Ar tikrai jie sprendžia problemas, ir kokius pažeidimus jie fiksuoja, plačiau pakomentavo „Judu“ Infrastruktūros skyriaus vadovas Giedrius Levčenka.
– Kokie rezultatai per metus?
– Nuo praėjusių metų liepos, kada įranga pradėjo fiksuoti pažeidimus, iki šių metų liepos pabaigos buvo užfiksuota apie 96 tūkst. Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų. Skaičiai viršija vidurkį.
– Kurie matuokliai daugiausiai fiksavo pažeidimų?
– Daugiausiai pažeidimų fiksuoja tie įrenginiai, kurie yra įrengti greito eismo gatvėse, kur yra didelis eismo juostų skaičius, pavyzdžiui, Oslo gatvėje, Ukmergės gatvėje, Savanorių prospekte. Didelis automobilių srautas daro įtaką dideliam pažeidimų kiekiui.
Daugiausiai pažeidimų fiksuoja tie įrenginiai, kurie yra įrengti greito eismo gatvėse, kur yra didelis eismo juostų skaičius.
– Tos vietos, kuriose stovi matuokliai, kodėl būtent ten jos parinktos, ir ar jas planuojama keisti?
– Pažeidimų fiksavimo įrenginių įrengimo vietos buvo parinktos atsižvelgiant į fiksuojamus KET pažeidimus, gatvių infrastruktūrą ir didelį eismo įvykių kiekį tose lokacijose. Vietų keitimo galimybė yra. Pats įrengimas kartais leidžia matuoklį apsukti kita kryptimi, bet tai nėra sprendimas. Greitas matuoklis turi būti suprojektuotas, įrengti inžineriniai tinklai.
– Kiek Vilniuje yra stacionarių ir kilnojamų matuoklių?
– Vilniaus mieste eksploatuojami 28 stacionarus pažeidimų fiksavimo įrenginiai. Jie renka pažeidimus ir perduoda automatiniam protokolų surašymui. Taip pat Vilniaus miesto savivaldybė šiuo metu plėtoja vidutinio greičio kameras, kurios bus įrengtos keturiose atkarpose ir lygiai tuo pačiu metu testuoja kilnojamą pažeidimų fiksavimo įrenginį, kuris turėtų fiksuoti leistino greičio pažeidimus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Matuokliai fiksuoja tik greitį ar ir kitus pažeidimus?
– Standartiškai pažeidimų fiksavimo įrenginys atlieka leistino greičio kontrolę, bet įdiegus šalia šviesoforais valdomų sankryžų ar gatvėse, kurios turi maršrutinės transporto juostas, galima fiksuoti ir kitokio tipo pažeidimus. Vilniaus mieste yra tam tikras matuoklių kiekis, kuris fiksuoja draudžiamus šviesoforo signalo pažeidimus ar važiavimus maršrutinio transporto juosta, kai tam nėra suteikta teisė.
– Ar tokių pažeidėjų daug?
– 70 proc. sudaro leistino greičio pažeidimai, apie 20 ir kiek daugiau proc. yra važiavimas maršrutinio transporto juosta ir apie 5 proc. sudaro draudžiamų šviesoforų signalų pažeidimai.
– Ar visada turime pamatyti blykstę, kuri reiškia, kad matuoklis užfiksavo pažeidimą?
– Radaras gali fiksuoti pažeidimą ir be blykstės. Blykstė reikalinga tam, kad būtų apšviestas transporto priemonės valstybinis numeris ir aiškiai matytųsi pažeidimo nuotrauka.
(be temos)
(be temos)