Visame pasaulyje žinoma operos solistė Violeta Urmana sako, kad dainuoti Lietuvoje – ypatinga, tas jausmas niekada neatbunka. Ji žino, kad čia ją myli, jos laukia. O jei kas bus ir ne taip, klausytojai atleis. Šeštadienį garsiosios tautietės gerbėjai ją išvys Nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje.
Išsipildė svajonė
Kartu su vyru italu Alfredo Nigro, dainininke iš Gruzijos Anita Rachvelišvili bei italu Riccardo Zanellato V.Urmana atliks Giuseppe Verdi „Requiem“. Solistams talkins Kauno valstybinis choras (meno vadovas Petras Bingelis), Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro choras (meno vadovas Česlovas Radžiūnas) bei simfoninis orkestras. Koncerto dirigentas – Robertas Šervenikas.
G.Verdi „Requiem“ – šio sezono teatro įvykis. „Tokios sudėties “Requiem„ – sena mano svajonė“, – sakė Operos ir baleto teatro generalinis direktorius Gintautas Kėvišas.
„Tai toks gilus kūrinys, kuris sujudina žmogaus sielą ir protą“, – pritarė dirigentas R.Šervenikas.
Spaudos konferencijoje V.Urmana pasirodė geros nuotaikos, tačiau pabrėžė, kad prieš koncertus ir spektaklius labai saugo balsą. O lietuviški orai apgaulingi – tai šalčiai, tai drėgna. Dėl tos priežasties jos vyras A.Nigro spaudos konferencijoje nedalyvavo.
„Requiem“ V.Urmana kartu su vyru atliks pirmą kartą. „Alfredo balsas tiesiog sutvertas “Requiem„, bet to kūrinio nesu su juo dainavusi, todėl bus malonu“, – džiaugėsi Violeta.
Paprastai sutuoktiniai kartu dainuoja daugiausia ne operose, o koncertuose. Tačiau šiais metais Madride drauge dainuos „Makbetą“.
Ir vėl mecosopranas
Operos dainininkės karjerą pradėjusi kaip mecosopranas, šiuo metu V.Urmana visame pasaulyje žinoma kaip dramatinių soprano vaidmenų atlikėja, kurios repertuare – Aida, Elizabetė, Džokonda, Leonora, Toska, Norma, Zyglinda, Izolda.
Mecosopranu ji daug kartų yra dainavusi ir „Requiem“ „La Scalos“ teatre Milane, Vienos operoje diriguojant maestro Riccardo Muti. Pirmą kartą šį kūrinį Violeta atliko 1994 m. Berlyne ir Paryžiuje.
„Tada buvo tiktai aštuoni laipsniai šilumos – labai šalta, o mums reikėjo saugoti balsą. Mus net konjaku girdė, kad neperšaltume, po koncertinėmis suknelėmis apsivilkome visokių šiltų drabužių“, – prisiminė solistė.
Lietuvos operos ir baleto teatre „Requiem“ ji dainuos sopranu.
„Sopranu šį kūrinį dainuosiu paskutinį kartą. Kartais sunku numatyti, sunku nuspėti, ką tavo balsas norės veikti ateityje. Keičiasi kūnas, keičiasi balsas. Teks keiti ir repertuarą. 10 metų buvau mecosopranas, 10 metų – sopranas. Soprano ciklą baigsiu “Requiem„ ir vėl būsiu mecosopranas“, – pasakojo V.Urmana.
Dainininkė priminė, kad soprano partija „Requiem“ – labai įvairi. Pagrindas – lyriškas dainavimas, bet yra daug proveržių. G.Verdi „Requiem“ nėra opera, kaip daugelis mėgsta sakyti. Tai žmogaus santykis su Dievu. G.Verdi buvo ateistas. Kūrinyje yra labai įvairių atspalvių – ir dramatiškos, ir lyriškos muzikos. V.Urmana patikino, kad stengsis juos perteikti kaip įmanoma geriau.
„Kitą kartą “Requiem„ atliksiu jau mecosopranu. Nors bus gaila, vėl žaliuosiu iš pavydo, kai sopranas dainuos paskutinę dalį “Libera me„. Dramatinio soprano partijos – labai sudėtingos. Reikėjo daug drąsos norint jas dainuoti. Todėl vėl noriu gyventi šiek tiek patogiau“, – neslėpė V.Urmana.
Repertuarą koreguoja krizė
Violeta šmaikštavo, kad viskas jos gyvenime būna „blokais“. Praėjusių metų rudenį Paryžiuje ji dainavo net 12 operos „Likimo galia“ spektaklių. Kai kada keturis mėnesius dainuoja „Aidą“, paskui pusę metų – „Toską“.
„Niujorke kaip sopranas atsisveikinau su Aida. Ten peršalau, kelių spektaklių turėjau atsisakyti“, – sakė Violeta.
Dainininkės planuose – daugybė operų ir koncertų, laisvą langelį jos spektaklių ir repeticijų kaleidoskope sunkiai rasi. Bet kartais planus pakoreguoja ekonominė krizė.
„2013-ieji man turėjo būti Richardo Vagnerio metai. Taip džiaugiausi. Ispanijoje, Bilbao, turėjau dainuoti R.Vagnerio operoje “Parsifalis„, bet pasakė: “Nėra pinigų – teks dainuoti Toską", – šiek tiek apmaudžiai kalbėjo dainininkė.
Kas? G.Verdi „Requiem“.
Kada? Kovo 17 d. 18.30 val.
Kur? Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre.
Naujausi komentarai