- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Spūstyje strigusi ir tuo metu prie vairo telefonu besinaudojusi Jolita daugiau taip nesielgs. Už tai, kad gavo pamoką visam gyvenimui, ji sakė esanti dėkinga Lietuvos kelių policijos viršininkui.
Savo istoriją moteris papasakojo asmeninėje socialinio tinklo paskyroje ir sutiko ja pasidalyti su skaitytojais.
„Jeigu mano istorija suveiks taip, kaip suveikė man duota viršininko pastaba, galbūt net pavyks išvengti skaudžių pasekmių keliuose“, – kalbėdama su portalo kauno.diena.lt žurnalistais vylėsi Jolita.
„Niekam ne paslaptis – rytiniai kamščiai iš Pilaitės į centrą vairuotojus varo ne tik į neviltį, bet ir į telefonus. Kas belieka, kai vairuoji ir vėluoji – darbas persikelia į online automobilyje. Ne tik vaizdo skambučių pavidalu, bet ir emailų rašymu.
Vieną tokį rytą prieš kokį mėnesį man lėtai judant kamštyje su telefonu rankose, periferijoje pastebiu kitą automobilį, kuris nelenkia, o lygiuojasi. Žvilgteliu į vairuotoją, susidūrus žvilgsniams jis parodo, kad nusileisčiau langą. Ir išgirstu: „Labas rytas, ar suvokiate, ką šiuo metu darote?“ Per tą klausimą spėju ieškoti akivaizdžių policijos ženklų – nėra. Laukiu klausimo pabaigos ir mintys sukasi atsakymas: „Aš tai vairuoju, o jūs stabdote eismą“, bet staiga ant pilietiško vairuotojo peties pamatau kraštelį policijos logotipo.
Labas rytas, ar suvokiate, ką šiuo metu darote?
Tada jau per sekundę mintyse prasisuka scenarijus, kaip moku baudą. Dar bandau kažką lementi, kad „tik atmečiau skambutį, kalta, žinau, kad blogai, labai blogai, kalta“. Tarp mano prisipažinimų kaip tame legendiniame video „žinojau, žinojau“, policininkas informuoja: „Vairuojant telefono negalima net liesti, už telefono naudojimą vairuojant galite netekti vairuotojo teisės trim mėnesiams“. O aš kiek galiu, tiek įterpiu, kad labai kalta ir net akys pradeda drėgti nuo minties, kad vasarą liksiu be automobilio. Nežinau, kas padėjo – ar nuoširdus prisipažinimas ar raudonas lūpdažis, bet gavau tik įspėjimą iki kito karto“, – asmeniniame socialinio tinklo profilyje rašė moteris.
Jolita pasakojo, kad pralenkęs ją pareigūnas spūstyje pakalbino dar vieną vairuotoją, kurį po to už kelių metrų sustabdė stovintis žymėtas policijos automobilis. Kaip spėjo ji, tikriausiai formalumams sutvarkyti.
„Jaučiausi gavusi šansą – daugiau taip nedaryti. Ir nedarau. Supratau, kokia vis dėlto galinga prevencija, ir kur kas paveikiau gauti įspėjimą nei baudą. Šį atvejį vis dar permastydavau ir per tiesioginės komunikacijos efektyvumą. Kiek komunikacijos ir reklamos šia tema bebuvo, kiek to vadinamojo „buzz‘o“, bet geriausia veikia žmonių komunikacija iš lūpų į lūpas, ir ne tik pardavimuose.
Bet čia dar ne viskas. Šią savaitę per žinias žiūrėjau reportažą apie keliuose išaugusį nelaimingų atsitikimų skaičių. Komentavo policininkas – girdėtas balsas, matytas veidas. Užmečiau akį į pareigas, net kojas pakirto – Lietuvos kelių policijos viršininkas.
Ir tai dar ne viskas. Kitą dieną po žinių tame pačiame Pilaitės prospekte aš jį pastebėjau. Didžiavausi savimi – telefonas giliai kuprinėje, dairiausi į šalis, aktyviai dalyvavau eisme – viską mačiau, net per galinio vaizdo veidrodėlį kelių policijos viršininką nežymėtame automobilyje kitoje juostoje. Vis užmečiau akį – pareigūno taktika ta pati, lėtai judėdamas stebėjo vairuotojus. Kadangi judėjome skirtingose juostose, kamštis, o pirma juosta kartais juda greičiau – susilyginome. Jis, aišku, pamatė, kad vairuotoja – pavyzdinga, o aš savimi tokia patenkinta, kad atsisukau su plačia šypsena ir net nejutau, kaip pati atidariau langą.
„Labas rytas, atleiskite, bet labai noriu padėkoti už gerą pamoką, ypač kai iš televizijos žinių supratau, iš ko ją gavau. Tikrai veikia, pagarba!“. Savo tokiu poelgiu iššaukiu plačią šypseną kitoje pusėje, maloniai apsikeitėme dar keliomis frazėmis, gavau palinkėjimą saugiai vairuoti ir saugoti patį didžiausią turtą – tą, kuris sėdi ant galinės sėdynės. Ir maloniai su šypsenomis judėjome kamštyje toliau“, – detalizavo Jolita.
Atleiskite, bet labai noriu padėkoti už gerą pamoką, ypač kai iš televizijos žinių supratau, iš ko ją gavau.
Pasak moters, ar tai būtų paprastas pilietiškas vairuotojas, ar kelių patrulis, ar net pats kelių policijos viršininkas – toks paprastas žmogiškas įspėjimas daro įspūdį, veikia ir tikrai yra vertas padėkos.
„Nebijokime padėkoti net viršininkams! Šio įrašo iliustracija galėtų būti asmenukė su kelių policijos viršininku iš automobilių spūsties Pilaitės prospekte, bet ten man pasakė visiems laikams – telefono vairuojant net liesti negalima! Atsiminkit ir jūs! O jeigu mes, vairuotojai, vienas kitą kelyje pamatę telefonuose sudrausmintume?! Darom? Bet sutariam, nesikoneveikiame, o gražiai – su šypsenomis“ – idėja dalijosi ji.
Primename, kad už kalbėjimą ar naudojimąsi telefonu vairuojant gresia bauda nuo 60 iki 90 eurų. Įkliuvus pirmą kartą ir neturint kitų nusižengimų, gali grėsti pusė minimalios baudos – 30 eurų. O šį Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimą padarius pakartotinai gresia teisės vairuoti atėmimas nuo vieno iki trijų mėnesių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą5
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...