Nesutrikusi vilnietė išgelbėjo nepažįstamo žmogaus gyvybę Pereiti į pagrindinį turinį

Nesutrikusi vilnietė išgelbėjo nepažįstamo žmogaus gyvybę

2019-01-17 14:15 klaipeda.diena.lt inf.

Sakoma, kaip sutiksi Naujus metus, tokie jie ir bus. Jei tikėtume šiuo prietaru, vilnietei Daivai 2019-ieji turėtų nešykštėti išbandymų – jau pačią pirmąją šių metų dieną moteris išgelbėjo žmogaus gyvybę.

Nesutrikusi vilnietė išgelbėjo nepažįstamo žmogaus gyvybę
Nesutrikusi vilnietė išgelbėjo nepažįstamo žmogaus gyvybę / A. Ufarto / Fotobanko nuotr.

Lemtingasis telefono skambutis Bendrajame pagalbos centre suskambo 20 val. 44 min. Į jį atsiliepusi Klaipėdos skyriaus skubios pagalbos skambučių operatorė Edita išgirdo moters balsą. Pranešėja, vairuodama automobilį, pastebėjo įtartinai besielgiantį žmogų – buvo panašu, kad jis ketina nusižudyti.

Nors jau buvo vėlus metas, o iki Vilniaus buvo likę apie 100 kilometrų, Daiva nedvejodama apsuko automobilį ir grįžo prie žmogaus. Greitai ir tiksliai atsakiusi į Bendrojo pagalbos centro operatorės klausimus, ji neišjungė telefono – ir toliau jį laikė rankoje, todėl operatorė galėjo girdėti jos ir nepažįstamo vyro pokalbį.

Daiva, pamačiusi įtartiną situaciją, nepravažiavo pro šalį, o sustojo ir išlipo iš automobilio, norėdama padėti nepažįstamam žmogui.

Apie pagalbos poreikį informavusi valstybinę priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą, policiją ir greitąją medicinos pagalbą, operatorė Edita toliau telefonu patarinėjo Daivai, ką reikėtų sakyti nusižudyti ketinančiam vyrui. Klausydama patarimų, Daiva beveik 4 minutes kalbino nepažįstamąjį, kol į įvykio vietą pirmi atskubėjo policininkai. Vėliau, jau kartu su policininkais, įkalbinėjo vyrą atsisakyti savo ketinimų, drąsino jį ir bandė įkvėpti pasitikėjimo. Taip dar po kelių minučių žmogus nusileido įkalbinėjimams ir greitosios medicinos pagalbos brigada išvežė jį į ligoninę.

Kai apie sėkmingai suvaldytą situaciją sužinojo ir telefoninio pokalbio įrašą perklausė Bendrojo pagalbos centro vadovybė, ji buvo sužavėta pranešėjos elgesio.

„Tokia pranešėja – kiekvieno operatoriaus svajonė“, – sako Bendrojo pagalbos centro viršininkas Audrius Čiuplys. Daiva, pamačiusi įtartiną situaciją, nepravažiavo pro šalį, o sustojo ir išlipo iš automobilio, norėdama padėti nepažįstamam žmogui. Paskambinusi numeriu 112 ji stengėsi kuo tiksliau apibūdinti situaciją ir įvardinti vietą – tam net pasitelkė žemėlapį savo telefone. Vėliau, jau bendraudama su žmogumi, klausėsi operatorės patarimų. Todėl reikiamą pagalbą pavyko suteikti ir greitai, ir tiksliai.

„Skambindami ir pranešdami apie įvykį, pranešėjai prisiima dalį atsakomybės, – sako A. Čiuplys. – Geranoriškai bendradarbiaudami, talkindami operatoriams, jie gali padėti sutaupyti daug laiko ir suteikti tinkamą pagalbą įvykio vietoje. O jei pranešėjai pradeda ginčytis, prieštarauti operatoriams, gaištamas brangus laikas ir nukenčia reagavimas į įvykį.“

Bendrojo pagalbos centro viršininkas sako, jog žmonės turėtų suprasti, kad operatoriai neužduoda nereikalingų klausimų – atsakymai į pateiktus klausimus būtini reaguojančioms tarnyboms. Vadovaudamosi surinkta informacija tarnybos sprendžia, kiek ir kokių automobilių siųsti, kokia įranga bus reikalinga nelaimės vietoje ir panašiai. Todėl reikėtų pasitikėti skubios pagalbos skambučių operatoriais, kurie yra pasirengę įvertinti situacijas ir priimti sprendimus kritiškais momentais. Juk jiems nuolat rengiami mokymai ir individualios konsultacijos, tarp jų sudėtingų situacijų valdymo telefonu, kritinių (krizinių) situacijų psichologijos ir kitos. Dalis darbuotojų yra baigę ir „SafeTALK“ ar „ASIST“ mokymus, todėl žino, kaip tinkamai reaguoti esant savižudybės rizikai, ir moka dirbti su pavojuje esančiais žmonėmis.

