Šiemet sausį–gegužę netaršių automobilių registruota šiek tiek mažiau nei pernai tuo pačiu metu, rodo „Regitros“ duomenys. Tuo metu automobilių taršos mokesčio surinkta panašiai kaip ir pernai.
Aplinkos ministerija siūlo degalams didinti akcizus. Jei tam pritars Seimas, jau kitąmet litras dyzelino pabrangs beveik penkiais centais. Dar po metų – jau vienuolika centų. O štai 2025 metais akcizo mokestis nusistovės, bet prisidės dar papildomas CO2 mokestis. Todėl litras dyzelio pabrangs maždaug aštuoniolika centų, praneša Info diena.
Seimui sausį atmetus pataisas dėl naujo automobilių taršos mokesčio, Vyriausybė kol kas nesvarsto naujo mokesčio varianto. Šiuo metu tik svarstoma, kokiu keliu eiti po to, kai mokesčiui Seime nebuvo pritarta.
Lietuvos transporto įmonės prašo aplinkos ir finansų ministrų atšaukti skubotą taršos mokesčio sprendimą, pradėtą taikyti atgaline data, nesikonsultuojant su verslo atstovais.
Nuo šių metų pradžios augant keleivinio ir krovininio transporto įmonių skundams dėl drastiškai padidėjusio taršos mokesčio, transporto įmonės prašo aplinkos ir finansų ministrų atšaukti skubotai praėjusių metų pabaigoje priimtą sprendimą, pradėtą taikyti atgaline data, nesikonsultuojant su verslo atstovais.
Politikų stumtas, bet praėjusią savaitę to paties Seimo atmestas taršos mokesčio projektas leido lengviau atsipūsti naštos atsikračiusiems vairuotojams. Daug diskusijų kelia ir kitos prievolės – transporto priemonės savininko deklaravimo kodo (SDK) naudojimas.
Seimo vicepirmininkas Vytautas Mitalas sako, kad Laisvės frakcija nepalaikė automobilių taršos mokesčio projekto, nes jis turėjo spragų, o ne „kerštaudama“ dėl anksčiau koalicijos partnerių nepalaikytų Laisvės partijos įstatymų projektų. Jos narys pažymi, kad siūlymo nepalaikė ir beveik pusė paties jį teikusio aplinkos ministro Simono Gentvilo frakcijos narių.