Reklamą apie kaimynus pirko neteisėtai Pereiti į pagrindinį turinį

Reklamą apie kaimynus pirko neteisėtai

2012-04-18 23:59
Reklamą apie kaimynus pirko neteisėtai
Reklamą apie kaimynus pirko neteisėtai / Gedimino Bartuškos nuotr.

Visą žiemą vilniečius erzinusi ir daug diskusijų kėlusi bendrovės "Vilniaus energija" reklama buvo pirkta neteisėtai. Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) reikalauja sutartį nutraukti.

Pirko neteisėtai

"Vilniaus energija" informacinės kampanijos "Mes visi – kaimynai" paslaugas pirko neteisėtai. Tai antradienį baigusi savo tyrimą konstatavo VPT.

Šiandien itin stambi ir brangi "Vilniaus energijos" reklamos kampanija jau baigta. Beveik visą šildymo sezoną reklamos apie draugiškus bendrovėje dirbančius kaimynus, paaiškinimai, iš ko susideda šilumos kaina, kėlė ne tik miestiečių nepasitenkinimą. Šios reklamos taip pat buvo svarstomos įvairiausių institucijų ir politikų.

Per žiemą savo neigiamą nuomonę apie šias reklamas išsakė premjeras Andrius Kubilius, Seimo nariai, Energetikos ministerijos atstovai, Vilniaus meras Artūras Zuokas išsigandęs įtūžusių rinkėjų viešai reikalavo bent dalį reklamų nutraukti. Jos taip pat buvo svarstomos Generalinėje prokuratūroje, Konkurencijos taryboje.

VPT nustatė, kad perkančiosios organizacijos statusą turinti bendrovė "Vilniaus energija", įsigydama viešųjų ryšių paslaugas, susijusias su informacine kampanija "Mes visi – kaimynai", ir nevykdydama viešojo pirkimo procedūrų, pažeidė Viešųjų pirkimų įstatymą.

Bendrovė, kaip nurodoma VPT pranešime, turėtų nutraukti sutartį su tiekėjais ir, esant poreikiui, organizuoti viešąjį pirkimą.

Kainai neatsilieps?

Bendrovės "Vilniaus energija" atstovai ne kartą tvirtino, jog viešas reklamos paslaugų pirkimo konkursas skelbtas nebuvo dėl to, kad šio pirkinio išlaidos niekaip neturės įtakos gyventojams tiekiamos šilumos kainai.

Esą visas su reklama susijusias išlaidas apmoka didžiausia "Vilniaus energijos" akcininkė Prancūzijos bendrovė "Dalkia". Tiesa, kiek reklamos kampanija kainavo, įmonės atstovai neatskleidžia.

VPT pabrėžia, kad Viešųjų pirkimų įstatyme nėra išimties, sudarančios galimybę perkančiosioms organizacijoms įsigyti prekes, paslaugas ir darbus, nevykdant įstatyme nustatytų procedūrų, jei pirkimas vykdomas įmonės akcininko pavedimu ar yra šio akcininko finansuojamas. Būtent taip savo sprendimą neskelbti konkurso, organizuojant informacinę kampaniją "Mes visi – kaimynai", motyvuoja "Vilniaus energija".

VPT atkreipia dėmesį, kad, nepriklausomai nuo to, kokie teisiniai santykiai susiklostę tarp bendrovės "Vilniaus energija" ir jos akcininkės – bendrovės "Dalkia Eastern Europe", "Vilniaus energija", kaip perkančioji organizacija, pirkdama prekes, paslaugas ir darbus, turi vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimais.

Konkurencijos taryba neprikibo

Dienraštis primena, kad Konkurencijos taryba sausį gavo Seimo nario Almanto Petkaus paklausimą, kuriuo buvo prašoma išnagrinėti, ar "Vilniaus energijos" skleista reklama nėra klaidinanti ir lyginamoji, kuri įstatymais draudžiama.

Tačiau prašymą pateikęs parlamentaras nieko nepešė, nes Konkurencijos taryba minėtų pažeidimų reklamoje nerado.

Klaidinama reklama yra tada, kai ji pažeidžia įstatyme nustatytus kriterijus – yra neteisinga, neišsami, o jos pateikimo būdas ir forma klaidina vidutinį vartotoją. Lyginamoji reklama gali būti pripažinta neleidžiama, jeigu joje neobjektyviai lyginamos konkuruojančių įmonių prekės ar paslaugos, lyginimas sukelia painiavą, diskredituoja konkurento prekes ir paslaugas.

Konkurencijos tarybos specialistai įvertino, kad "Vilniaus energijos" informacija apie šilumos kainos struktūros dalis yra reklama, tačiau ji neklaidina vartotojų.

Taip pat šiuo atveju reklama nebuvo lyginamoji, nes nagrinėtoje reklamoje nei tiesiogiai, nei netiesiogiai neįvardijamas joks "Vilniaus energija" konkurentas.

Tiesa, pačios šilumininkų bendrovės atstovas spaudai Nerijus Mikalajūnas dienraščiui yra sakęs, kad šios kampanijos jis nelaiko reklama, o tik gyventojams būtinos ir aktualios informacijos pateikimu.

"Taip, mes manome, kad tai yra informacija vartotojams, o ne reklama. Galiu tai patvirtinti, nes tiesiog norime žmones supažindinti su tam tikrais dalykais, kuriuos jiems žinoti naudinga. Reklamuoti bendrovę tikslo neturime", – dienraščiui yra sakęs N.Mikalajūnas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų