- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vis atsinaujinantis Vilniaus viešasis transportas, panašu, nesusikalba su savo darbuotojais. Profesinė sąjunga dėl blogų darbo sąlygų kreipėsi į Darbo ginčų komisiją ir reikalauja didesnių atlyginimų bei ilgesnių pietų pertraukų. Bendrovė tikina kompromiso ieškanti, tačiau nuo platesnių komentarų susilaiko. Nepavykus susitarti, vairuotojai žada neterminuotus protestus, informuoja LNK.
„2021 metais darbo užmokestis vairuotojų ir kitų kategorijų darbuotojų mažėja, o darbo krūviai išliko tie patys ir dabar grįžo į 2020 metų lygmenį. Padidėjo eismo srautai, pikinis darbas“, – teigė „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius.
Sąjungos vadovo teigimu, norėdami neatsilikti nuo grafiko, vairuotojai net nespėja papietauti. „Mes turime ne vieną atvejį, kai įmonė tiesiog reikalauja toliau dirbti be pietų ir t. t. Nors vairuotojas sako, kad jis nori poilsio ir yra pervargęs“, – kalbėjo A. Markevičius.
Pasak profsąjungos lyderio, savivaldybės įmonė reikalauja pietų pertrauką išskirstyti po penkiolika minučių dienoje. Jie tokiam siūlymui nepritaria. „Ir mes ne vieną kartą girdėjome, kad mes dirbame pagal gyvenimo sąlygas, o ne pagal teisės aktus. Kas kelia didelę nuostabą“, – teigė pašnekovas.
Tačiau „Vilniaus viešasis transportas“ atkerta, kad kompromisų ieško. „Darbdavys mato galimybę susitarti, mato galimybę susiderėti ir toliau siekti darbuotojams gerų ekonominių, socialinių sąlygų. Ar tai pavyks, pamatysime ateityje“, – situaciją komentavo „Vilniaus viešojo transporto“ atstovė Patricija Elžbieta Zarankaitė.
Mes turime ne vieną atvejį, kai įmonė tiesiog reikalauja toliau dirbti be pietų ir t. t. Nors vairuotojas sako, kad jis nori poilsio ir yra pervargęs.
Nors įmonė galimybę susitarti mato, tačiau kaip tai sekasi įgyvendinti – nedaugžodžiauja. „Mes nuo išsamesnių komentarų norėtume susilaikyti. Tiesiog nenorėdami pakenkti vienai ar kitai pusei, kol dar vyksta visas derybinis procesas“, – pridūrė P. E. Zarankaitė.
Darbuotojų profesinė sąjunga geresnių darbo sąlygų reikalauja jau daugiau nei pusmetį. Metų pradžioje rengė ir ne vieną protestą prie miesto savivaldybės. Miesto valdžia sako, kad pritaria viešojo transporto administracijos sprendimams. „Mes šiandien turime ginčą Darbo ginčų komisijoje dėl to, kad bendrovė nesilaiko nustatytų įstatymų teisės aktuose darbuotojų teisių. 11 dieną mes nagrinėsime ginčą dėl pažeistų darbuotojų teisių“, – teigė A. Markevičius.
Paklausus įmonės atstovės, ar bendrovė planuoja didinti darbuotojų algas, ši atsako, jog įmonės pajamos visiškai priklausomos nuo keleivių skaičiaus, o jų vis dar mažiau nei iki pandemijos. „Mes esame taipogi priklausomi nuo keleivių. Keleivių srautai yra tikrai sumažėję. Mes esame viena iš grandžių visoje viešojo transporto sistemoje. Kada keleivių srautai sugrįš į ankstesnį buvusį lygį – sunku pasakyti“, – kalbėjo pašnekovė.
Mes esame viena iš grandžių visoje viešojo transporto sistemoje. Kada keleivių srautai sugrįš į ankstesnį buvusį lygį – sunku pasakyti.
Prieš daugiau nei mėnesį „Vilniaus viešajam transportui“ pradėjo vadovauti Darius Aleknavičius. Tačiau šis jau spėjo išeiti atostogų. Tai irgi papiktino profesinę sąjungą. „Mes matome kiekvieną dieną vairuotojai palieka mūsų įmonę. Naujas vadovas, atidirbęs mėnesį, išeina atostogų, kai yra ir kolektyvinis ginčas, ir labai prastėjanti darbuotojų teisinė ir socialinė padėtis“, – situaciją komentavo A. Markevičius.
Profesinė sąjunga žada, kad nepavykus susitarti su įmonės administracija dėl geresnių darbo sąlygų, bus organizuojami vairuotojų streikai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...