Pereiti į pagrindinį turinį

Vilnius galėtų būti „Rail Baltica“ atšaka statant lėtesnę vėžę

2014-01-28 12:09
BNS inf.
A. Ufarto / BFL nuotr.

Estijai ir Lietuvai diskutuojant dėl Vilniaus prijungimo prie transeuropinės „Rail Baltica“ vėžės, naujai įsteigtos „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „Rail Baltica statyba“ vadovas Dainius Budrys sako, kad Vilniaus klausimas priklauso nuo to, kokią vėžę bus nuspręsta tiesti.

Pasak jo, jeigu bus apsispręsta tiesti 240 kilometrų per valandą greičio keleivinę vėžę, Vilnius turėtų tapti jos dalimi, jeigu būtų apsistota ties lėtesne 120-160 kilometrų greičio keleivinės vėžės, ji galėtų eiti per Kauną, Vilnių prijungiant atskira atšaka.

„Aš galiu tik savo nuomonę pasakyti, jeigu kalbėti apie keleivinį traukinį, tai aš be Vilniaus tikrai neįsivaizduoju, jeigu kalbėti apie krovininį traukinį, tai iki Kauno šiandien dienai mes jau turime, galime ir toliau važiuoti šalia senąja vėže, tada nereikėtų išpirkinėti žemių. Žemių išpirkimas faktiškai yra daromas greitam traukiniui“, - interviu BNS sakė D.Budrys.

Pasak jo, tiesiant liniją per Kauną, iki Vilniaus turėtų būti nutiesta atšaka: „Verslo prasme, galėtų būti. Tada atšaka, ne atskira linija.“

Tačiau, anot D.Budrio, detaliau svarstyti Vilniaus klausimą kol kas turi ne jis, o studijos rengėjai: „Vėlgi nenorėčiau imtis tų dalykų, kad nepasakyčiau, kaip turėtų būti. Suprantu, kad yra noras, kad būtų atsakymai kuo greičiau (...) bet atsakymų kol kas neturiu“.

Vėžė Lietuvoje, pagal „Aecom“ studiją, turėtų eiti nuo sienos su Lenkija per antrą pagal dydį Lietuvos miestą Kauną, Panevėžį iki sienos su Latvija, tačiau pernai rugsėjį po sunkių derybų Baltijos valstybių, Lenkijos ir Suomijos susisiekimo ministrai, pasirašę deklaraciją dėl bendros „ Rail Baltica“ įmonės steigimo, nutarė, kad Vilnius taip pat bus trasos dalis.

Tačiau vėliau, sprendžiant dėl bendros Baltijos valstybių įmonės įsteigimo, Estija ir Lietuva nebesutaria Vilniaus klausimu. Estija nori, kad Vilnius būtų prijungiamas vėlesniame etape, arba finansuojamas Lietuvos lėšomis.

Lietuva 100 kilometrų atšaką nuo Kauno iki Vilniaus nori modernizuoti, kad visų Baltijos valstybių sostinės būtų sujungtos transeuropine vėže.

Vyriausybė gruodį pritarė, kad „Sweco Lietuva“ atliktų papildomą studiją dėl Vilniaus prijungimo ir iki 2014 metų pabaigos nuspręstų, kaip turėtų būti tiesiama vėžė: nuo Lenkijos sienos per Alytų link Vilniaus, o po to pro Panevėžį į Latviją, ar nuo Lenkijos sienos per Kauną ir Panevėžį vėžę tiesiant link Latvijos, o Vilnių tik prijungiant europine atšaka nuo Kauno.

2015 metais Lietuvoje jau bus nutiesta apie 1,3 mlrd. litų vertės apie 120 kilometrų transeuropinės vėžės nuo Lenkijos sienos iki Kauno.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų