Abu šie klausimai yra įveikę svarstymo stadiją.
Jei taryba pritartų sprendimui dėl rinkliavos didinimo, mėlynojoje zonoje valandos įkainis už automobilio stovėjimą kiltų nuo 2,5 iki 4 eurų, raudonojoje – nuo 1,5 iki 2,5 euro, geltonojoje – nuo 0,6 iki 1 euro, žaliojoje – nuo 0,3 iki 0,5 euro.
Taip pat siūloma apmokestinti automobilių statymą gyvenamųjų namų kiemuose, jeigu to pageidauja namo gyventojai. Pagal projektą, už tokį sprendimą turėtų balsuoti daugiau nei pusė namo gyventojų.
Tokiu atveju gyvenamojo namo kiemas būtų paskelbtas baltąja zona, kur automobilio statymas kainuotų 0,2 euro už valandą.
Gyventojams rinkliava už pirmą automobilį nebūtų taikoma. Antro automobilio statymas kainuotų 6 eurus mėnesiui arba 72 eurus metams.
Tuo metu dalyje senamiesčio įvedus mažos taršos zoną jokie ribojimai kol kas nėra numatomi.
Mažos taršos zona būtų apribota Islandijos, Vilniaus (nuo Islandijos iki Trakų gatvės), taip pat Klaipėdos, Liejyklos (nuo Vilniaus iki Totorių gatvės), Benediktinių gatvėmis (nuo Vilniaus iki Šv. Ignoto gatvės).
Nustatyti mažos taršos zonas savivaldą įpareigoja Alternatyvių degalų įstatymas.
Rinkliavą už automobilių stovėjimą numatoma kelti siekiant įgyvendinti ir sostinės Darnaus judumo plane iškeltą tikslą, kad iki 2030 metų kelionės asmeniniais automobiliais, viešuoju transportu ir pėsčiomis sudarytų lygias dalis.
Pritarus miesto politikams, nauji parkavimo įkainiai įsigalios nuo kitų metų liepos, o mažos taršos zona dalyje senamiesčio atsiras nuo 2025 metų sausio.
Naujausi komentarai