Pereiti į pagrindinį turinį

Verslininkai užsimojo sumažinti automobilių

2009-06-05 23:59

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę, kad ši padėtų kovoti su beatodairišku automobilių vietų skaičiaus didėjimu.

Asociacijos nuomone, dabar įstatymų bazė sudaro palankias sąlygas vienam asmeniui turėti neribotą skaičių automobilių, o valdžia ir statytojai verčiasi per galvą, siekdami sudaryti palankias sąlygas tuos automobilius laikyti. Po daugiabučiais namais statomi kelių aukštų garažai, kurie išpučia statinio kainą, tačiau žioji tušti. Mat gyventojai aikštelių neįperka ir renkasi pigesnį būdą – automobilius stato gatvių pakraščiuose ir ant žalių vejų.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto parengta studija parodė, kad nuolat patiriami nuostoliai dėl spūsčių ir taršos siekia 3,8 mlrd. litų kasmet. Pabrėžiama, kad šie skaičiai nuolat auga. Dėl to miesto gatvės, kiemai ir žaliosios zonos bei vaikų žaidimo aikštelės negrįžtamai užpildomos automobiliais.

LNTPA ragina savivaldybę stoti į kovą keičiant įstatymo nuostatas. Dabar pagal reikalavimus po daugiabučiu tenka vienam butui įrengti po vieną vietą automobiliui. "Šios vietos pernelyg didelės, jos pritaikytos laikyti visureigiui. Būtina mažinti normatyvus, įrengti kompaktiškesnes vietas, kurios būtų pritaikytos mažesniems ekonominės klasės automobiliams. Taip pat būtina mažinti pačių vietų skaičių", – kalbėjo LNTPA prezidentas Robertas Dargis.

Mažinant vietų skaičių po daugiabučiais namais siūloma gręžtis į aikštelių statybą pačiame mieste ir jo prieigose. "Kopenhagos, Europoje pripažintos aukštos gyvenimo kokybės miestu, pavyzdys – kasmet po 5 proc. mažinamas automobilių vietų skaičius. Mūsų žiniomis, dauguma kitų Europos miestų seka šiuo pavyzdžiu, siekdami sumažinti automobilių skaičių mieste. Jie suvokia, kad automobilis yra vienas iš didžiausių miesto taršos objektų, pavojingų sveikatai ir gyvybei", – sakė LNTPA prezidentas.

Asociacija su savivaldybe sutarė didesnį dėmesį skirti viešų automobilių aikštelių statybai, ypač miesto prieigose. Taip į Vilnių atvažiavę gyventojai būtų skatinami transporto priemonę palikti prie miesto, sėsti į viešąjį transportą ir juo vykti į norimą objektą. Taip būtų mažinama miesto tarša, sprendžiama transporto grūsčių problema. Vakarais šiomis aikštelėmis galėtų naudotis daugiabučių namų gyventojai.

Mero Viliaus Navicko pavedimu sudaryta darbo grupė iš savivaldybės politikų bei specialistų, LNTPA ir Aplinkos ministerijos atstovų. Darbo grupė detaliau analizuos dabartines su transportu susijusias problemas ir teiks konkrečius pasiūlymus ne tik savivaldybei, bet ir Aplinkos ministerijai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų