Pereiti į pagrindinį turinį

Planuojama atsisakyti žalių rodyklių: kaip pasikeis eismas Vilniuje?

2019-10-12 10:41

Didžiųjų miestų savivaldybės rengiasi nuo 2020 metų pradžios sankryžose atsisakyti lentelių su žaliomis dešiniojo posūkio rodyklėmis, tačiau didelės naudos iš tokio sprendimo nesitiki.

A. Ufarto/ Fotobanko nuotr.

Šios rodyklės leidžia atlikti posūkį į dešinę, esant draudžiamam šviesoforo signalui.

Nuo 2020 metų sausio 1 dienos reguliuojamose sankryžose ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtintų lentelių su žalia rodykle neliks, juos pakeis šviesoforai su krypties rodyklėmis.

Pasak Susisiekimo ministerijos, naujos šviesoforų įrengimo taisyklės įvedamos atsižvelgiant į kintančias eismo tendencijas miestuose ir sparčiai diegiamą jutiklinį šviesoforų valdymą.

Pagal 2014-aisiais priimtus Kelių eismo taisyklių pakeitimus, nuo šių metų lapkričio 1 dienos nebebus galima įrengti lentelių su žaliomis dešiniojo posūkio rodyklėmis.

Anot ministerijos, lentelių atsisakoma kaip nesaugaus ir jutikliniam šviesoforų valdymai netinkamo eismo organizavimo.

Vilniuje pralaidumas nekris

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė Miglė Bielinytė BNS atsiųstame komentare teigė, kad šie pakeitimai yra svarbūs, siekiant didinti visų eismo dalyvių saugumą.

„Vadovaujantis Europos Sąjungos direktyvomis ir siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą, žalių lentelių, leidžiančių sukti į dešinę, esant įjungtam raudonam šviesoforo signalui, iki 2020 metų turi nelikti visose Europos sąjungos šalyse. Pritariame tam ir aktyviai ruošiamės pakeitimams, apgalvodami ir diegdami kitokius eismo reguliavimo ir valdymo sprendimus“, – sakė ji.

Vilniaus mieste buvo daugiau kaip 120 šviesoforais reguliuojamų sankryžų su žalios rodyklės lentelėmis, o šiuo metu liko apie 80 tokių sankryžų.

Sankryžų pralaidumas demontavus lenteles su žaliomis rodyklėmis kardinaliai nepasikeis.

„Sostinėje šviesoforinis eismo reguliavimas ir valdymas vykdomas automatizuotai, remiantis realiais eismo srautais gatvėse, todėl sankryžų pralaidumas demontavus lenteles su žaliomis rodyklėmis kardinaliai nepasikeis“, – teigia M. Bielinytė.

Ji akcentavo, kad šiuo metu įgyvendinamas kitoks įvažiavimo į dešinę sankryžose ir pėsčiųjų eismo organizavimo sprendimas – žalias šviesoforo signalas pėstiesiems uždegamas anksčiau, taip suteikiant jiems pirmenybę ir didinant jų matomumą, o užbaigiamas irgi anksčiau, kad į dešinę sukančios transporto priemonės dalį laiko galėtų tai daryti nepraleidžiant pėsčiųjų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų