Spūstyse įkalinti vairuotojai raginami nepypsėti: reikia daugiau tolerancijos

  • Teksto dydis:

Ruduo įsibėgėja, baigiasi atostogos, vilniečiai grįžo namo, prasidėjo nauji mokslo metai. Deja, sostinės keliuose tenka prisiminti nemalonų reiškinį – automobilių spūstis. Vilniuje taip pat atsirado ir daug naujų vairuotojų. Apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su Vilniaus apskrities kelių policijos pareigūnu Donatu Mankausku.

– Ar labai pasikeitė eismas sostinėje rudenį?

– Žmonės grįžo po atostogų, transporto padaugėjo. Grįžta mūsų nemėgstami kamščiai. Atsiranda naujų vairuotojų, grįžta ir studentai, kurie dar nežino miesto, tad kartais tenka pastebėti blaškymųsi keliuose, adresų ieškojimų. Vienintelis prašymas vairuotojams – daugiau pakantumo bei pagarbos vieni kitiems.

– Kaip vairuotojai turėtų elgtis vieni kitų atžvilgiu?

– Garso signalas yra skirtas, jog įspėtų apie kliūtį arba ekstremalią situaciją. Nereikia pradėti pypsėti kiekvienu atveju, kaip tai daro pietų šalių gyventojai. Reikia daugiau pakantumo, tolerancijos ir pagarbos. Kuo eismo kultūra bus geresnė, tuo bus saugesnis vairavimas.

– Kaip naujokams būtų galima lengviau įsilieti į intensyvų eismą sostinėje?

Vienintelis patarimas – planuotis maršrutą iš anksto, ypatingai, jei esi mieste naujokas ir nepažįsti miesto.

– Vienintelis patarimas – planuotis maršrutą iš anksto, ypatingai, jei esi mieste naujokas ir nepažįsti miesto. Tai padeda ir išvengti kamščių. Taip pat, jeigu važiuotų ne po vieną automobilyje, o po keturis, naudotis viešuoju transportu. Visa tai gali padėti gerinti eismo situaciją Vilniuje.

– Ar policininkai žiūri atlaidžiau į naujokų klaidas?

– Kiekvieną kartą situacija yra vertinama individualiai. Jeigu vairuodamas žmogus blaškosi, tai žiūrima atlaidžiau, padedama susiorientuoti. Bet jeigu tai liečia mašinų pastatymą bet kur, kas trukdo viešajam eismui ar pėstiesiems, tai nuolaidų jokių nėra, įstatymas yra įstatymas.

– Vaikų vežti automobiliais irgi negalima bet kaip, tiesa?

– Taip, tėvai turi prisiminti, kad visų pirma yra vaikų saugumas. Visi vaikai, kurių ūgis yra mažesnis nei 135 cm, turėtų važiuoti tam skirtose ir pritaikytose vaikų sėdynėse. Jos yra skirstomos į penkias kategorijas. Galioja visos pagrindinės taisyklės, kurios numatytos Kelių eismo taisyklėse (KET). Tėvai turėtų prisiminti, pasiskaityti ir žinoti. Šiuo periodu intensyviai vykdomos prevencinės priemonės, prie pėsčiųjų perėjų stebimas vairuotojų elgesys, stebimas mokinių vežimas į mokyklas, daromos neblaivumo akcijos.

– Kaip tėvai turėtų elgtis atvežę vaikus prie mokyklos?

– Visų pirma, reikia vadovautis net tik KET, bet ir žiūrėti, kad vaikui būtų saugu išlipti. Dažnai pastebima tai, dėl ko tėvai ir įspėjami, ir baudžiami, kad vaikas išleidžiamas į važiuojamąją kelio pusę. Viena pagrindinių saugumo taisyklių, kad vaikas, jeigu tėvas jo nelydi, turi išlipti į šaligatvio pusę.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Kaip vairuotojai turėtų reaguoti į mokyklinį autobusą?

– Viena pagrindinių taisyklių – pamačius mokyklinį autobusą su mirksinčiais švyturėliais, kadangi šių autobusų vairuotojų pareiga sustojus įlaipinant arba išlaipinant mokinius įjungti švyturėlius, sumažinti greitį tiek, kad bet kokiu atveju, iškilus pavojui, būtų įmanoma sustoti. Yra nurodyta ir lydintiems asmenims bei mokyklinių autobusų vairuotojams, kad vaikus iki dešimties metų į kitą gatvės pusę turėtų būti palydėtas lydinčio asmens. Tačiau pasitaiko visokių atvejų. Būna, kad vaikai nepasižiūrėję išlekia į kelią. Todėl vairuotojai ir turi pristabdyti greitį, kad bet kada galėtų sustoti.

– Kokios mokyklinių autobusų vairuotojų pareigos?

– Jie irgi turi pareigų, tačiau daugiau jų yra priskiriama lydinčiam asmeniui. Jis turi prižiūrėti, kad vaikai saugiai įliptų ir išliptų. Jeigu vaikui yra mažiau nei dešimt metų, reikia jį palydėti per gatvę. Taip pat stebėti, kad vaikai būtų prisisegę saugos diržus, kad nebūtų vežama daugiau vaikų, nei yra sėdimų vietų. Kai kuriais atvejais lydintis asmuo gali būti ir autobuso vairuotojas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Idomu,

Idomu, portretas
kam tos spustys naudingos,kad eile metu tycia daroma viskas,kad apsunkinti eisma!?

Ar veikia

Ar veikia portretas
mano masiniuko signalas,suzinau tik per TA. Uztai zmones visai pamirsta ispejima sviesomis! O juk jis privalomas bet kokios kliuties atveju! Nuo greicio matuotoju,iki nukritusios kelyje kartonines pakuotes. Kazkodel Vakaru Europoje zmones ispeja,o pas mus - dziaugiasi,kad beda gal istiks kitus...

gėda laikrasciui

gėda laikrasciui  portretas
Pirma uz lnk reportazu spausdinima, antra ar tikrai svarbu vln problemos Klaipėdai?
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių