris turėtų savyje ir geriamo vandens saugyklą, ir kuro saugyklą, ir elektros generavimo stotį. Kadangi civilinė sauga apima ne tik keletą valandų pabūsiu, kol yra pavojus. Tai manyčiau reikėtų kompleksinio sprendimo, strateginio sprendimo“, – kalbėjo asociacijos vadovas.
„Jei šiandien pradėtume Vilniuje projektuoti metro, greičiausiai atsirastų tik po 10-12 metų, tai 2035 metais yra tikimybė, kad turėtume tokį statinį, kuris apsaugotų didelę dalį vilniečių ir svečių“, – sakė jis.
Anot jo, reikia įvertinti ir tai, kad atskirų priedangų ir slėptuvių priežiūrai reikalingi finansiniai ištekliai.
„Kompleksiškumas sprendžiant problemą būtinas. Nereiktų koncentruotis į daugiabučius“, – kalbėjo D. Gedvilas.
Seimo NSGK vadovas Laurynas Kasčiūnas teigė pritariantis tokiai idėjai ir ją vertinantis visai kitaip nei prieš keletą metų.
„Aš priklausiau metro sąjūdžiui, kuris veikė praėjusios kadencijos Seime. Tiesą sakant, visiškai sutinku – kai kuriose šalyse metro yra pirmiausia civilinės saugos objektas, o tada jau susisiekimui skirtas infrastruktūros dalykas. Tikrai sveikinčiau, jei pradėtume rimtas, paskaičiuotas diskusijas apie metro projektą Vilniuje. Tikrai, visiškai kitaip žiūriu, nei žiūrėjau prieš 3-4 metus“, – teigė jis.
Seimas 2018 metų rudenį priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą ir sudarė sąlygas privatiems investuotojams imtis metro statybų. Šis statybų reglamentavimas įsigaliojo 2020 metų pradžioje.
Diskusijos dėl metro poreikio Vilniuje vyksta jau daugiau nei dešimtmetį: šalininkai teigė, jog projektas pritrauktų milijonines investicijas, o šio transporto būdo atsiradimas išlaisvintų miestą iš kamščių. Kritikai teigia, jog Vilniuje yra per mažai gyventojų, kad statybos atsipirktų, be to, jos pakenktų paveldui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki gegužės pabaigos – eismo pakeitimai Stoties žiedo prieigose
Atliekant inžinerinių tinklų rekonstrukcijos darbus, gegužės 17–31 dienomis bus laikinai pakeistas eismo organizavimas Vilniaus geležinkelio ir autobusų stočių prieigose. ...
-
Vilniaus oro uostas ieško kavinių operatorių naujam terminalui
Bendrovė Lietuvos oro uostai (LTOU) ieško kavinių ir barų operatorių būsimam keleivių išvykimo terminalui Vilniaus oro uoste. LTOU ketvirtadienį pranešė paskelbusi patalpų nuomos konkursą, kuriame tikisi ir tarptautinių kompanij...
-
Vilniuje užfiksuota padidėjusi oro tarša
Ketvirtadienį sostinės Žirmūnų rajone užfiksuota padidėjusi kietųjų dalelių (KD10) koncentracija. ...
-
Nacionalinio stadiono telenovelėje naujas posūkis – lyg spjūvis visiems vilniečiams į veidą17
Vilniaus Nacionalinio stadiono telenovelė pasiekė naują stadiją. Sostinės taryba pritarė patobulintam statybų projektui, atsižvelgdama į Viešųjų pirkimų tarnybos pateiktas rekomendacijas. ...
-
Paskutinis laikinų pokyčių etapas Vilniaus oro uosto schemoje: atsiras nauja aikštelė1
Lietuvos oro uostai praneša, kad vykstant Vilniaus oro uosto prieigų ir visos eismo schemos rekonstrukcijai, nuo birželio 3 dienos, atvykus automobiliu, keleivius išlydėti ir pasitikti bus galima naujai įrengtoje aikštelėje P2, esan...
-
Vilniuje ruošiamasi surengti pirmąją piliečių asamblėją3
Ateinančiais metais Vilniaus miesto savivaldybė planuoja surengti pirmąją piliečių asamblėją, kurios tikslas – įtraukti gyventojus į gyvenamųjų rajonų atnaujinimą. ...
-
Sostinės centre – eilės norinčiųjų pasitikrinti sveikatą: atliekami širdies nepakankamumo tyrimai
Širdies nepakankamumas Lietuvoje kasmet nustatomas apie 10 tūkst. asmenų, o tikimybė susirgti šia liga yra 1 iš 5, sako Širdies nepakankamumu sergančiųjų asociacijos vadovė Aistė Štaraitė. Todėl, pažymi ji, labai s...
-
Vilniaus miesto savivaldybė skirs paramą ispanų kalbos mokytojams4
Siekiant mažinti rusų kalbos mokymą bei pritraukti į ugdymo įstaigas daugiau ispanų kalbos mokytojų, Vilniaus miesto savivaldybės taryba trečiadienį nustatė šių pedagogų pritraukimo ir finansinio skatinimo sąlygas. ...
-
Apie nuo legioneliozės mirusį vyrą: mama liūdną žinią išgirdo per Motinos dieną6
Vilniuje – mirtis nuo legioneliozės. Mirė 45-erių vyras. Apie įvykį sužinoję Justiniškių daugiabučio kaimynai išsigando dėl savo sveikatos – jie pasigenda informacijos iš atsakingų institucijų. Visuomenės sveikatos...
-
„Amžiaus“ klausimas išspręstas: išrinktas naujas Salomėjos Nėries gimnazijos pavadinimas23
Vilniaus miesto savivaldybės taryba nutarė Salomėjos Nėries gimnaziją pervadinti Vyčio vardu. ...