Pereiti į pagrindinį turinį

"Ryanair" pažadino darbo rinką - ieškomi pilotai, inžinieriai

2010-04-07 12:35
Prognozė: nauji turistai – naujos darbo vietos.
Prognozė: nauji turistai – naujos darbo vietos. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Pigių skrydžių bendrovei "Ryanair" atidarius savo bazę Kaune bus sukurta tūkstantis naujų darbo vietų. Airiai ieško pilotų, inžinierių. Savo pajėgas ėmė didinti ir turistus aptarnaujantys verslininkai.

Žada įdarbinti lietuvius

Pigių skrydžių bendrovės "Ryanair" Europos komunikacijos vadovas Danielas de Carvalho patvirtino planus įdarbinti daugiau lietuvių.

"Nuo gegužės Kaune atidarome skrydžių bazę, oro uostui tapus pagrindiniu regione, padidės darbuotojų poreikis. Dabar ieškome pilotų, inžinierių, informacinių technologijų specialistų ir skrydžių įgulos narių", – "Kauno dienai" telefonu iš Dublino pasakojo D. de Carvalho.

Jis pabrėžė, kad "Ryanair" plėtra lems naujų darbuotojų paklausą gretutiniuose: turizmo, viešbučių, viešojo maitinimo – sektoriuose.

Šiuo metu "Ryanair" komandą sudaro daugiau kaip 7 tūkst. žmonių, kurių vidutinis atlyginimas sudaro daugiau kaip 3,7 tūkst. eurų (13 tūkst. litų) per mėnesį.

"Ryanair" duomenimis, atidarius naujus skrydžius iš Kauno ir atgabenus čia milijoną turistų per metus, regione bus sukurta apie tūkstantis naujų darbo vietų.

Prasidėjo darbuotojų atranka

Kauno oro uosto generalinis direktorius Arijandas Šliupas nuo balandžio vidurio ketina pasirašyti darbo sutartis su septyniais aviacijos patikros specialistais.

"Dauguma – su aukštuoju išsilavinimu, bet priimame ir turinčius vidurinį išsilavinimą, nes specifinių inžinerinių žinių čia nereikia, – kalbėjo A.Šliupas. – Jie rūpinsis, kad į aerodromą arba į orlaivį nepatektų neleistinų daiktų – ginklų, sprogstamųjų medžiagų. Be to, saugos riboto patekimo zonas, teritoriją, kur vykdomi skrydžiai." Naujieji darbuotojai per mėnesį uždirbs daugiau kaip 2 tūkst. litų.

Jo žiniomis, naujų darbuotojų ieško maitinimo įmonė, kuri tiekia maistą į orlaivius. 30 darbuotojų netrukus įdarbins antžeminio aptarnavimo kompanija. Be to, oro uoste bus įrengti nauji komerciniai plotai, kuriuose turistams prekes siūlys įvairūs prekybininkai.

A.Šliupas įsitikinęs, kad darbo padaugės visiems: degalų užpylėjams, viešbučiams, turistines ir viešojo maitinimo paslaugas teikiančioms bendrovėms.

Taksistai mokysis kalbų?

Kauno turizmo informacijos centro direktorius Sigitas Sidaravičius pastebi pirmuosius su "Ryanair" plėtra susijusius teigiamus ženklus: ėmė daugėti viešbučių rezervacijų, į turizmo centrą kreipiasi vis daugiau užsieniečių.

"Ryanair" plėtra yra superdalykas, tai – lengvi pinigai. Nereikia niekur išvežti prekės, o eksporto pinigai atkeliauja į mūsų miestą. Turime puikią infrastruktūrą, naujų ir nebrangių viešbučių", – sakė S.Sidaravičius.

Kultūros įstaigos, kavinės, turėtų kelti savo darbuotojų kvalifikaciją. Su turistais bendraujantys darbuotojai turi mokėti vokiečių, anglų kalbas.

"Taksistas turi suprasti, ką reiškia "center" ir kitų pagrindinių objektų angliškus pavadinimus. Tikiuosi, kad neliks ir tokių taksi, kurių vairuotojai sėdi prirūkytame salone vilkėdami sportiniais kostiumais", – kalbėjo S.Sidaravičius.

Aptarnavimo kokybė labai svarbu: jeigu turistui Kaune patiko, jei čia skaniai valgė ir matė gražius vaizdus, įspūdžiais pasidalys su draugais grįžęs namo.

Nėra už ką įdarbinti

Kauno turizmo informacijos centras netrukus septyniomis užsienio kalbomis išleis 60 tūkst. leidinių, kurie bus dalijami miesto svečiams centro filialuose, geležinkelio ir autobusų stotyse, oro uoste. Vėliau planuojama išleisti daugiau tokių leidinių su žemėlapiais ir juos dalyti turistams visose miesto kavinėse, restoranuose, viešbučiuose ir kitur, kur galima sutikti turistų.

"Svečias turi jaustis jaukiai, gauti informacijos apie muziejus, artimiausių renginių sąrašą", – sakė S.Sidaravičius. Esą šiuo metu Kauno turizmo informacijos centro darbuotojai vos spėja suktis aptarnaudami turistus. Būtina priimti bent vieną naują darbuotoją, tačiau, anot S.Sidaravičiaus, nėra iš ko jam mokėti atlyginimą.

"Krūviai didėja, bet nėra paprasta viską suspėti. Teks ieškoti naujo darbuotojo, nors dar nežinau, iš kokių lėšų. Oro uoste turi būti pateikiama informacija visiems atvykusiems svečiams jų gimtąja kalba, ten turi būti mūsų žmogus", – planais dalijosi S.Sidaravičius.

Daugėja būsimų pilotų

Aviacijos mokyklos "Baltic Aviation Academy" Pradinio pilotų parengimo projektų vadovė Indrė Šveistrytė pastebi, kad vis daugiau jaunuolių renkasi piloto specialybę. Lakūno karjera domina ne tik nuo vaikystės sklandančius, įvairių aviacijos klubų narius, bet ir visiškai nieko bendro su lėktuvais iki pilnametystės neturėjusius jaunuolius.

"Inžinerinių specialybių studentai nusprendžia siekti piloto diplomo, daug ateina ir vidurinę baigusių jaunuolių", – apie studentus pasakojo I.Šveistrytė. Profesionalius komercinių skrydžių lakūnus "Baltic Aviation Academy" parengia per trejus metus. Diplomuoti lakūnai iš pradžių uždirba apie 2–3 tūkst. eurų per mėnesį, tapę antraisiais lakūnais – 3–4 tūkst. eurų, o orlaivio vado atlyginimas sudaro 4–8 tūkst. eurų. Didžiausius atlyginimus pilotams moka Jungtinių Arabų Emyratų oro linijos, tačiau jos ir reikalavimus kelia didžiausius. Esą Lietuvoje oro linijos priima pilotus, kurie turi 1,5 tūkst. valandų skrydžio patirties, o ten reikalaujama kelių dešimčių valandų patirties.

I.Šveistrytė tikina, kad lietuviai pilotai darbą suranda lengvai. Esą geras pilotas visą laiką skraido. Darbo biržoje registruoti vos keli pilotai, kurie nedirba, nes neturi galiojančio sveikatos pažymėjimo.

"Galime pasiūlyti profesionalių pilotų "Ryanair", tačiau lakūnai patys renkasi, kur dirbti", – kalbėjo I.Šveistrytė. Oro vežėjai paprastai pilotus renkasi vertindami jų patirtį, tautybė lemia nedaug. Esą šiuo metu pilotus renkasi ir "FlyLAL Charters", kurie į savo komandą pasikvietė pilotų iš Italijos ir kitų Europos šalių.

A.Šliupas atkreipia dėmesį, kad bankrutavus "FlyLAL" Lietuvoje padidėjo skrydžių specialistų pasiūla ir pilotai turi galimybę įsidarbinti "Ryanair".


"FL Technics" renkasi darbuotojus

Lėktuvų techninės priežiūros ir remonto bendrovė "FL Technics", stiprindama savo gamybinius pajėgumus, 10 proc. padidino įmonės darbuotojų skaičių. Šią savaitę priimta 30 naujų aviacijos mechanikų. Visi naujieji darbuotojai prieš tai sėkmingai baigė aviacijos mechanikos kursą bendrovei priklausančiame specialistų mokymo centre. Naujųjų aviamechanikų parengimas truko 14 mėnesių, visą studijų laikotarpį kiekvienam besimokančiajam įmonė skyrė mėnesio stipendijas. Iš viso į naujų specialistų parengimą bendrovė "FL Technics" investavo 1 mln. litų.

"Šiuo kritiniu darbo rinkai laikotarpiu mūsų įmonė elgiasi priešingai nei kiti darbo rinkos dalyviai. Mažiname nedarbą Lietuvoje priimdami žmones, į kurių mokymą ir žinias investavome įmonės lėšas. Savo pajėgomis per pusantrų metų parengėme aukštos kvalifikacijos specialistus be jokio valstybės finansavimo", – sakė "FL Technics" generalinis direktorius Jonas Butautis.

Iš 30 darbą pradėjusių darbuotojų 27 dirbs "FL Technics" periodinės techninės priežiūros poskyryje, o 3 darbuotojai – bendrovės vyriausiojo mechaniko skyriuje. Pagrindiniai "FL Technics" orlaivių remonto angarai, kuriuose aptarnaujami "Boeing 737", "Boeing 757", Saab 2000 ir Saab 340 tipo orlaiviai, yra Vilniaus tarptautinio oro uosto teritorijoje. Bendrovė taip pat turi Linijinės (operatyviosios) orlaivių techninės priežiūros stotis trijuose Kazachstano ir dvejuose Tadžikistano oro uostuose, šiemet planuojama tolesnė plėtra Italijoje. Šiuo metu lėktuvų techninės priežiūros ir remonto bendrovėje "FL Technics" dirba per 300 darbuotojų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų