„Kaip bus reaguojama į perėjas? Dega tik viena lempa iš dviejų. Jei taip taupo, negerai. Reikia reaguoti, o jei tamsu, dar kokie krūmai... Tokiose vietose tikrai reikėtų netaupyti“, – svarstė vilnietis.
„Tie, kas sprendžia, turėtų pagalvoti, kad kai kuriose vietose turėtų būti šviesiau“, – antrino kitas Vilniaus gyventojas.
Ar prigesus šviesoms, mieste nepadaugės avarijų?
„Ar padaugės eismo įvykių, sunku pasakyti“, – teigė Mykolo Riomerio universiteto (MRU) Viešojo saugumo akademijos dekanė Snieguolė Matulienė.
„Neapšviestos gatvės – tam tikras pavojus tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams, paspirtukininkams“, – pažymėjo Kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.
Anot Kelių policijos vado, tamsios paros metu mieste svarbiausias dėmesys turėtų būti skirtas perėjoms.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Manau, kad visose vietose apšvietimas nebus mažinamas, turbūt paliks apšviestas pėsčiųjų perėjas. Klausimą turbūt apsvarstys ir Saugaus eismo komisija“, – svarstė V. Grašys.
Anot savivaldybės, šiuo metu sostinėje mažiau apšviesti tuneliai ir magistralinės gatvės.
„Nesvarstome pėsčiųjų perėjose nei mažinti, nei išjungti apšvietimo. Jos veiks visu pajėgumu, kad būtų užtikrintas eismo saugumas“, – akcentavo Vilniaus savivaldybės laikinasis Infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Visockas.
Planuojama atjungti kas trečią žibintą.
„Taikant šviesos mažinimo priemonę, reikėtų pasirūpinti, kad pėsčiomis einantys žmonės dėvėtų atšvaitus. Gal savivaldybė jais galėtų pasirūpinti, kad žmonės būtų matomi“, – siūlė V. Grašys.
Yra specialistų, kurie pasisako už jutiklius. Šviesa gatvėse užsidegtų tik vykstant judėjimui. Tačiau miesto valdžia kiek skeptiška.
„Eismo saugumo požiūriu tai nelabai geras sprendimas. Manome, kad vairuotojai pripras. Jei apšvietimas kartais nesuveiktų, gali būti skaudžių padarinių“, – sakė V.Grašys.
Pokyčiai laukia ir už miesto
„Planuojama atjungti kas trečią žibintą“, – akcentavo Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.
Anot Kelių direkcijos vadovo, elektrai brangstant kone 30 proc., nedaryti nieko – neįmanoma. Kokius sprendimus būtų galima priimti, bus atsakyta ruožus išanalizavus eismo saugumo aspektu.
„Paklausimas susijęs su tiesiaisiais ruožais, pvz., Vilnius–Kaunas, galbūt ir kituose. Manome, kad, atjungus kas trečią žibintą, eismo saugumas nenukentės ir vairuotojai nepatirs papildomų kliūčių“, – apie galimus sprendimus kalbėjo Kelių direkcijos direktorius R. Lipkevičius.
Apšvietimas nebus atjungtas perėjose, sankryžose, žieduose, ten, kur rizikų daugiau.
Naujausi komentarai