- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vilniuje jau galima išbandyti inovatyvią pėsčiųjų takų dangą
-
Vilniuje jau galima išbandyti inovatyvią pėsčiųjų takų dangą
-
Vilniuje jau galima išbandyti inovatyvią pėsčiųjų takų dangą
-
Vilniuje jau galima išbandyti inovatyvią pėsčiųjų takų dangą
-
Vilniuje jau galima išbandyti inovatyvią pėsčiųjų takų dangą
-
Vilniuje jau galima išbandyti inovatyvią pėsčiųjų takų dangą
-
Vilniuje jau galima išbandyti inovatyvią pėsčiųjų takų dangą
Jau galima aplankyti, išbandyti ir įvertinti Linkmenų gatvėje įrengtą eksperimentinį pėsčiųjų taką.
Tai pirma vieta, kur praktiškai pritaikyta Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių tyrimo instituto mokslininkų inovacija – betono moduliai.
„Šį pėsčiųjų taką sudaro 21 betono modulis su 7 skirtingais paviršiaus tekstūros bei spalvos variantais, kurie parinkti siekiant įvertinti pėstiesiems tinkamiausią tekstūrą sukibimo ir atsparumo slydimui atžvilgiu, o skirtingi spalvos pigmentai – nustatyti Lietuvos klimatinėms sąlygoms tinkamiausią variantą“, – pasakojo instituto direktorius prof. dr. Audrius Vaitkus.
Anot mokslininkų, sukurti betono moduliai gerokai pranoksta įprastinę dangą. „Vienas iš šių modulių išskirtinumų iš kitų gaminių yra jų dydis (1 x 1,5 m) bei itin mažas modulio storis – vos 5 cm. Tokį storį pasiekti padėjo sukurta betono mišinio sudėtis bei polipropileno makrofibrų panaudojimas. Ši medžiaga padidina gaminio atsparumą smūgiams ir riboja susidariusių plyšių plėtimąsi. Papildomai naudota mikrofibra leido pasiekti gaminio stabilumą betonui stingstant“, – pasakojo VGTU Kelių tyrimo instituto atstovas.
Anot jo, kitas svarbus betono modulių dangų aspektas yra šio tipo dangų ilgaamžiškumas bei galimybė taikyti dangos konstrukcijos sprendinius su iki 30 proc. plonesne betono danga, kartu užtikrinant tą patį ilgaamžiškumą kaip ir standartinės betono dangos.
Betono moduliai prie VGTU Kelių tyrimo instituto sumontuoti pašalinus senas šaligatvio plyteles. Pasak A. Vaitkaus, įrengtas eksperimentinis pėsčiųjų takas yra skirtas išbandyti mokslininkų sukurtus betono modulius realioje aplinkoje: „Betono moduliai įrengti ten, kur ateityje juos būtų galima praktiškai naudoti. Taip pat siekiama identifikuoti modulių gamybos ir įrengimo privalumus bei problemas, kurios padėtų atliekant tolimesnius stebėjimus ir tyrimus, kurių metu bus galima išskirti rinkoje didžiausią komercinį potencialą turėsiančias modulių rūšis“.
VGTU atstovas akcentuoja – tai pirmasis žingsnis modulinių dangų taikyme Lietuvoje. „Pristačius betono modulius takams toliau galėtume juos naudoti automobilių keliams ir gatvėms. Betono moduliai dėl greitesnio įrengimo ir remonto bus pranašesni lyginant su dabartinėmis įprastomis slenkančiais klojiniais klojamomis betono dangomis“, – akcentavo A. Vaitkus.
Naujieji betono moduliai itin palengvintų kelių įrengimą, nes montuoti dangą ir atlikti jos remontą būtų galima etapais nakties metu, nedidelėmis atkarpomis, neužtveriant ilgų kelio ruožų. Tokiu būdu ir dienos metu eismas nebūtų trikdomas ar ribojamas, o tai yra itin svarbu didelio eismo intensyvumo automobilių keliuose ir gatvėse, kurių ateityje tik daugės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą7
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Po gaisro Vilniuje daliai ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduojama tęsti ir penktadienį
Po trečiadienio vakarą sostinės Panerių gatvėje kilusio gaisro, Vilniaus miesto savivaldybė daliai švietimo ir ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduoja tęsti ir penktadienį. ...
-
V. Benkunskas apie gaisro sostinėje padarinius: gyventojams rekomenduojama nusivalyti paviršius8
Vilniaus meras Valdas Benkunskas sako, kad su Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pagalba savivaldybei pavyko išvengti didesnės taršos dėl trečiadienio vakarą Paneriuose kilusio gaisro. ...
-
Virš Vilniaus – ratus sukantys sraigtasparniai4
Kai kuriuos vilniečius ketvirtadienį nustebino padangėje pamatytas vaizdas. Kariuomenės atstovai paaiškino, kodėl virš sostinės ratus suka sraigtasparniai. ...
-
Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose4
Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose. ...
-
Dalis vilniečių negavo perspėjimo apie didžiulį gaisrą: ministrė sako, kad reikės tai išsiaiškinti6
Daliai gyventojų negavus perspėjimo pranešimų apie gaisrą Vilniuje, vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė mato poreikį peržiūrėti techninį šios sistemos įgyvendinimą. ...
-
Didelis gaisras sostinėje: kietųjų dalelių koncentracija sumažėjo
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai tvirtina, kad Panerių gatvėje likvidavus trečiadienio vakarą įsiplieskusį gaisrą, kietųjų dalelių koncentracija ore sumažėjo ir yra nepavojinga. ...
-
Po gaisro sostinėje aplinkosaugininkai pradėjo neplaninį patikrinimą: bendrovė nelaikyta rizikinga2
Aplinkosaugininkai dėl Vilniuje kilusio gaisro pradėjo bendrovės neplaninį patikrinimą, skelbima, kad įmonė nebuvo priskirta prie aukštą riziką turinčių objektų. ...
-
„Litexpo“ centre prasideda karjerai ir studijoms skirta paroda1
Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ ketvirtadienį vyks parodos „Karjera & studijos Lietuvoje 2024“ atidarymas. ...
-
Vilniaus savivaldybė: dėl gaisro daliai ugdymo įstaigų rekomenduojama dirbti nuotoliu1
Trečiadienio vakarą kilusio didžiulio gaisro sostinėje dūmai yra toksiški, todėl į gaisro taršos poveikio zoną (2 km spinduliu nuo gaisravietės) patenkančioms švietimo ir ugdymo įstaigoms dėl galimo neigiamo poveikio sveikatai ...