Pereiti į pagrindinį turinį

Paskutinė "Vilniaus autobusų" viltis

2008-10-30 09:00
Paskutinė "Vilniaus autobusų" viltis
Paskutinė "Vilniaus autobusų" viltis / Krizė: jeigu "Vilniaus autobusams" bankai nesuteiks 12 mln. litų paskolos, kitais metais mieste autobusų galime ir nebepamatyti. Tomo Raginos nuotr.

Ties bankroto riba atsidūrę "Vilniaus autobusai" neranda banko, galinčio suteikti 24 mln. litų paskolą. Jeigu nepavyks pasiskolinti bent pusės sumos, kitais metais viešasis transportas sostinėje nebekursuos.

Bankams nekelia pasitikėjimo

Vakar vykęs Vilniaus autobusų stebėtojų tarybos posėdis sukrėtė dalyvius. Šiuo metu Vilniaus autobusams iki metų pabaigos trūksta 23 mln. litų. Pusę šios sumos žada sukrapštyti Vilniaus miesto savivaldybė. Kitą dalį, apie 12 mln. litų, ketinama pasiskolinti iš banko. Tačiau šaliai grimztant į ekonominę krizę, Lietuvos bankai nenori turėti reikalų su ties bankroto riba balansuojančia įmone.

"Anksčiau kalbėta apie 24 mln. litų paskolą, tačiau "Vilniaus autobusai" nerado banko, galinčio tiek paskolinti. Dabar kalbama apie pusę šios sumos, bet nežinia, ar atsiras bankas. Jeigu vienkartiniai važiavimo bilietai pabrangtų, autobusai surinktų daugiau pajamų ir bankai lengviau sutiktų skolinti. Jeigu bilietai nebrangs, bankai iš viso gali nesutikti dalyvauti šioje istorijoje. Autobusų parkui liktų sustoti", – liūdnai prognozavo miesto tarybos ir "Vilniaus autobusų" stebėtojų tarybos narys Romas Adomavičius.

Įsiskolinę iki ausų

Šiuo metu "Vilniaus autobusai" nepajėgūs laiku atsiskaityti nei už degalus, nei už atsargines dalis. Su tiekėjais sudaryta sutartis kiekvieną mėnesį už degalus atsiskaityti 20 dienų vėliau. Be to, įmonę smaugia atlyginimai darbuotojams. Šios išlaidos kasmet siekia apie 57 mln. litų ir sudaro daugiau nei pusę įmonės metinių sąnaudų. Atlyginimų vairuotojams sumažinti nevalia, nes įmonę įpareigoja sutartis darbuotojams mokėti ne mažiau nei vidutinį šalies mėnesinį atlyginimą, siekiantį apie 1,8 tūkst. litų.

Net ir smaugiamas skolų "Vilniaus autobusų" direktorius Gintaras Nakutis nepraranda vilties. "Metus išgyvenome su tomis skolomis, bet nesustojome, vežėme žmones. Kaip išgyvenome, nežinau. Šiemet atlyginimus darbuotojams mokėjome laiku. Už degalus irgi pajėgiame atsiskaityti per nustatytą 20 dienų laikotarpį. Kaip bus ateityje, nežinau. Tikiuosi, kad su savivaldybės pagalba ir pabranginę bilietus dirbsime toliau", – vylėsi G.Nakutis.

Kalta miesto taryba

Milžiniškos skolos susidarė dėl nepakankamo įmonės finansavimo. Šių metų biudžete "Vilniaus autobusams" numatyta 104 mln. litų, tačiau dar žiemą buvo akivaizdu, kad šių lėšų nepakaks. "Vilniaus autobusų" vadovybė prašė skirti ne mažiau nei 138 mln. litų. Sostinės valdžia, tikslinanti miesto išlaidas, žada biudžete rasti papildomų 10 mln. litų. Likusius 12 mln. litų teks susikrapštyti įmonei.

Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius tikino, kad dėl susidariusių skolų pirmiausia atsakomybę turėtų prisiimti Vilniaus miesto taryba.

"Praėjusių metų viduryje sakėme, kad įmonės finansinė padėtis nepatenkinama, kad pajamos nepadengia sąnaudų, todėl būtina branginti vienkartinio važiavimo bilieto kainą. Kažkodėl tada visiems tarybos nariams atrodė, kad administracija "ant durniaus" šneka. Niekas nesiėmė veiksmų. Septyniolikos tarybos narių prašymu klausimą galėjo į tarybos posėdžių darbotvarkę įtraukti, bet visi galvojo, kaip parko sąnaudas sumažinti", – tarybos narius kaltino G.Paluckas.

Žiemą brangs bilietai

Sostinėje viešojo transporto bilietų kainos nekilo nuo 2005 m. Šiuo metu Vilniuje vienkartinis bilietas kainuoja 10 centų pigiau nei Kaune ir kone puse lito pigiau nei Klaipėdoje.

Savivaldybės specialistai yra paruošę projektą dėl vienkartinių važiavimo bilietų branginimo. Artimiausiame tarybos posėdyje, lapkričio 5 d., žadama bilietų kainas kilstelėti nuo 1,1 lito iki 1,8 litų. Naujas tarifas miesto autobusų ir troleibusų keleiviams įsigaliotų nuo gruodžio 1-osios.

R.Adomavičius tikino, jog ši kaina neturėtų būti galutinė. Mat apskaičiuota, jog autobusų ir troleibusų parkai galėtų išbristi iš skolų liūno tik tuo atveju, jeigu bilieto kaina būtų kilstelėta iki 3 litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų