- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjant šventiniam laikotarpiui sostinėje pastebimas gerokai didesnis sujudimas bei transporto intensyvumas nei įprastai – daug laiko tenka praleisti ne tik eilėse perkant dovanas, tačiau ir spūstyse.
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento specialistai pasakoja, kas lemia tokią situaciją bei pataria, kaip ruošiantis didžiausioms metų šventėms keliauti mieste.
„Viena pagrindinių spūsčių formavimosi priežasčių išlieka ta pati – jos dažniausiai susidaro dėl didelio transporto srauto, kuris Vilniuje kasmet vis auga. Per paskutinius trejus metus sostinėje registruotų transporto priemonių padaugėjo 6 proc. – iki 300 875. Papildomos spūstys formuojasi vairuotojams blokuojant sankryžas, blaškantis tarp eismo juostų ar užsiimant pašaliniais veiksmais, pavyzdžiui, naudojantis mobiliaisiais telefonais. Koncentracijos trūkumas dažnai lemia eismo įvykius, kurie trikdo sklandų judėjimą miesto gatvėse“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.
Prognozuojama, kad bendras eismo intensyvumo padidėjimas prie prekybos centrų prieš Kalėdas šiemet išaugs 15-20 procentų.
Anot A. Apanovič, prieššventiniu laikotarpiu transporto srautai išauga ir spūstys fiksuojamos ne tik rytinėmis bei vakarinėmis piko valandomis, tačiau ir dienos metu. Taip pat pastebima, kad šventiniu laikotarpiu automobilių srautas žymiai padidėja prie prekybos centrų. „Mūsų turimais duomenimis, lyginant rugsėjo ir lapkričio – gruodžio mėnesių transporto srautus, labiausiai eismo intensyvumas išauga Ozo g., T. Narbuto – Saltoniškių g. ir P. Lukšio – J. Kubiliaus sankryžose. Čia fiksuojamas net 10-18 proc. padidėjęs paros eismo intensyvumas. Prognozuojama, kad bendras eismo intensyvumo padidėjimas prie prekybos centrų prieš Kalėdas šiemet išaugs 15-20 procentų“, – sako A. Apanovič.
Kaip keliauti, jog netektų užstrigti spūstyse?
Kalbėdami apie spūsčių susidarymo priežastis, specialistai pripažįsta, jog būtinos tiek eismo organizatorių, tiek pačių eismo dalyvių pastangos, jog šventinio laikotarpio nedrumstų spūstyse praleistas laikas.
„Nuolat dirbame, jog eismo srautų valdymo efektyvumas realiu laiku didėtų. Atnaujinus automatizuotą šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemą greičiau reaguojama į staigius transporto srautų pokyčius gatvėse – automatiškai parenkamos tinkamiausios šviesoforų reguliavimo ir valdymo programos atskiroms sankryžoms bei „žaliesiems koridoriams“. Remiantis vidutinėmis transporto spūsčių trukmėmis Vilniuje, šį rudenį piko vidutinė trukmė sutrumpėjo apie 20 min., lyginant su 2017 m. tuo pačiu laikotarpiu“, – sako A. Apanovič.
Nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio efektyvesniam miesto ir priemiesčio transporto srautų reguliavimui įgyvendinta daugiau nei 100 šviesoforų reguliavimo ir valdymo programų pakeitimų, įrengtos 8 naujos bei modernizuotos 33 šviesoforais reguliuojamos sankryžos (pėsčiųjų perėjos).
Remiantis Vilniaus miesto Eismo valdymo sistemos duomenimis intensyviausi transporto srautai fiksuojami: Ukmergės – Geležinio Vilko g. sankryžoje: apie 99,5 tūkst., Kalvarijų – Kareivių – Ozo g.: apie 83,2 tūkst., Ozo – Gelvonų g. apie 75,6 tūkst., Geležinio Vilko – Gerosios Vilties g.: apie 65,6 tūkst., Liepkalnio – Žirnių g. – Minsko pl.: apie 65 tūkst., Laisvės pr. – T. Narbuto g. – Pilaitės pr.: apie 63,8 tūkst., Savanorių pr. – Vilkpėdės g. – 57,2 tūkst. transporto priemonių per parą.
Fiksuojama, jog šį rudenį viename automobilyje Vilniuje vidutiniškai važiavo vos 1,32 žmogaus. Tai reiškia, jog miestiečiai yra linkę keliauti asmeniniais automobiliais, dažnu atveju – po vieną. Eismo organizavimo specialistai ragina planuoti bendras keliones, jungiantis su šeimos nariais, kolegomis, nes didinant kiekvieno automobilio užpildymą natūraliai mažėtų transporto srautas gatvėse.
Eismo organizavimo specialistai pastebi, kad įsijungus žaliam šviesoforo signalui pirmas automobilis pajuda tik po 2–3 sekundžių, antrasis – praėjus 2-3 sekundėms nuo pirmojo, o kartais tarpai tarp automobilių siekia iki 30-40 metrų. Skaičiuojama, jog dėl tokios pavėluotos reakcijos per 30 sekundžių trukmės žalią šviesoforo signalą pravažiuoja 12 – 15 transporto priemonių, kai jų galėtų pravažiuoti apie 20, o tai bendrame eismo sraute yra apie 30 procentų daugiau. Eismo organizavimo specialistai pataria laiku reaguoti į šviesoforo signalus ir nesiblaškyti.
Taip pat vairuotojams rekomenduojama iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą ir nesirikiuoti kaskart, kai kitoje juostoje pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomas prastovas, išauga eismo įvykių tikimybė ir sumažėja eismo juostų pralaidumas.
Savo kelionėms miestiečiai kviečiami rinktis ir rekordiškai atsinaujinantį viešąjį transportą. Šiuo metu Vilniuje jau važiuoja beveik 250 naujų autobusų, o iki vasario pabaigos, planuojama, jog išriedės ir 41 troleibusas. Mieste daugėjant naujų viešojo transporto priemonių, auga keliaujančiųjų viešuoju transportu skaičiai ir didėja keleivių pasitenkinimas – šiemet fiksuojamas geriausias per visą įmonės istoriją keleivių pasitenkinimo viešuoju transporto rodiklis, siekiantis 8 balus.
Planuojat keliones viešuoju transportu šventiniu laikotarpiu, o ypač – piko metu, rekomenduojama pasilikti laiko atsargą ir išeiti bent 5-10 minučių anksčiau. Svarbu žinoti, kad jei viešojo transporto tenka laukti ilgiau nei numatyta, visuomet galima rinktis kito maršruto autobusus ir troleibusus, keliauti su persėdimu – tai kartais net padeda sutaupyti laiko. Savo kelionę rekomenduojama susiplanuoti – tai patogu padaryti programėlėje m.Ticket, kurioje pasirinkus transporto judėjimo rodymą žemėlapyje galima jį stebėti realiu laiku bei atitinkamai planuotis tolimesnę kelionę. Taip pat susiplanuoti kelionę galima ir apsilankius m.stops.lt – paspaudus ikonėlę „Rodyti transporto judėjimą“ galima matyti ne tik viešojo transporto judėjimą realiu laiku, bet ir kiek naujų autobusų bei troleibusų jau važiuoja ir kokiuose maršrutuose.
Eismo organizavimo specialistai linki greito ir saugaus susisiekimo mieste, o taip pat – kantrybės ir supratingumo vieni kitiems.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nuo vidurdienio Vilniuje bus galima atsisveikinti su buvusiu Lietuvos premjeru G. Kirkilu1
Antradienį nuo vidurdienio sostinėje bus galima atsisveikinti su savaitgalį mirusiu buvusiu premjeru Gediminu Kirkilu. ...
-
Sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 medžius: teks atlyginti per 11 tūkst. eurų žalą5
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) informuoja, kad sostinės Pilaitės rajone įmonė neteisėtai iškirto 34 saugotinus medžius. ...
-
Protesto akcijoje susirinkusieji solidarizavosi su M. Simanynu: „Trupink žiedus, o ne žandikaulius“7
Pirmadienį Nepriklausomybės aikštėje kelios dešimtys žmonių susirinko į protesto akciją, skirtą solidarizuotis su už prekyba kanapių produktais nuteistu Martynu Simanynu. ...
-
Vilniaus savivaldybės atstovas: šildymu turėtų pasirūpinti ir gyventojai2
Pirmadienį Vilniaus miestui pasekus kitų savivaldybių pavyzdžiu ir atnaujinus šildymo sezoną, sostinės savivaldybės atstovas sako, kad patys gyventojai turėtų spręsti, kada pradėti ar nutraukti šilumos tiekimą. ...
-
A. Avulis: nežinau, kaip pastatyti Nacionalinį stadioną už mažesnę kainą17
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako ir po Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) pastabų vis dar tikintis, kad dėl projekto galima rasti susitarimą. Tačiau jis tikino jau pa...
-
Autistiško vaiko mama: nesulaukęs pagalbos sūnus mokykloje išspardė sieną, sulaužė akinius86
Kova su švietimo sistema – taip savo istoriją pristato sūnų, turintį autizmo spektro sutrikimą, auginanti moteris. Anot jos, nesulaukęs tinkamos pagalbos vaikas mokykloje išspardė sieną, sulaužė akinius, galiausiai teko keisti mok...
-
Reiškiant palaikymą Ukrainai Tuskulėnų parke pasėtos saulėgrąžos
Sekmadienį Vilniuje surengta Ukrainos palaikymo akcija, kurios metu pasėtos neoficialiu šalies simboliu tapusios saulėgrąžos. ...
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą11
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...