Šiandien paaiškės, ar troleibusų vairuotojai Vilniuje ryšis streikuoti. Taip jie tikisi iš darbdavių išsikovoti geresnes darbo sąlygas ir pagarbą už savo atliekamą darbą.
Profsąjunga žeria kaltinimus
Bendrovės "Vilniaus troleibusai" darbuotojų profesinės sąjungos taryba šiandien ruošiasi į neeilinį posėdį, kuriame aptars planuojamą vairuotojų streiką gruodžio pabaigoje ar sausio pradžioje. Profesinės sąjungos lyderė Danuta Iljina tvirtina, kad problemų bendrovėje – begalė ir niekas nesiima jų spręsti.
"Vairuotojai važinėja su darbuotojų profsąjungomis nesuderintais grafikais, verčiami dirbti viršvalandžius, nors jiems buvo žadėta, kad galės to nedaryti. Technika pasenusi, didelė jos dalis jau seniai turėtų būti nurašyta, darbuotojai visiškai nevertinami, nuolatinės stresinės situacijos, nenuostabu, kad daugiau nei pusė jų jau serga nepagydomomis ligomis", – piktinosi ji.
"Buvo tokia situacija dėl šventinio keturių dienų savaitgalio: 32 metus pas mus dirbanti moteris turėjo iš jų dirbti tik vieną dieną, susiplanavo aplankyti senyvą mamą, o jai vis tiek liepė dirbti tris dienas. Moteris atsisakė ir už vienos dienos pravaikštą iš atlyginimo jai išskaičiavo 407 litus. Vėliau davėme į teismą, tačiau pralaimėjome, nes bendras grafikas buvo patvirtintas mano, tai yra, profsąjungos parašu. Nuo tada grafikų, neatitinkančių Darbo kodekso, nebetvirtiname", – aiškino D.Iljina.
Kadangi nemažai darbuotojų vis dėlto nori dirbti viršvalandžius, už kuriuos pagal kolektyvinę sutartį mokama dvigubai daugiau, profesinė sąjunga siūlė įvesti sistemą, kai žmogus raštiškai parašo norintis dirbti daugiau už konkrečią kainą. "Tokį pasiūlymą pateikėme dar pernai, bet į jį niekas nereagavo", – sakė profesinės sąjungos lyderė.
Nori bent pagarbos
Kalbėdamas apie darbuotojų grasinimus naujienų agentūrai BNS, "Vilniaus troleibusų" direktorius Jonas Bagdonavičius patvirtino, kad vairuotojų sąlygos sunkios, tačiau ne tokios, kad reiktų streikuoti: "Atlyginimus kol kas mokame laiku ir jų nemažiname, tai ne taip jau blogai, o darbuotojai nori mažai dirbti ir pinigus gauti."
J.Iljina įsitikinusi, kad sąlygas tikrai būtų galima pagerinti, jei tik būtų labiau kontroliuojama bendrovės veikla: "Mūsų patalpos nuomojamos, parduodamos už centus, degalų pilama neaišku kiek, administracijai naujų automobilių vasarą nupirko, nors žinojo, kad artėja krizė. Kodėl niekas to neprižiūri? Svarbiausia – nėra jokios pagarbos žmogui, darbuotojui. Juk tai nieko nekainuoja, o įtampos ir ligų būtų kur kas mažiau."
Darbuotojų nuomonės skiriasi
19-o maršruto troleibusą vairuojantis Vitalijus Viktorovičius tikino, kad dirbti dabartinėmis sąlygomis pavojinga ne tik vairuotojams, bet ir keleiviams: "Technika tokia, kad gali važiuojant imti ir priekinė autobuso aikštelė po ratais nukristi. Kad spėtume pagal sudarytą grafiką, reikia važiuoti 50 km/val. greičiu, o su tokia transporto priemone tai nesaugu. Kai žmonės piktinasi, kodėl neįleidžiame jų pro priekines duris, negi turime jiems aiškinti, kad jos netinkamai įrengtos, kad būtų galima saugiai įlipti?"
Tačiau apie būsimą streiką dar žino ne visi darbuotojai. "Profsąjungos gal ir organizuoja ką nors, aš į tai nesikišu. Dirbu ir tiek, ar gali kas nors ką nors pasiūlyti geriau?" – darbo sąlygomis nesiskundė troleibuso vairuotojas Romanas.
Autobusų vairuotojai palauks
"Kol kas preteksto streikuoti neturime. Mūsų darbuotojų kolektyvinė sutartis galioti baigiasi vėliau nei troleibusų vairuotojų, dar turime laiko pradėti derėtis dėl naujos. Dabartinę sutartį bendrovės vadovai vykdo kaip pridera. Tiesa, sutarėme su direktoriumi, kad tryliktą atlyginimą dėl ekonominės krizės darbuotojams išmokės dalimis iki kovo mėnesio. Jei kokie nors kolektyvinės sutarties punktai būtų pažeisti, mes taip pat prisijungtume prie troleibusų vairuotojų streiko, o kol kas juos palaikysime morališkai", – kalbėjo "Vilniaus autobusų" profesinės sąjungos pirmininkas Jonas Dekaminavičius.
Troleibusų streikas Vilniuje būtų organizuojamas nebe pirmą kartą. 2000-ųjų gegužę iš 243 troleibusų į gatves išvažiavo tik du. Tuomet prie akcijos prisijungė ir bendrovė "Vilniaus autobusai". Streiko priežastis tada buvo vėluojantys vairuotojų atlyginimai.
Naujausi komentarai