Pereiti į pagrindinį turinį

Šventės - be mokesčių už automobilius?

2010-03-20 05:59
Kišenė: vadovaujantis laisvadieniais, o ne kelio ženklais, gresia baudos nuo 50 iki 100 litų.
Kišenė: vadovaujantis laisvadieniais, o ne kelio ženklais, gresia baudos nuo 50 iki 100 litų. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Mokamas automobilių stovėjimas per šventes ne juokais įsipyko prie to nepratusiems sostinės svečiams. Vietos gyventojai irgi nepatenkinti. Galbūt metas ieškoti išeičių?

Ir stebėjosi, ir piktinosi

Valstybinės šventės į sostinę sutraukia minias žmonių. Tuo buvo galima įsitikinti Kovo 11-osios renginiuose, kai Gedimino prospektu žygiavo tūkstančiai. Būriai spietėsi ir Katedros bei Nepriklausomybės aikštėse, liaudies šurmulio netrūko ir prie Rotušės. Kitaip tariant, bruzdėjo visa centrinė miesto dalis.

Automobilių virtinės driekėsi gatvių kelkraščiuose. Tie, kurie nerado vietos įsisprausti ten, prieglobsčio ieškojo automobilių stovėjimo aikštelėse.

Nors Kovo 11-ąją šventėme ketvirtadienį, nusprendus mašiną palikti aikštelėje, teko piniginėse krapštyti monetų, mat kelio ženklai sako, kad stovėjimas mokamas nuo pirmadienio iki šeštadienio. Šventės – ne išimtis.

Vilniečiai prie tokios tvarkos jau įpratę, tačiau ji stebino atvykėlius iš kitų šalies miestų. Rinkliava per valstybinę šventę jiems atrodė ne tik keista, bet ir nepriimtina.

"Kvailystė. Plėšia be sąžinės. Juk laisvadienis, žmonės atsipalaidavę, atvyko į renginius, o turi gilintis, kas čia per tvarka, kitaip nubaus. Ir antrąją Šv. Velykų dieną, pirmadienį, aikštelės mokamos?" – teiravosi iš Vievio į šventinius renginius su šeima atvykęs Jurgis Stapulis.

Vadovaujantis laisvadieniais, o ne kelio ženklais, gresia baudos nuo 50 iki 100 litų.

Iš rinkliavų – apie 5 mln. litų

Savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" direktorius Gintas Bliuvas atkreipė dėmesį, kad automobilių stovėjimo gatvėse rinkliavos dydžius ir tvarką nustato miesto taryba. Ir tik ji galėtų priimti naujus sprendimus dėl išimčių švenčių dienomis.

"Logikos būtų. Tačiau dabartinė tvarka irgi turi argumentų. Automobilių stovėjimo rinkliava – ne būdas pasipinigauti. Tai pirmiausia priemonė įvesti tvarką. Įsivaizduokite, kad staiga Vilniuje visas stovėjimas tampa nemokamas. Abejoju, ar rastumėte vietą sustoti centre, atsirastų daug šiaip numestų automobilių, niekur laiku nespėtumėte, įsivyrautų chaosas", – svarstė G.Bliuvas.

Be to, jo įsitikinimu, degalų kainoms viršijant vis naujus rekordus, automobilis tampa prabanga. "Lietuviai norėtų, kad viskas būtų nemokama, tačiau būkime biedni, bet teisingi. Jei nori komforto – susimokėk, nes iš rinkliavų miestas lopo gatves, diegia eismo reguliavimo sistemas, stato tiltus. Dalis šiems darbams reikalingų lėšų per mokesčius imama ir iš visai automobiliais nesinaudojančių miestelėnų kišenės. Todėl negalime vien reikalauti privilegijų, turime ir duoti", – kalbėjo G.Bliuvas.

2008 m. į Vilniaus savivaldybės biudžetą buvo pervesta 4,9 mln. litų, 2009 m. šiek tiek mažiau – 4,6 mln. litų rinkliavos už automobilių stovėjimą.

Idėja verta medalio

Per šventes vilniečius G.Bliuvas ragina persėsti į viešąjį transportą. "Kodėl kiti miestiečiai turi kvėpuoti jūsų automobilių išmetamosiomis dujomis?" – retoriškai klausė "Susisiekimo paslaugų" vadovas.

Savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Algirdas Šešelgis žmonėms, siūlantiems per šventes neapmokestinti automobilių stovėjimo aikštelių, užkabintų medalį. Idėja esą to verta.

"Tačiau pokyčius turėtų inicijuoti žmonės, kurie turi politinę galią priimti sprendimus", – pabrėžė A.Šešelgis.

Jo manymu, siūlymas automobilį iškeisti į viešąjį transportą yra ne visai sąžiningas. "Negali kviesti svečio į pirtį, jei ji šalta. Kad žmonės išsižadėtų automobilio, miesto transporto sistema turėtų būti labai patraukli ir lanksti. Tokiais atvejais reikia ir specialių maršrutų, ir grafikų. Žmogus turi žinoti, kas jo laukia, kokią paslaugą jis gaus", – aiškino A.Šešelgis.

Akistata su kliūtimis

Dėl Vilniaus miesto transporto sistemos diskutuojama daug ir ilgai. "Dauguma klausimų yra darbotvarkėje, tačiau jiems išspręsti kyla globalių problemų. Štai kad ir automobilių stovėjimo aikštelių plėtra. Turime sudaryti sąlygas palikti automobilius senamiesčio prieigose, tačiau susiduriame su kliūtimis: pastatų koncentracija didelė, o ten, kur, atrodytų, aikštelė idealiai tinka, susitelkusi visa komunikacija. Jai iškelti reikia didelių investicijų", – kalbėjo A.Šešelgis.

Kovo 24–26 d. Vilniuje organizuojama tarptautinė konferencija, kurioje bus analizuojama miesto transporto sistema, jos pranašumai ir trūkumai. Konferencijos dalyviai iš įvairių pasaulio šalių dalysis patirtimi ir teiks pasiūlymus Vilniui.


Justas Stanionis, programuotojas

Jei per šventes žmonės ilsisi, viešasis transportas važinėja sekmadienio grafiku, tai kodėl automobilių stovėjimo aikštelės negalėtų veikti kaip sekmadieniais?


Greta Varevičiūtė, moksleivė

Manau, jei stovėjimas būtų nemokamas, mieste susidarytų spūstys. Tai didintų ir triukšmą, ir eismo intensyvumą, ir taršą. Todėl tegul būna taip, kaip dabar.


Ričardas Paunksmis, suvirintojas

Man iš esmės nepatinka mokamas stovėjimas. Kodėl jie turi iš mūsų plėšti pinigus, kai nieko neduoda atgal? Ką aš žinau, kiek surenkama ir kaip tos rinkliavos paskui panaudojamos. Greičiausiai pinigai nusėda kieno nors kišenėse. Kodėl kažkas turi turtėti, o aš biednėti?

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų