- Erika Alonderytė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje nuo antradienio pradedama matuoti reali automobilių tarša. Duomenys bus renkami visą vasarą, tikimasi, kad tai padės aptikti didžiausius teršėjus.
Aplinkos ministro Simono Gentvilo teigimu, miestų aplinkoje pagrindinis teršėjas yra transportas.
„Transporto klimatui žalingų dujų išmetimai išaugo 49 proc. nuo 2005 metų. Joks kitas sektorius Lietuvoje, nei pramonė, nei energetika, nei žemės ūkis tiek neišaugino savo emisijų kaip transportas“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė ministras.
Ministerijos užsakymu bendrovė „Fima“ visą vasarą už 40 tūkst. eurų matuos realią automobilių taršą Vilniaus gatvėse – pasak bendrovės vadovo Jono Jablonskio, surinkti duomenys bus pateikti ministerijai ir bus analizuojami.
„Mūsų projekto užduotis – surinkti visus įmanomus duomenis ir patiekti ministerijai, kokia yra reali situacija su Lietuvos automobilių tarša“, – spaudos konferencijoje sakė jis.
Aplinkos ministerijos Taršos politikos grupės specialistas Paulius Žvirblis teigė, kad šis projektas yra pilotinio pobūdžio, tačiau neatmetama galimybė, kad ateityje matavimas bus plečiamas ir į kitus Lietuvos miestus
„Tai nėra mechanizmas gaudyti teršėjus, bet charakterizuoti automobilių parką, realias jų emisijas. Tai papildo techninių apžiūrų dūmingumą ir smalkių matavimą“, – teigė P. Žvirblis.
Tai nėra mechanizmas gaudyti teršėjus, bet charakterizuoti automobilių parką, realias jų emisijas. Tai papildo techninių apžiūrų dūmingumą ir smalkių matavimą.
„Vėliau būtų daroma duomenų analizė, palyginimai su užsienio šalimis, lyginama, kokios emisijos su nustatytais standartais, ar realiomis sąlygomis jos viršijamos, pažiūrėti pagal amžių, kokie automobiliai taršesni ir turėti realią situaciją, galbūt identifikuoti labiausiai teršiančius automobilius:, – pridūrė jis.
Pasak „Fimos“ transporto infrastruktūros grupės vadovo Simono Šidlausko, tarša bus matuojama su viena sistema, tačiau ji bus pastatoma skirtingose gatvėse. Tą planuojama daryti Ukmergės, Geležinio vilko gatvėse, Savanorių prospekte, Žaliųjų ežerų gatvėje bei kitose.
„Įrenginys siunčia per kelią žmogaus akiai nematomus infraraudonuosius ir ultravioletinius spindulius, nuo kitoje kelio pusėje esančio veidrodžio spindulys atsispindi ir grįžta atgal į pagrindinį įrenginį, kuriame yra detektorius. Kirsdami šviesos spinduliai kelią per išmetamuosius teršalus, jie dėl esančių dalelių pasikeičia ir analizuojant šiuos pokyčius ir yra nustatoma, kiek kokių teršalų rūšių yra transporto emisijoje“, – sistemos veikimą aiškino S. Šidlauskas.
Pasak jo, sistema rinks duomenis ne tik apie taršą, bet ir identifikuos didžiausius teršėjus, atpažins automobilių valstybinius numerius.
„Didžiausi teršėjai yra tokios transporto priemonės, kurių išmetamas užterštumas viršija nuo keliolikos iki keliasdešimt kartų. Užsienio praktikoje yra ne tiek ir daug tokių automobilių, tai pavieniai, sudarantys bendrame sraute apie 3-5 proc., bet jie yra iš esmės kalti dėl didžiosios dalies užterštumo, kuriam įtakos turi transporto priemonės“, – sakė S. Šidlauskas.
S. Gentvilo teigimu, ketvirtadienį numatyta pristatyti ir automobilių taršos mokesčio pakeitimus, o jų projektai bus teikiami rudenį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...