Bendradarbiaukime ir padėkime vieni kitiems, kad pagalba būtų suteikta operatyviai ir tinkamai, kaip šios aprašytos naujametės istorijos dalyviams.

Jei jus paveikė perskaityta informacija, šiais kontaktais galite kreiptis pagalbos:

Skubi pagalba 112

Pagalba galvojantiems apie savižudybę arba ieškantiems pagalbos artimajam

Svetainėje pateikiama informacija yra trumpa, atsižvelgiant į konkrečius kiekvienos tikslinės grupės poreikius

www.tuesi.lt

Pagalba ir aktuali informacija nusižudžiusiųjų artimiesiems

Nemokamos savitarpio pagalbos grupės įvairiuose miestuose

www.artimiems.lt
Patikima informacija apie emocinę sveikatą ir psichologinę pagalbą www.pagalbasau.lt

Psichologinių krizių pagalbos centras

Psichologinių krizių valdymo paslaugos teikiamos asmenų grupėms įvykus kriziniam įvykiui, kai ūmiai pasireiškia psichologinė krizė

1815 (I–V 9.00–19.00 val., VI 9.00–15.00 val.)

https://www.hi.lt/psichologiniu-kriziu-pagalbos-centras-tel-1815/

Krizių įveikimo centras (individualios psichologo konsultacijos gyvai, per Skype ar Messenger)

Mūsų savanoriai psichologai, psichoterapeutai šešias dienas per savaitę budėjimų metu teikia skubią psichologinę pagalbą sudėtingas gyvenimo situacijas išgyvenantiems žmonėms

www.krizesiveikimas.lt

+370 640 51555

Antakalnio g. 97–47, Vilnius (I–V 16.00–20.00 val., VI 12.00–16.00 val., švenčių dienomis ir sekmadieniais nedirba)

Asmens sveikatos priežiūros specialistams ir sveikatos mokslų studentams prieinamos nemokamos, konfidencialios ir operatyvios emocinės ir psichologinės pagalbos tinklas

Medo.lt

+370 606 07205

Susidūrus su registracijos anketos gedimais

Rašyti el. Laišką

Jaunimo linija 
Emocinė parama jaunimui, budi savanoriai konsultantai

+370 800 28888 (visą parą kasdien)

Pokalbiai internetu
I–VI 18.00–00.00 val.

Vaikų linija 
Emocinė parama vaikams, budi savanoriai konsultantai, profesionalai

116 111 (I–VII 11.00–23.00 val.)

Pokalbiai internetu
I–V 17.00–23.00
Registruotis ir rašyti
Atsako per 24 val.

Linija „Doverija"
Emocinė parama paaugliams ir jaunimui rusų k., budi savanoriai konsultantai

+370 800 77277 I–VII (kasdien) 16.00–19.00 val.

 

Vilties linija 
Emocinė parama suaugusiesiems, pagalbą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos specialistai

116 123 (visą parą kasdien)

Pokalbiai internetu
I–V 17.00–20.00 val.
Rašyti el. laišką
Atsako per 3 darbo dienas

Pagalbos moterims linija 
Emocinė parama moterims, pagalbą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos profesionalai

+370 800 66366 (visą parą kasdien)
Rašyti svetainėje (kiekvieną dieną 17.00–22.00 val.)
Rašyti el. laišką

Atsako per 24 val.

Mamos linija

Mamoms, kurios ieško emocinės pagalbos anonimiškai

Telefonas laikinai nepasiekiamas į laiškus atsakoma (I-IV 10.00–20.00 V iki 18.00)

Rašyti el. laišką

Ankstukų pagalbos linija

Nemokama psichologinė pagalba

+370 612 03 800 (I–VII 00:00–24:00)

Rašyti laišką

Vyrų linija
Emocinė parama vyrams, telefonu konsultuoja specialistai

+370 670 00027 (I–V 10.00–14.00 val.)

Rašyti laišką
Atsako per 72 val.

Pagalbos vyrams linija „Nelik vienas"

+370 604 11119 (I–VII,18.00–22.00 val.)

Rašyti laišką

Atsako per 72 val.

Tėvų linija

Emocinė parama tėvams, pagalbą teikia psichologai

+370 800 90012 (I–V 9.00–13.00 val. ir 17.00–21.00 val.)

Rašyti laišką

Konsultacija suteikiama per 7 darbo dienas

Sidabrinė linija
Emocinė parama senjorams, pagalbą teikia profesionalūs konsultantai, reguliariai bendrauja savanoriai ir kiti senjorai

Prireikus pagalbos, jaučiant poreikį būti išklausytam, ar tiesiog norint susirasti bendramintį nuolatiniam bendravimui telefonu, nedvejodami skambinkite nemokamu telefonu

+370 800 80020 (I–V 8–22 val., VI–VII 11–19 val.)

Skambučiai šiais numeriais yra nemokami. Skubi psichologinė ar psichinė pagalba psichikos sveikatos centre visada suteikiama be eilės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra