- Eglė Morkienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Virtualioje erdvėje plinta vaizdo įrašas, kuriame pavėžėjimo paslaugas teikiantis asmuo keikia klientę. Pokalbis, kuriuo viešojoje erdvėje greičiausiai pasidalijo pats vairuotojas, sukėlė audrą virtualioje erdvėje.
Liepė važinėti viešuoju transportu
Vaizdo įrašu dalijosi bent kelios feisbuko grupės, o praėjusio antradienio rytą automobilyje vykusį pokalbį išgirdo keli tūkstančiai internautų.
Vaizdo įraše užfiksuota situacija, kai Vilniuje pavėžėjas klientę nuveža ne tuo adresu, kuriuo ji prašė, ir vyras turėjo apsukti nemenką ratą, kad moteris pasiektų kelionės tikslą.
„Skambinkit, man p**** išvis yra, ar jūs skambinsit į dispečerinę, ar ne. Duokit man keturis eurus“, – šiais pavėžėjo žodžiais prasideda vaizdo įrašas.
Klientė tik tarsteli, kad vairuotojas ją atvežė ne tuo adresu. Tuomet pavėžėjas gana mandagiai pasako, kad kelionė kainuos 4,40 euro ir jis moterį tuoj nuveš į jai reikalingą vietą. Tačiau maloniais žodžiais vairuotojas neapsiriboja ir toliau bando auklėti klientę.
„Matosi, kad pi*** pastoviai protą vairuotojams, jūsų reitingas – 4.6“, – toliau aiškina pavėžėjas. Klientė atsako, kad jai įvertinimas nerūpi.
„Man ir p**** yra. Važiuokite visuomeniniu transportu kitą kartą, pamatysiu kitą kartą jus – tikrai nevešiu. Ko sėdėjote, tylėjote tada, reikėjo pasakyti, kad jūs ne čia važiuojat, būkit geras, nuvažiuokit ten. Važiuojat pigiai, bl**, už troleibuso kainą, ir dar pi*** protą žmogui, bl**“, – karščiuojasi vairuotojas.
Girdėti, kaip klientė pradeda aiškinti, kad yra įvairios institucijos, kurioms dėl tokio nemalonaus bendravimo ji gali pasiskųsti.
Važiuojat pigiai, bl**, už troleibuso kainą, ir dar pi*** protą žmogui,bl**.
„O man po***, po*** man yra iš tikrųjų. Dapi*** man ar policija, ar ch******, ar Seimas, ar Prezidentūra. Man yra paja***, kitą kartą važiuosit troleibusu, – klientei pasakius, kad ji gali pranešti apie vairuotoją institucijai ar darbdaviui, šis toliau beria savo. – Man dapi***, aš jums sakiau, dapi***, bl**, ar pranešit, ar nepranešit. Man po***, supratot mintį? Po***, ir viskas. 4,40 euro iš jūsų ir viskas. Kitą kartą užmatysiu, tikrai, bl**, jūsų nevešiu“, – grąžą atiduodamas pavėžėjas dar kartą priminė, kad kitą kartą moteris važiuotų troleibusu ir palinkėjo gražios dienos.
„Nepamirškite pasiskųsti ir man vienetuką dar įp***. Ir dar skundą parašykite, kad vairuotojas keikiasi. Ir dar parašykite, kad jam paja***“, – išlipančiai klientei dar primena vairuotojas.
Internautai įžvelgė ir klientės kaltę
Šis įrašas, greičiausiai nufilmuotas ant pavėžėjo automobilio priekio esančiu vaizdo registratoriumi, internautus tarsi padalijo į dvi barikadų puses. Vieni stojo vairuotojo pusėn ir teigė, kad pati klientė yra kalta, kad laiku nepasakė važiuojanti ne į tą pusę, kiti pasipiktino nemandagiu pavėžėjo elgesiu.
„Kai aptarnavimo srityje pradirbi visą gyvenimą ir nedaug lieka iki pensijos“, – taip matomus vaizdus komentavo Svajūnas.
„Dirbant su žmonėmis reikia turėti žmogiškumo: nori nenori tokiame darbe turi bendrauti su žmonėmis. Įsivaizduokite situaciją, kad atvažiuoji į svetimą miestą ir nelabai žinai, kur reikia važiuoti, tik žinai adresą, o kai pamatai, kad atvežė ne tuo adresu, tai ant tavęs dar ir rėkti pradeda, tai čia jau nėra normalu, – sakė pavėžėjų paslaugomis besinaudojanti Evelina. – Žinoma, ši klientė taip pat su savo pričiūdais, tada ir pyktis sukyla. Bet ir tokiu atveju verta valdytis.“
Andželika teigė, kad „apgailėtini yra klientai, kurie įsivaizduoja visada esantys teisūs“, o štai Sandra teigė, kad negalima pykti ant vairuotojo, nes jis išlipančiai klientei palinkėjo gražios dienos.
„Toks vairuotojas neturėtų vežti keleivių“
Portalas pakomentuoti vaizdo įrašą paprašė Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio.
„Be komentarų. Toks vairuotojas neturėtų vežti keleivių, o internetinės platformos neturėtų jam sudaryti sąlygų naudotis teikiamomis galimybėmis susirasti keleivių“, – pamatęs vaizdo įrašą sakė G. Nakutis.
„Pavėžėjas teikia paslaugą, o keleivis yra klientas, tad taip vairuotojas neturi elgtis. Jeigu veždamas suklydo pats pavėžėjas, tai turi atsiprašyti ir nuvežti į tą vietą, kur reikia. Net jei ir keleivis būtų suklydęs pasakydamas adresą, tuomet pavėžėjui taip pat vertėtų susilaikyti. Keiktis ir net rodyti nepasitenkinimo pavėžėjas tikrai neturėtų“, – sakė pašnekovas.
Be komentarų. Toks vairuotojas neturėtų vežti keleivių, o internetinės platformos neturėtų jam sudaryti sąlygų naudotis teikiamomis galimybėmis susirasti keleivių.
Anot jo, pavėžėjimo paslaugas teikiantys žmonės turi laikytis bendrų taisyklių, tarkim, būti tvarkingais. „Transporto priemonės turi atitikti techninius reikalavimus, pavėžėjas turi turėti ne mažiau dvejų metų vairavimo stažą. Platformos, kurios sutelkia pavėžėjus, taip pat kelia savo reikalavimus. O tai, kad turi elgtis kultūringai, juk įstatymuose neparašyta, pavėžėjams taip pat nėra darbo taisyklių, nes jie dirba ne pagal darbo sutartį, o jie turės turėti individualios veiklos pažymėjimą. Tiesioginis kliento ir paslaugas teikiančio asmens, šiuo atveju pavėžėjo, bendravimas yra visuotinai pripažintas ir tam nereikia jokių parašytų taisyklių – abi pusės turėtų elgtis mandagiai, gražiai ir tvarkingai“, – sakė G. Nakutis.
Anot pašnekovo, jeigu šį vaizdo įrašą paviešino pats pavėžėjimo paslaugas teikiantis asmuo, tai jo elgesio motyvus sunku vertinti. „Jis tikrai neturėtų girtis tokiu elgesiu, sunku patikėti, kad tai jis paviešino pats“, – sakė pašnekovas.
Paklausus, kur dėl tokio nepagarbaus pavėžėjo elgesio galėtų kreiptis klientas, pašnekovas neslėpė, kad šis klausimas yra sudėtingas. „Jeigu klientas žino, per kurią platformą pavėžėjas dirba, tuomet būtų galima informuoti pačią platformą. Kiekviena pavėžėjų platforma siekia išlaikyti gerą vardą, tai galbūt tokiam vairuotojui daugiau nebeduotų užsakymų arba gal imtųsi tam tikrų sankcijų“, – pašnekovas neatmetė ir kliento kreipimosi į policiją galimybės.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Giedrė Nenartavičiūtė teigė, kad ši tarnyba nusivylusiems pavėžėjimo paslaugas teikiančiais asmenimis negalėtų padėti.
„Dėl paslaugų teikimo kokybės – jei jos suteiktos nekokybiškai, nesuteiktos, ar suteiktos nesilaikant sutarties sąlygų – galima kreiptis į VVTAT. Tačiau šiuo atveju dėl pavėžėjo elgesio pasiūlytume kreiptis į platformos, kuri sutelkia pavėžėjus, administraciją. Jei asmuo dirba pagal individualią sutartį, tai gal platformos administracija jį sudrausmintų“, – teigė tarnybos atstovė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tuskulėnų memoriale bus pagerbtos Ruandos tutsių genocido aukos
Diplomatinė bendruomenė ketvirtadienį Tuskulėnų dvaro memoriale Vilniuje organizuoja renginį, skirtą paminėti tutsių genocido Ruandoje 30-metį. ...
-
Pristatomi Mamuto parko projektiniai pasiūlymai: laukiama gyventojų nuomonės
Visuomenei pristatomi Šeškinės šlaitų geomorfologinio draustinio teritorijos su prieigomis tvarkymo projektiniai pasiūlymai. Vadinamasis Mamuto parkas ves paskutinio ledynmečio pėdsakais ir pasiūlys ramų poilsį gamtos apsuptyje. ...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
G. Nausėda įvardijo, iš kur gauti pinigų gynybos reikmėms: mano nuomone, tai – geriausias kelias13
Prezidentas Gitanas Nausėda sako pritariantis, jog pelno mokestis gynybos reikmėms galėtų būti didinamas papildomais 2 procentiniais punktais. ...
-
Skelbiamas Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės direktoriaus konkursas1
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) paskelbė konkursą Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) direktoriaus pareigoms užimti. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas3
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Gaisras Viršuliškių daugiabutyje: ką paaukojo nukentėjusiems?1
Sausio 2 d. Vilniuje, Viršuliškėse, sprogus daugiabučiui, Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK), reaguodamas į situaciją, kad žmonės neteko namų, daiktų, o viena šeima – vaiko, suskubo pakviesti visuomenę prisidėti prie paramo...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
Netrukus gimdysianti A. Zuokė: nesitikėjome, kad pavyks taip greitai25
Augusta Zuokė – smuikininkė, NIKO ansamblio koncertmeisterė ir Artūro Zuoko žmona – jau greitai taps mama. Šeima netrukus susilauks pirmojo bendro kūdikio – namus papildys mergytė. ...
-
Su G. Kirkilu atsisveikina buvę kolegos ir politiniai oponentai: jis buvo valstybės žmogus24
Vilniuje atsisveikinti su mirusiu buvusiu Ministru pirmininku Gediminu Kirkilu renkasi kolegos ir politiniai oponentai. ...