Savo viršininko raginimo atvykti į darbą dviračiais ar viešuoju transportu Kauno mero pavaldiniai neišgirdo. Savivaldybės tarnautojų dauguma Mieste be savo automobilio dieną savo transporto priemonių namuose nepaliko.
Teisinosi, kaip mokėjo
Skubantys į darbą Kauno valdininkai, kaip ir kiekvieną rytą, vakar per keliolika minučių užpildė automobilių stovėjimo aikšteles šalia savivaldybės pastato. Užklupti žurnalistų jie teisinosi neturintys dviračių, kitiems buvo per prastas oras, o tretiems – per toli darbovietė. Tačiau visi kaip vienas tvirtino palaikantys mero Andriaus Kupčinsko iniciatyvą.
"Atvažiavau automobiliu, nes dviračio neturiu, bet tokiu oru dviračiu į darbą vis vien nevažiuočiau", – mostelėdamas ranka į apniukusį dangų teisinosi Miesto tvarkos priežiūros poskyrio vedėjas Rimantas Rutavičius.
"Dažniausiai kolegos į darbą paveža, jei ne – važiuoju maršrutiniu mikroautobusu, šiandien taip pat kolegos pamėtėjo. Esu už mero iniciatyvą ir ją propaguočiau, bet praėjusią savaitę šiek tiek sirgau", – iš situacijos sukosi Sveikatos skyriaus vedėjos pavaduotojas Algimantas Kažemėkaitis.
Bėgte į darbą greičiau
A.Kupčinsko, atmynusio į darbą dviračiu, mažas savivaldybės darbuotojų aktyvumas nenustebino. Meras pastebėjo, kad priversti savivaldybės darbuotojus palikti automobilius prie namų jis negali.
"Važiuodamas dviračiu pakeliui kolegų nesutikau. Tikriausiai pritingi kolegos, jei neatsiliepė į raginimą. Užsienyje blogas oras nebūtų kliūtis atvykti į darbą dviračiu. Būtų galimybė – sumažinčiau priedus prie atlyginimų, jei darbuotojai nevažiuotų dviračiais į darbą, ir atvirkščiai – priedus pridėčiau minantiems dviračius, – grėsmingai ištarė meras ir čia pat pridūrė: – Žinoma, juokauju – prievartos negali būti, reikia pribręsti iki ekologiškų idėjų."
A.Kupčinsko iniciatyvą vakar entuziastingai palaikė tik vicemeras Stanislovas Buškevičius. Jis iš savo namų Birželio 23-iosios gatvėje iki darbo atbėgo ir tikino savivaldybę pasiekęs greičiau, nei važiuodamas automobiliu.
"Man dviračio nereikia. Praėjusiais metais važiavau dviračiu, tai sugaišau 20 minučių, o šiemet iki darbo bėgau 15 minučių. Automobiliu į darbą važiuoju taip pat penkiomis minutėmis vėliau, nei atbėgu", – gyrėsi S.Buškevičius.
Abu politikai skundėsi, kad važiuoti dviračiu Kauno gatvėmis yra pakankamai nesaugu, dažniausia kliūtis – nemandagūs vairuotojai, ignoruojantys ir blokuojantys dviratininkus.
Kasryt važiuoja troleibusu
Viešąjį transportą kelionei į darbą vakar rinkosi ir vicemeras Kazimieras Kuzminskas, tačiau politikas teigė, kad specialiai dienai be automobilio nesirengė, troleibusu važiuojantis kasdien.
"Jau daug metų taip pasiekiu darbą. Važiuoti dviračiu – taip pat gera idėja, aš visą jaunystę dviračiais važinėjau. Žinoma, darbo reikalais šiandien teks važiuoti automobiliu", – lyg ir teisinosi K.Kuzminskas.
Kitas vicemeras – Rimantas Mikaitis aiškino, kad dviračiu ar autobusu į darbą nevažiavęs todėl, kad reikėjo į mokyklą nuvežti sūnų. "Nuvežti sūnų į mokyklą dviračiu iš Aukštutinių Kaniūkų būtų sudėtinga. Be to, mūsų šeimos dviračiai liko Palangoje", – sakė R.Mikaitis.
Europos miestų judrioji savaitė pažymima rugsėjo 16–22 dienomis. Akcijos tikslas atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai. Kartu siekiama skatinti miestų gyventojus kuo mažiau naudotis automobiliais, daugiau vaikščioti pėsčiomis, pasirinkti viešąjį transportą ar dviračius.
Naujausi komentarai