Pereiti į pagrindinį turinį

Profesinė sąjunga nusitaikė į "Vilniaus troleibusų" viršūnėlę

2009-05-12 09:00
Veiksmai: praėjusią savaitę bendrovės "Vilniaus troleibusai" darbuotojų profesinė sąjunga surengė piketą, o dabar miesto valdžiai pateikė planą, kaip sunkmečiu sutaupyti.
Veiksmai: praėjusią savaitę bendrovės "Vilniaus troleibusai" darbuotojų profesinė sąjunga surengė piketą, o dabar miesto valdžiai pateikė planą, kaip sunkmečiu sutaupyti. / Gedimino Bartuškos nuotr.

"Vilniaus troleibusų" profesinė sąjunga tikina žinanti, kaip sutaupyti dar 4 mln. litų bendrovės išlaidų. Siūloma radikaliai sumažinti administraciją, o likusiems vadovams uždrausti naudoti įmonės lėšas asmeniniams reikalams.

Bendrovėje 5 direktoriai

Praėjusią savaitę bendrovės "Vilniaus troleibusai" darbuotojų profesinė sąjunga piketais bandė atkreipti vienintelio akcininko, Vilniaus miesto savivaldybės, dėmesį į įmonės problemas. Šįkart profesinė sąjunga miesto valdžiai pateikė konkretų planą, kaip sunkmečiu sutaupyti dar 4 mln. litų bendrovės išlaidų. Tik diržus veržti siūloma ne eiliniams vairuotojams, o pačiai vadovybei.

"2009 m. kovo pradžioje bendrovės generalinis direktorius jums (Vilniaus miesto savivaldybei – red. past.) pateikė optimizavimo programą. Ji buvo paruošta administracijos vienašališkai. Taupyti direktorius pageidavo tik eilinių vairuotojų sąskaita. Mes turime savų pasiūlymų, kaip galima sutaupyti. <...> Pagal generalinio direktoriaus optimizavimo planą viso labo galima sutaupyti 1,3 mln. litų. Pagal mūsų pasiūlymus – 4 mln. litų", – kreipimesi į miesto valdžią rašo "Vilniaus troleibusų" profesinė sąjunga.

Darbuotojai siūlo atkreipti dėmesį į išpūstą bendrovės administracijos aparatą. Mat "Vilniaus troleibusus" valdo 5 direktoriai, kurių atlyginimams pernai sunaudota 810 tūkst. litų. Taip pat bendrovėje dirba 6 galinių punktų viršininkai, 10 revizorių, 24 galinių punktų operatorės. Šiems pernai algų išmokėta 1,06 mln. litų.

"1-ajame parke dirba 3 troleibusų išleidimo ir priėmimo dispečerės. Darbo metu jos lošia kortomis bendrovės kompiuteriu. Priimti ir išleisti troleibusus gali sargai, kurie sėdi čia pat. Susitaupytų 73 tūkst. litų per metus. <...> Juristė, gaunanti atlyginimą, neatstovauja bendrovės interesams teismuose. Bendrovės generalinis direktorius samdo advokatą, kurio 1 val. paslaugų kainuoja 200 litų", – piktinasi profesinė sąjunga.

Įmonės lėšos – tarsi sava kišenė?

Kreipimesi pabrėžiama, kad bendrovės sąnaudos didėja ir dėl netikslingo patalpų remonto, jam kasmet išleidžiama po 150–200 tūkst. litų, tačiau niekas esą tiksliai nežino, kokie remonto darbai iš tiesų buvo atlikti.

Pinigai švaistomi ne tik remontams, bet ir degalams. Esą bendrovės direktoriai įmonės lėšomis perka benziną asmeniniams tikslams – net poilsio dienomis ir per atostogas.

"2008 m. rugpjūtį, bręstant krizei, buvo papildomai nupirkta VW markės automobilių. Nė vieno automobilio po darbo ir per išeigines bendrovės teritorijoje nėra. Vadinasi, jie naudojami asmeniniams tikslams ir, ko gero, už įmonės lėšas", – įtaria darbuotojai.

"Vilniaus troleibusų" profesinė sąjunga reikalauja, kad savivaldybė maksimaliai sumažintų įmonės administraciją ir atliktų išsamų bendrovės auditą.

Pirmininkė siekia naudos sau?

Profesinės sąjungos siūlymai papiktino "Vilniaus troleibusų" generalinį direktorių Joną Bagdonavičių. Jo nuomone, siūlymai nelogiški, o juos sukurpusi profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina siekia tik vieno tikslo – skambiais šūkiais į profesinę sąjungą parvilioti pabėgusiuos. Mat nuo narių skaičiaus tiesiogiai priklauso jos atlyginimas.

"Sumažinus visą administraciją pavyktų sutaupyti 4 mln. litų. O kas liktų dirbti? 1,2 tūkst. darbuotojų paskirti 5 direktoriai, tai čia labai daug? Suprantu, direktoriai – brangus dalykas, bet dispečeriai, kurie išleidžia troleibusus? Pirmininkės nuomone, jie šitai profesinei sąjungai nereikalingi, nes nėra jos nariai. Tokia politika", – komentavo J.Bagdonavičius.

Generalinio direktoriaus nuomone, visi administracijos darbuotojai įmonei reikalingi. Mat pagal rengiamą reorganizacijos planą ketinama atleisti tik 10 administracijos darbuotojų. Atleidus daugiau, J.Bagdonavičiaus tvirtinimu, sustotų visos bendrovės darbas.

"Yra du parkai, jie atskirti. Ir kažkas jiems turi vadovauti. Gali vadinti kaip nori, direktoriumi ar dirbtuvių viršininku. O kaip dirbti be vyriausiojo inžinieriaus, kuris prižiūri apie 300 troleibusų? O kur dar energetikos ūkis, pastotės. Meistrai nereikalingi? Išvarykite visus meistrus – tai geriausias būdas paralyžiuoti įmonę", – piktinosi vadovas.

J.Bagdonavičius pabrėžė, kad per šiuos metus bendrovė ketina sutaupyti apie 10 mln. litų. Didžiausia sutaupytų lėšų dalis, apie 60 proc., susidaro dėl algų mažinimo politikos. Tačiau atlygis esą kerpamas proporcingai visiems įmonės darbuotojams: ir vairuotojams ir administracijai. Taip pat sąnaudos mažėja dėl atsisakytų naktinių reisų, kurie buvo nepelningi, bei dėl valanda sutrumpėjusios vairuotojų darbo dienos.


Romas Adomavičius


Vilniaus miesto vicemeras

Vadovo atlyginimas tiesiogiai priklauso nuo darbuotojų atlyginimų vidurkio ir koeficiento, šis sausį buvo sumažintas 15 proc. Sutinku, kad direktorius nesuinteresuotas mažinti skaičiaus tų darbuotojų, kurie užima vadovaujamus postus ir gauna didesnius atlyginimus. Tačiau iš pirmo žvilgsnio "Vilniaus troleibusuose" nėra per daug vadovaujančio personalo. Bendrovėje dirba 1,2 tūkst. darbuotojų, todėl 5 direktoriai yra labai nedaug.

Tačiau savivaldybė sudarė komisiją, kuri atsakys į visus klausimus. Ji patikrins tuos faktus, kurie parašyti profesinė sąjungos laiške, taip pat bendrovės ūkinę ir finansinę veiklą. Išvadas komisija turėtų pateikti per artimiausius porą mėnesių. Atsižvelgiant į komisijos išvadas bendrovės valdyboje visa tai bus koreguojama.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų