Pereiti į pagrindinį turinį

Vaistinėje mirusios moters artimieji ieško teisybės: jie jaučiasi nebaudžiami

2019-10-31 14:37

Rugpjūtį „Camelia“ vaistinėje Vilniuje netikėtai mirė vaistų nusipirkti užsukusi moteris. Po skaudžios nelaimės vaistinių tinklas tvirtina, kad vaistinės darbuotojai elgėsi tinkamai, bet mirusios moters artimieji įsitikinę, kad vaistininkai nepadarė nieko, kad būtų išgelbėta moters gyvybė.

Vaidos Oskominienės, A. Ufarto/Fotobanko nuotr.

Pasak vaistinėje mirusios moters vaikaičio, nepakanka tik iškviesti greitąją medicinos pagalbą, nes vaistininkai ne tik turi būti apmokyti teikti pirmąją pagalbą, bet nelaimės atveju ją privalo ir suteikti.

Nelaimė įvyko rugpjūčio 16 d. Gedvydžių g. 17-uoju numeriu pažymėtame pastate įsikūrusioje vaistinėje. Čia apie 14 val. buvo iškviesta greitoji medicinos pagalba. Deja, atskubėję medikai moters neišgelbėjo – moters gyvybė vaistinėje užgeso.

V. Oskominienės nuotr.

Kaip po atsitikusios skaudžios nelaimės tvirtino „Camelia“ vaistinės atstovai, įmonėje buvo pradėtas vidinis patikrinimas išsiaiškinti visas aplinkybes, ar vaistinės darbuotojai sukniubusiai moteriai suteikė skubią pirmąją pagalbą.

Kaip rugpjūtį portalui tvirtino „Camelia“ vaistinių tinklo atstovas, po nelaimės buvo peržiūrėti vaizdo įrašai. Vaistinių atstovas informavo, kad vaistininkai yra apmokyti, kaip turi elgtis ir ekstremaliomis situacijomis, ir kad šiuo atveju darbuotojai elgėsi taip, kaip ir privalo elgtis pagal instrukcijas.

Tą dieną dirbusi vaistininkė sukniubusiai moteriai iškvietė greitąją pagalbą, jos darbuotojai telefonu davė nurodymus moterį paguldyti ant šono ir laukti atvažiuojančios medikų brigados. Pasak vaistinių tinklų atstovo, taip vaistininkė ir pasielgė.

„Camelia“ vaistinė laikėsi pozicijos, kad pagal instrukcijas vaistininkė padarė viską, ką turėjo padaryti nepakenkiant žmogui.

Niekas su mumis nesusisiekė ir jokių užuojautų nepareiškė, kol mes patys nepradėjome domėtis, kaip viskas iš tikrųjų įvyko.

Nustebino darbuotojų abejingumas

Deja, su „Camelia“ vaistinės nuomone nesutinka vaistinėje mirusios moters artimieji.

Su redakcija susisiekęs moters anūkas Lukas (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi) tvirtino, kad vis dėlto turi pretenzijų vaistinės tinklui „Camelia“. Vaikinas tvirtino, kad pats gavęs prokuratūros leidimą peržiūrėjo vaizdo kamerų įrašus ir jį nustebino vaistinės darbuotojų abejingumas: kol sukniubusi moteris gulėjo ant grindų ir buvo laukiama atskubančių medikų, pasak vaikaičio, tiesiog toliau buvo aptarnaujami kiti klientai.

Kaip tvirtina vaistinėje mirusios moters anūkas, daugiau skaudžios nelaimės aplinkybių artimieji sužinojo tik iš žiniasklaidos.

„Kiek teko skaityti straipsnius, daug kur pabaigoje parašyta, kad buvo susisiekta su šeimos nariais, pareikšta užuojauta ir šeima jokių pretenzijų vaistinės tinklui „Camelia“ neturi. Visa tai yra melas, niekas su mumis nesusisiekė ir jokių užuojautų nepareiškė, kol mes patys nepradėjome domėtis, kaip viskas iš tikrųjų įvyko“, – tvirtina Lukas.

Vaikinas pasakojo, kad po močiutės mirties pats nuvyko į vaistinę išsiaiškinti įvykio aplinkybių. „Kai nuvykau į vaistinę ir paprašiau atsakingo asmens kontaktų, tada tik su mumis jie pradėjo bendrauti. Paklausus, kodėl žiniasklaidoje paskleista netiksli informacija, vaistinės atstovai atsakė, kad interviu davė nekompetentingas asmuo, kodėl taip įvyko, jie atsakyti negalėjo“, – pasakojo jis.

Pasisiūlė padengti išlaidas

Giminaičiai bandė išsiaiškinti, ar tikrai vaistinėje sukniubusiai moteriai buvo kvalifikuotai suteikta būtinoji pirmoji pagalba, kokių veiksmų ėmėsi vaistinės darbuotojai. Moters artimieji kreipėsi į prokuratūrą leidimo peržiūrėti vaizdo įrašus iš vaistinės ir susipažinti su policijos pradėto ikiteisminio tyrimo mirties priežasčiai nustatyti medžiaga.

„Camelia“ vaistinė mums pasiūlė padengti močiutės „laidojimo išlaidas“, kaip visada pabrėžė, kad tai iš žmogiškosios pusės, nenumatytos išlaidos, bet mes nesutikome. Parašėme prokuratūrai prašymą, kad norime pamatyti vaizdo įrašą iš vaistinės patalpų, norėjome įsitikinti, ar viskas buvo atlikta teisingai, kaip numato Lietuvos įstatymai. Leidimą gavome, peržiūrėjau“, – portalui pasakojo Lukas. Anot jo, moters artimieji atsisakė priimti siūlytus pinigus. Pasak vaikino, jiems buvo pasiūlyta pasirašyti sutarties projektą, kuriame įrašyta, kad pinigus paėmę moters artimieji ateityje neturės pretenzijų.

Vaizdo medžiagą iš nelaimės vietos peržiūrėjęs vaikinas tvirtina, kad vaistinės darbuotoja nepadarė nieko, kad išsaugotų močiutės gyvybę. Vaikinas tvirtino, kad po to kai, močiutė nukrito, prie jos niekas nepriėjo ir nieko nedarė, nebuvo bandoma gaivinti, užčiuopti pulsą, patikrinti kvėpavimą ar panašiai.

„Nieko vaistininkė nepadarė, kad išsaugotų močiutės gyvybę. Nors „Camelia“ atstovas spaudai viename iš straipsnių tvirtina, kad jie peržiūrėjo vaizdo įrašą, ir viskas buvo atlikta teisingai. Vaistininkė per tą laiką, kol atvyko greitoji pagalba nieko nepadarė, kas yra numatyta teisės aktuose“, – piktinasi močiutės netekęs vaikinas.

Lukas tvirtina, kad susipažino su policijos tyrimo medžiaga, o ten yra aiškiai aprašyta situacija, kaip įvyko nelaimė, ir kad sukniubusiai moteriai jokia intensyvi pagalba teikiama nebuvo, o buvo tik iškviesti medikai.

„Į vaistinę užeina moteris, kuri iš karto rankomis prisilaiko stalo, kuris buvo šalia įėjimo. Po kelių sekundžių moteris pradėjo purtytis ir nukrito ant dešinio šono ant žemės. Prie gulinčios moters prieina vaistinės klientai bei vaistinės darbuotoja, nieko nedaro. Praėjus septynioms minutėms nuo moters nukritimo atvyko greitoji medicinos pagalba...“ – šeimai atsiųstą policijos nutarimą cituoja vaistinėje mirusios moters anūkas.

Privalo teikti pagalbą

Skaudžiomis aplinkybėmis močiutės netekęs vaikinas tvirtina, kad vaistinėje vis dėlto dirba žmonės su specialiu išsilavinimu ir kvalifikacija. Jis įsitikinęs, kad vaistinės darbuotojai turėjo imtis aktyvių veiksmų, kad būtų išgelbėta močiutės gyvybė.

„Farmacijos specialistai privalo ne tik mokėti teikti pirmąją medicinos pagalbą, bet ir ją teikti. Farmacijos specialistai, įvykio metu dirbę vaistinėje, privalėjo vadovautis Lietuvos Respublikos Žmogaus mirties ir kritinių būklių nustatymo įstatymo reikalavimais, tai yra, privalėjo nustatyti kritinę būklę ir suteikti pirmąją medicinos pagalbą ir imtis kitų būtinų priemonių žmogaus gyvybei išsaugoti“, – įsitikinęs skaudžią nelaimę išgyvenęs Lukas.

Jautėsi atkalbinėjami

Mirusios moters anūkas pasakojo, kad kai artimieji atsisakė priimti „Camelia“ vaistinės pasiūlymą dėl laidojimo išlaidų apmokėjimo, ir patys vaistinės atstovai nusprendė susipažinti su ikiteisminio tyrimo medžiaga. Pasak vaikino, bendraudami su „Camelia“ vaistinės atstovais, artimieji jautėsi atkalbinėjami toliau nesiimti veiksmų dėl nelaimės tyrimo.

V. Oskominienės nuotr.

„Pasitarę su šeima nustatėme, kad mūsų laidojimo išlaidos yra didesnės negu siūlo „Camelia“. Tada „Camelia“ nusprendė, kad nori susipažinti su bylos medžiaga, nors prieš tai pokalbiuose sakė, kad yra susipažinę ir pradingo, nustojo bendrauti. Kai gavome nutartį, paruošėme skundą ir pasiūlėme „Camelia“ susipažinti su juo. Tada jie pasiūlė susitikti. Tuomet nuvykome pas juos į pokalbį. „Camelia“ atstovas savo kaltės nemato, jiems atrodo, kad jie padarė viską teisingai, visada pabrėžia, kad Bendrosios pagalbos centro nurodymas buvo nieko nedaryti, laukti, nors to pokalbio neišklausė net tyrėjai. Kai pasakėme, kad skųsime nutarimą, pasakė, kad jiems nesvarbu, vienu ar dviem patikrinimais daugiau jiems nieko nekeičia. Sveikatos ministerija peržiūrės vaizdo medžiagą, pabars ir jiems nieko nebus, byla bus nutraukta. Jie jaučiasi nebaudžiami. Nuolat jautėmės atkalbinėjami“, – apie po nelaimės vykusį bendravimą su „Camelia“ vaistinės tinklo atstovais pasakojo mirusios moters giminaitis.

Artimo žmogaus netekęs Lukas jaučiasi nusivylęs tokiu įmonės požiūriu į atsitikusią nelaimę ir apgailestauja, kad močiutė nesulaukė tinkamos pagalbos.

„Ar iš tikrųjų tos didelės turtingos įmonės nėra kontroliuojamos ir gali sau leisti daryti, ką nori? Panašu, kad taip, ir jiems visiškai neįdomu, kokie yra įstatymai ir tvarka, nes vis tiek viską „nusipirks“, – apmaudą liejo mirusios moters vaikaitis.

Moters giminaitis tvirtino, kad neradę bendros kalbos su „Camelia“ atstovais, su skundu kreipėsi į prokuratūrą ir sieks, kad būtų išaiškinti kaltininkai bei atlyginta turtinė ir moralinė žala.

Pasak pašnekovo, policija ikiteisminio tyrimo metu nustatė, kad moters mirtis buvo savaiminė, tačiau moters artimųjų toks sprendimas netenkina. Artimieji siekia detalesnio tyrimo, prašo prokuratūros, kad būtų nustatyti papildomi faktai, ar vaistinėje viskas buvo atlikta teisingai, kad būtų išgelbėta moters gyvybė. Moters artimieji pateikė skundą prokuratūrai, kuriame prašoma atsižvelgti į tai, kas vyko vaistinėje, kad vaistinėje dirbo kompetentingi asmenys, kurie mokėjo suteikti pirmąją pagalbą, kad nebuvo išklausytas Bendrosios pagalbos centro skambučio įrašas, nebuvo apklausti visi įvykio liudininkai.

Vaistinėje mirusios moters artimieji tvirtina, jog jie norėtų, kad iš tokio skaudaus įvykio būtų pasimokyta, kad būtų išvengta daugiau nelaimių, galbūt vaistinėms reikalinga papildoma įranga, bet gal ir paprastas širdies masažas galėjo išgelbėti žmogaus gyvybę.

Prie gulinčios moters prieina vaistinės klientai bei vaistinės darbuotoja, nieko nedaro. Praėjus septynioms minutėms nuo moters nukritimo atvyko greitoji medicinos pagalba...

„Camelia“: paramą pasiūlėme geranoriškai

Dėl vaistinėje nutikusios nelaimės susidariusią situaciją pakomentavo Juris Kalvaitis, bendrovės „Nemuno vaistinė“ personalo direktorius.

„Suprantame, kad mirusios moters artimiesiems šiuo metu yra sunkus laikas. Užjaučiame ir, kiek galime, stengiamės jiems padėti ir palaikyti. Iškart po nelaimingo atsitikimo bendravome ir inicijavome susitikimą su moters vaikaičiu – geranoriškai pasiūlėme pagalbą skirti lėšų laidotuvių išlaidoms“, – aiškino įmonės personalo direktorius.

Jį nustebino tai, kad mirusios moters šeimai pasiūlyta pinigų suma pasirodė per maža. „Labai nustebome sulaukę atsakymo, kad tai nėra pakankamai, – iš mūsų reikalaujama daug didesnės sumos. Mes pasiūlėme skirti 5 tūkst. eurų, kiek prireikia laidotuvėms, tačiau iš mūsų gana kategoriškai reikalaujama 10 tūkst. eurų. Artimieji nedetalizuoja, kodėl prašoma būtent tokia suma“, – portalui teigė J.Kalvaitis.

Įmonės atstovas pabrėžia, kad siūloma parama vaistinėje mirusios moters šeimai yra geranoriškas įmonės gestas, nes jokie įstatymai neįpareigoja bendrovės to daryti. Pasak. J.Kalvaičio, vaistinių tinklas pasiruošęs padėti moters šeimai, nes ji buvo nuolatinė klientė, bet negali patenkinti nepagrįstų prašymų.

„Camelia“ ir toliau laikosi pozicijos, kad vaistinėje blogai pasijutusiai moteriai buvo suteikta tinkama pagalba, ir apgailestauja, kad senolės gyvybės nepavyko išgelbėti. Įmonės atstovas tvirtina, kad atliktas vidinis patikrinimas nustatė, jog vaistinės darbuotojai atsitikus nelaimei elgėsi pagal numatytas instrukcijas ir paisė iškviestų greitosios pagalbos medikų reikalavimų.

„Nelaimės dieną mūsų vaistininkė padarė viską, ką toje situacijoje ji galėjo padaryti: iškvietė greitąją pagalbą, laikėsi medikų nurodymų. Greitosios pagalbos medikai telefonu pasakė labai aiškiai: „Paguldykite moterį ant šono, stebėkite būklę ir laukite atvykstančio ekipažo“. Pirmąją pagalbą suteikė atvykę medikai. Apgailestaujame, kad jiems nepavyko moters išgelbėti.

Atlikome vidinį patikrinimą ir nustatėme, kad vaistininkė laikėsi instrukcijų ir elgėsi pagal numatytus reikalavimus“, – nelaimės aplinkybės aiškino J.Kalvaitis.

Kaip įprasta tokiais atvejais, po nelaimingo įvykio policija pradėjo ikiteisminį tyrimą mirties priežasčiai nustatyti. Prokuratūra spalio 4 d. priėmė nutarimą tyrimą nutraukti, nes „nepadaryta veika, turinti nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių“.

Pasak J.Kalvaičio, įmonė gerbia kiekvieno asmens teisę kreiptis į atsakingas institucijas ir tiki, kad jos nuosekliai ir kruopščiai viską išsiaiškins. „Camelia“ atstovas tvirtina, kad vaistinių tinklas vadovausis galutinėmis teisėsaugos institucijų išvadomis.

Vaistinių tinklo atstovas dar kartą reiškia užuojautą moters artimiesiems ir primena pasirūpinti senyvų žmonių sveikata, paraginti kreiptis į gydytojus, nes, pasak J.Kalvaičio, ir vaistinėje mirusi moteris dar iki nelaimingo atsitikimo vaistininkams skundėsi prasta sveikata ir buvo paraginta kreiptis į medikus.

„Suprantame, kad sunku susitaikyti, kai staiga prarandame brangų žmogų. Tokiais atvejais norisi paraginti visus, kurie turime vyresnio amžiaus artimųjų, dažniau pasidomėti jų savijauta, padėti reguliariai apsilankyti pas gydytoją. Mūsų vaistininkai dažnai susiduria su situacijomis, kai į vaistines ateina prastai besijaučiantys vieniši senoliai. Nors vaistininkai ir rekomenduoja jiems kreiptis į gydytoją, ne visada jie patys sugeba tai padaryti. Ir šiuo nelaimingu atveju buvo panaši situacija – 79 metų moteris buvo nuolatinė vaistinės lankytoja. Kelias savaites iki nelaimingo atsitikimo moteris vis pasiskųsdavo vaistininkėms, kad prastai jaučiasi. Jos kiekvieną kartą patardavo kreiptis į medikus. Nežinome, dėl kokių priežasčių moteris to nepadarė“, – dėl nelaimės apgailestauja vaistinių tinklo atstovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų