Pereiti į pagrindinį turinį

Sąskaitos už šildymą šokiruoja net vasarą

2009-06-17 08:23
Pasiteisinimas: įmonės "Vilniaus energija" komercijos direktorius R.Germanas atmetė kaltinimus lupikavimu ir atkreipė dėmesį, kad sąskaitos atspindi ekonominę realybę.
Pasiteisinimas: įmonės "Vilniaus energija" komercijos direktorius R.Germanas atmetė kaltinimus lupikavimu ir atkreipė dėmesį, kad sąskaitos atspindi ekonominę realybę. / VD montažas

Šiltojo metų sezono kaip išganymo nuo žvėriškų mokesčių už šildymą laukę vilniečiai šokiruoti. Sąskaitų už šildymą kilpa jų kaklus veržia net vasarą.

Skaičiai atėmė žadą

Iš įmonės "Vilniaus energija" sulaukę sąskaitų už gegužę vilniečiai pašiurpo: tikėjusiems mokėti vos kelias dešimtis litų teko nusivilti – mokestis už gyvatuką viršija visų laikų rekordą.

"Sunaudojant 1 kub. m karšto vandens tenka mokėti beveik 100 litų. Šalto vandens kubas pašildyti irgi pabrango 9 centais, nors jo kaina Vilniaus mieste lyg ir nesikeitė. Koks skirtumas, kaip "Vilniaus energija" aiškintų, ką reiškia tas gyvatuko mokestis, juk aš tą sumą moku už 1 kub. m karšto vandens", – laiške redakcijai skundėsi Bitininkų gatvėje gyvenanti Regina Dževeckaitė.

Į redakciją vakar paskambinęs Andrius irgi stebėjosi kosminiu gyvatuko mokesčiu. "Su kažkokia mistine nuolaida paskaičiuota 62,2 lito, nors šildymo sezonas jau pasibaigęs. Nejaugi gyvatukas galėjo taip smarkiai pabrangti? Pernai ir užpernai už jį reikėdavo mokėti ne daugiau nei 30 litų", – palygino įpykęs vilnietis.

Kaltinimai lupikavimu

Andrius pasakojo aiškinęsis su "Vilniaus energijos" darbuotoju. Šis esą sakė, kad mokesčiai išauga dėl to, kad "Vilniaus energija" už tam tikrą sumą per mėnesį apšildo visą namą. Tą sumą reikia padengti. Jei name gyvena nemokių kaimynų, jų skolas moka kiti namo gyventojai.

"Tai visiškas absurdas! Kyla klausimas: ar nemokantys už paslaugą kada nors, tarkime, atėjus geresniems laikams, susimokės? Jei, tarkime, "Vilniaus energija" pasiektų, kad nemokantys galiausiai susimokėtų, ar mums bus kompensuojama susidariusi permoka? Abejoju... Vadinasi, "Vilniaus energija" pasisavintų tą permoką, nes iš esmės skaidrumo šiuo klausimu nėra. Vartotojai turi būti informuoti, už ką ir dėl ko jie moka daugiau, nei priklauso, ir kada, kaip jiems bus kompensuojamos padidėjusios ir visiškai nepagrįstos permokos", – ryžtą ieškoti teisybės rodė Andrius.

"Vilniaus energiją" jis atvirai kaltina plėšikavimu.

Priežastys objektyvios?

Įmonės "Vilniaus energija" komercijos direktorius Rimantas Germanas atmetė kaltinimus lupikavimu ir atkreipė dėmesį, kad sąskaitos atspindi ekonominę realybę. Girdi, mokestis už sunaudotą šilumą 2009 m. gegužę, palyginti su 2008 m. tuo pačiu laikotarpiu, didėjo dėl pasikeitusių šilumos kainų. Praėjusiais metais šilumos energijos tarifas siekė 14,567 lito už 1 kWh, šiemet jis šoktelėjo iki 22,56 lito už 1 kWh.

"Vilniaus energijos" skaičiavimu, vidutinis mokestis už gyvatuką šiemet padidėjo 20 litų: pernai jis siekė 38 litus, šiemet jau – 58 litus.

Namo sunaudotos šilumos kiekį fiksuoja įvadinis šilumos skaitiklis. Cirkuliaciniuose karšto vandens vamzdynuose sunaudota šiluma iš esmės priklauso nuo to, kaip prižiūrėtojas eksploatuoja šią sistemą: įtakos turi vamzdynų būklė, jų subalansavimas, tinkamos temperatūros palaikymas, teisingas gyventojų sunaudoto karšto vandens deklaravimas.

Gyventojai, nepatenkinti sąskaitomis už šildymą, R.Germano siūlymu, turėtų kibti į atlapus namo administratoriui. "Jis atsakingas už efektyvų šilumos energijos vartojimą. Jei sąskaitos didelės, gali būti kelios priežastys: kažkas vagia karštą vandenį, neteisingai deklaruoja skaitiklio rodmenis, arba prižiūrėtojas prastai atlieka savo darbą", – aiškino R.Germanas.

Rytoj "Vilniaus energijos" interneto svetainėje turėtų būti paskelbtos diagramos apie karšto vandens cirkuliacijos mokestį ir sunaudojimą vienam gyvenamajam plotui Vilniuje. Diagramose bus skelbiami penki mažiausiai, penki daugiausia už gyvatuką mokantys namai ir pateikiamas miesto vidurkis.


Dalis skundų – pagrįsti

Nepasitenkinimas mokesčiais už šildymą visuomenėje didėja. Pernai per visą Lietuvą į Valstybinę energetikos inspekciją su skundais dėl energetikos kreipėsi 500 žmonių, o vien Vilniaus skyrius per penkis šių metų mėnesius jų sulaukė 360.

Inspekcijos viršininko pavaduotojas Jonas Kaškelevičius dienraščiui sakė, kad didžioji dalis skundų neturi realaus pagrindo, tačiau pasitaiko ir pagrįstų skundų.

Inspekcijos specialistai gyventojų skundus privalo išnagrinėti per 20 darbo dienų. Jei vartotojų skundai pripažįstami pagrįstais, paslaugos teikėjams gresia administracinė atsakomybė nuo įspėjimo iki piniginės baudos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų