„Džiaugiamės galėdami atsidaryti, bet suprantame ir atsakomybę. Siekdami užtikrinti saugumą reguliuosime muziejaus lankytojų srautus, todėl, planuojant apsilankymą muziejuje, lankytojų prašome užpildyti išankstinės registracijos formą, kurią galima rasti muziejaus tinklalapyje, o apsilankymo metu laikytis visų saugumo rekomendacijų. Visi darbuotojai, kurie priims lankytojus muziejaus ekspozicijose, bus nuolatos, periodiškai, testuojami greitaisiais COVID-19 antigeno testais“, – sakė Lietuvos nacionalinio muziejaus direktorė Rūta Kačkutė.
Lietuvos nacionalinis muziejus pirmiausia atidarys tuos padalinius, kuriuose veikia naujos parodos. Pirmasis po daugiau nei keturis mėnesius trukusios pertraukos atsivers Gedimino pilies bokštas. Čia, kaip informuoja Lietuvos nacionalinis muziejus, veikia naujausia, gyvai lankytojams dar nerodyta primityviojo meno darbų paroda. Didžioji dalis eksponuojamų darbų sukurti pasaulį ir Lietuvą ištikusios pandemijos sąlygomis, tačiau parodos lankytojai įsitikins – primityvistų pasaulyje gyvenimas kur kas optimistiškesnis: nei pandemija, nei jos sukelta įtampa čia neegzistuoja. Parodoje eksponuojama daugiau nei šimtas išraiškingų primityviosios tapybos pavyzdžių, pasižyminčių džiaugsmingomis spalvų gamomis ir spinduliuojančių šviesą bei puikią nuotaiką.
Kovo 16 d., antradienį, lankytojai galės sugrįžti į Naująjį arsenalą, kur jų lauks retrospektyvinė Nacionalinės premijos laureato Petro Repšio kūrybos paroda. Eksponatus šiai parodai atrinko parodos kuratorė prof. dr. Giedrė Jankevičiūtė ir pats autorius. Čia bus galima pamatyti ir naujausią dailininko kūrinį – trisdešimt metų kurtą bareljefą „Lietuvos krikštas“.
Kazio Varnelio bažnyčių interjerų piešinių paroda „Begalybės link“, kuri kiek anksčiau buvo atidaryta virtualiai, lankytojus gyvai Kazio Varnelio namuose-muziejuje priims kovo 17 d., trečiadienį, informuoja Lietuvos nacionalinis muziejus. Čia bus galima išvysti niekuomet anksčiau neeksponuotus XX a. 5–7 dešimtmečiais dailininko sukurtus eskizus, daugiausia atspindinčius jo Čikagoje įsteigtų Bažnytinio meno dirbtuvių laikotarpį. Daugelis šių projektų buvo įgyvendinti, tačiau šiandien išlikę tik piešiniuose.
Kovo 18 d. Naujajame arsenale pradės veikti tarptautinių fotografijos konkursų finalininko Tado Kazakevičiaus nuotraukų paroda „Tai, ko nebebus“. Penkerius metus autorius fiksavo nykstantį Lietuvos kaimą, o ieškodamas įsimintinų ir iškalbingų kadrų šalies keliais ir vieškeliais apkeliavo daugiau nei 7000 kilometrų. Tai pirmoji Lietuvos publikai pristatoma autorinė T. Kazakevičiaus darbų paroda.
Naujausi komentarai