- Augustas Stankevičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Reaguodama į neregių ir silpnaregių skundus dėl prastai sostinėje veikiančios jiems skirtos viešojo transporto programėlės, savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ perka papildomą įrangą.
„Perkamos aktyvios žymos – tam tikri davikliai, kurie belaidės technologijos pagalba perduoda informaciją. Aktyvias žymas planuojame sumontuoti viešojo transporto priemonėse tam, kad būtų galima perduoti informaciją apie į stotelę atvykusią transporto priemonę“, – BNS sakė „Susisiekimo paslaugos“ direktorės pavaduotojas Vaidotas Meškauskas.
Iš viso savivaldybės įmonė ketina įsigyti 800 tokių žymų, tam planuojama išleisti apie 50 tūkst. eurų.
Pasak V. Meškausko, jos bus įrengtos visuose sostinės troleibusuose ir autobusuose, tačiau tai gali užtrukti iki pusės metų.
„Jei pirkimo procedūros vyks sklandžiai, planuojama, kad sutartis su tiekėju galėtų būti pasirašyta jau kovą ar balandį. Numatyta, kad tiekėjas prekes turi pristatyti per keturis mėnesius. Tiekėjui pristačius prekes – bus vykdomas montavimas, o vėliau šios įrangos veikimo testavimas drauge su regėjimo negalią turinčiais žmonėmis“, – teigė jis.
„Susisiekimo paslaugos“ neregiams ir silpnaregiams skirtą programėlę „Transporto balsas“ pristatė metų pradžioje, tačiau iš regos negalią turinčių žmonių iš karto sulaukė pastabų. Nors atėjus į stotelę joje esantis specialus daviklis iš švieslentės į programėlę praneša apie atvykstantį troleibusą ar autobusą, anot neregių, daugiausia problemų kyla tuomet, kai vienu metu atvažiuoja kelios transporto priemonės, nes lieka neaišku, į kurią iš jų žmogui reikia lipti.
Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) elektroninės aplinkos specialistas Justinas Kilčiauskas sako, kad apie tokią problemą „Susisiekimo paslaugoms“ buvo sakęs dar prieš paleidžiant programėlę ir siūlė daviklius iš karto montuoti į transporto priemones, kaip buvo padaryta Kaune ar Šiauliuose.
„Kai buvome susitikę pernai gruodį, minėjau, kad susidursime su tokiu scenarijumi. (...) Jie įrengdami argumentavo, kad jeigu vienu metu suvažiuoja daug autobusų, bus pateikiama labai daug informacijos vienu metu. Nors mes sakėm, kad tai nėra priežastis to nedaryti“, – BNS sakė J. Kilčiauskas.
Anot „Susisiekimo paslaugų“, montuoti daviklius tik stotelėse buvo nuspręsta todėl, jog „informacija švieslentėse yra pateikiama tiksliai ir operatyviai“, o tolesnę jų plėtrą įgyvendinti, atsižvelgiant ir reaguojant į „pačių naudotojų atsiliepimus“.
LASS atstovo teigimu, susiduriama ir su daugiau problemų. Pavyzdžiui, telefonas, būnant vienoje stotelėje, gali aptikti arti esančios kitos stotelės signalą.
„Būtų gerai, jei galėčiau rankiniu būdu patikslinti stotelę, kurioje esu“, – sakė J. Kilčiauskas.
V. Meškauskas sako, kad ši problema žinoma.
„Diegėjai nuolat tobulina aktyvių žymų signalo aptikimo algoritmą. Pavyzdžiui, programėlėje jau dabar yra galimybė reguliuoti aktyvių žymų signalo aptikimo atstumą – sumažinus aptikimo atstumą, pirmiausia aptinkamos ir nuskaitomos arčiausiai esančios žymos, tokiu būdu potencialiai ignoruojant kitoje gatvės pusėje esančias stoteles ir pravažiuojančias transporto priemones“, – kalbėjo „Susisiekimo paslaugų“ direktorės pavaduotojas.
Anot J. Kilčiausko, toks siūlymas problemą sprendžia tik iš dalies.
„Sumažinus aptikimo diapazoną, iškyla rizika, jog telefonas nepagaus stotelės, kurioje esu, signalo. Man pačiam jau yra taip buvę kelis kartus“, – sakė J. Kilčiauskas.
„Kitas dalykas – svarbu, kad reguliuoti būtų galima tik stotelių žymų aptikimo atstumą, nes jei ši funkcija galios ir autobusų ar troleibusų žymoms, jų telefonas paprasčiausiai nefiksuos“, – pridūrė jis.
Jis taip pat sako, kad neregiai skundžiasi ir dėl to, jog „Transporto balsas“ veikia tik telefonuose su „Android“ programine įranga. Tačiau „Susisiekimo paslaugos“ tikina, kad tą nulėmė techninės galimybės.
„Programėlės veikimas telefonams su „iOS“ programine įranga kol kas nėra planuojamas dėl šios įrangos techninių galimybių apribojimų“, – sakė V. Meškauskas.
Iš viso Vilniuje yra 1403 viešojo transporto stotelės, o 580 stotelių veikia „Transporto balsas“. Sostinėje kasdien darbo dienomis važiuoja 406 autobusai ir 188 troleibusai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...