Lemtingasis telefono skambutis Bendrajame pagalbos centre suskambo 20 val. 44 min. Į jį atsiliepusi Klaipėdos skyriaus skubios pagalbos skambučių operatorė Edita išgirdo moters balsą. Pranešėja, vairuodama automobilį, pastebėjo įtartinai besielgiantį žmogų – buvo panašu, kad jis ketina nusižudyti.
Nors jau buvo vėlus metas, o iki Vilniaus buvo likę apie 100 kilometrų, Daiva nedvejodama apsuko automobilį ir grįžo prie žmogaus. Greitai ir tiksliai atsakiusi į Bendrojo pagalbos centro operatorės klausimus, ji neišjungė telefono – ir toliau jį laikė rankoje, todėl operatorė galėjo girdėti jos ir nepažįstamo vyro pokalbį.
Daiva, pamačiusi įtartiną situaciją, nepravažiavo pro šalį, o sustojo ir išlipo iš automobilio, norėdama padėti nepažįstamam žmogui.
Apie pagalbos poreikį informavusi valstybinę priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą, policiją ir greitąją medicinos pagalbą, operatorė Edita toliau telefonu patarinėjo Daivai, ką reikėtų sakyti nusižudyti ketinančiam vyrui. Klausydama patarimų, Daiva beveik 4 minutes kalbino nepažįstamąjį, kol į įvykio vietą pirmi atskubėjo policininkai. Vėliau, jau kartu su policininkais, įkalbinėjo vyrą atsisakyti savo ketinimų, drąsino jį ir bandė įkvėpti pasitikėjimo. Taip dar po kelių minučių žmogus nusileido įkalbinėjimams ir greitosios medicinos pagalbos brigada išvežė jį į ligoninę.
Kai apie sėkmingai suvaldytą situaciją sužinojo ir telefoninio pokalbio įrašą perklausė Bendrojo pagalbos centro vadovybė, ji buvo sužavėta pranešėjos elgesio.
„Tokia pranešėja – kiekvieno operatoriaus svajonė“, – sako Bendrojo pagalbos centro viršininkas Audrius Čiuplys. Daiva, pamačiusi įtartiną situaciją, nepravažiavo pro šalį, o sustojo ir išlipo iš automobilio, norėdama padėti nepažįstamam žmogui. Paskambinusi numeriu 112 ji stengėsi kuo tiksliau apibūdinti situaciją ir įvardinti vietą – tam net pasitelkė žemėlapį savo telefone. Vėliau, jau bendraudama su žmogumi, klausėsi operatorės patarimų. Todėl reikiamą pagalbą pavyko suteikti ir greitai, ir tiksliai.
„Skambindami ir pranešdami apie įvykį, pranešėjai prisiima dalį atsakomybės, – sako A. Čiuplys. – Geranoriškai bendradarbiaudami, talkindami operatoriams, jie gali padėti sutaupyti daug laiko ir suteikti tinkamą pagalbą įvykio vietoje. O jei pranešėjai pradeda ginčytis, prieštarauti operatoriams, gaištamas brangus laikas ir nukenčia reagavimas į įvykį.“
Bendrojo pagalbos centro viršininkas sako, jog žmonės turėtų suprasti, kad operatoriai neužduoda nereikalingų klausimų – atsakymai į pateiktus klausimus būtini reaguojančioms tarnyboms. Vadovaudamosi surinkta informacija tarnybos sprendžia, kiek ir kokių automobilių siųsti, kokia įranga bus reikalinga nelaimės vietoje ir panašiai. Todėl reikėtų pasitikėti skubios pagalbos skambučių operatoriais, kurie yra pasirengę įvertinti situacijas ir priimti sprendimus kritiškais momentais. Juk jiems nuolat rengiami mokymai ir individualios konsultacijos, tarp jų sudėtingų situacijų valdymo telefonu, kritinių (krizinių) situacijų psichologijos ir kitos. Dalis darbuotojų yra baigę ir „SafeTALK“ ar „ASIST“ mokymus, todėl žino, kaip tinkamai reaguoti esant savižudybės rizikai, ir moka dirbti su pavojuje esančiais žmonėmis.
Bendradarbiaukime ir padėkime vieni kitiems, kad pagalba būtų suteikta operatyviai ir tinkamai, kaip šios aprašytos naujametės istorijos dalyviams.
Jei jus paveikė perskaityta informacija, šiais kontaktais galite kreiptis pagalbos:
Skubi pagalba | 112 |
Pagalba galvojantiems apie savižudybę arba ieškantiems pagalbos artimajam Svetainėje pateikiama informacija yra trumpa, atsižvelgiant į konkrečius kiekvienos tikslinės grupės poreikius |
www.tuesi.lt |
Pagalba ir aktuali informacija nusižudžiusiųjų artimiesiems Nemokamos savitarpio pagalbos grupės įvairiuose miestuose |
www.artimiems.lt |
Patikima informacija apie emocinę sveikatą ir psichologinę pagalbą | www.pagalbasau.lt |
Psichologinių krizių pagalbos centras Psichologinių krizių valdymo paslaugos teikiamos asmenų grupėms įvykus kriziniam įvykiui, kai ūmiai pasireiškia psichologinė krizė |
1815 (I–V 9.00–19.00 val., VI 9.00–15.00 val.) https://www.hi.lt/psichologiniu-kriziu-pagalbos-centras-tel-1815/ |
Krizių įveikimo centras (individualios psichologo konsultacijos gyvai, per Skype ar Messenger) Mūsų savanoriai psichologai, psichoterapeutai šešias dienas per savaitę budėjimų metu teikia skubią psichologinę pagalbą sudėtingas gyvenimo situacijas išgyvenantiems žmonėms |
+370 640 51555 Antakalnio g. 97–47, Vilnius (I–V 16.00–20.00 val., VI 12.00–16.00 val., švenčių dienomis ir sekmadieniais nedirba) |
Asmens sveikatos priežiūros specialistams ir sveikatos mokslų studentams prieinamos nemokamos, konfidencialios ir operatyvios emocinės ir psichologinės pagalbos tinklas |
+370 606 07205 Susidūrus su registracijos anketos gedimais |
Jaunimo linija Emocinė parama jaunimui, budi savanoriai konsultantai |
+370 800 28888 (visą parą kasdien) Pokalbiai internetu |
Vaikų linija Emocinė parama vaikams, budi savanoriai konsultantai, profesionalai |
116 111 (I–VII 11.00–23.00 val.) Pokalbiai internetu |
Linija „Doverija" Emocinė parama paaugliams ir jaunimui rusų k., budi savanoriai konsultantai |
+370 800 77277 I–VII (kasdien) 16.00–19.00 val.
|
Vilties linija Emocinė parama suaugusiesiems, pagalbą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos specialistai |
116 123 (visą parą kasdien) Pokalbiai internetu |
Pagalbos moterims linija Emocinė parama moterims, pagalbą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos profesionalai |
+370 800 66366 (visą parą kasdien) Atsako per 24 val. |
Mamos linija Mamoms, kurios ieško emocinės pagalbos anonimiškai |
Telefonas laikinai nepasiekiamas į laiškus atsakoma (I-IV 10.00–20.00 V iki 18.00) |
Ankstukų pagalbos linija Nemokama psichologinė pagalba |
+370 612 03 800 (I–VII 00:00–24:00) |
Vyrų linija Emocinė parama vyrams, telefonu konsultuoja specialistai |
+370 670 00027 (I–V 10.00–14.00 val.) Rašyti laišką |
Pagalbos vyrams linija „Nelik vienas" |
+370 604 11119 (I–VII,18.00–22.00 val.) Atsako per 72 val. |
Tėvų linija Emocinė parama tėvams, pagalbą teikia psichologai |
+370 800 90012 (I–V 9.00–13.00 val. ir 17.00–21.00 val.) Konsultacija suteikiama per 7 darbo dienas |
Sidabrinė linija Prireikus pagalbos, jaučiant poreikį būti išklausytam, ar tiesiog norint susirasti bendramintį nuolatiniam bendravimui telefonu, nedvejodami skambinkite nemokamu telefonu |
+370 800 80020 (I–V 8–22 val., VI–VII 11–19 val.) |
Skambučiai šiais numeriais yra nemokami. Skubi psichologinė ar psichinė pagalba psichikos sveikatos centre visada suteikiama be eilės.
Naujausi komentarai