Klaipėdoje oficialiai atidaryta rekonstruota sankryža

  • Teksto dydis:

Šiandien, rugsėjo 30 d., Klaipėdoje oficialiai atidaryta naujai rekonstruota Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryža. Beveik 6 mln. eurų kainavusį projektą finansavo Europos Sąjungos sanglaudos fondas ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Projekto įgyvendinime dalyvavo Klaipėdos miesto savivaldybė, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Transporto investicijų direkcija prie Susisiekimo ministerijos, generalinis rangovas „Kauno keliai“.

Šiandien, rugsėjo 30 d., Klaipėdoje oficialiai atidaryta naujai rekonstruota Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryža. Beveik 6 mln. eurų kainavusį projektą finansavo Europos Sąjungos sanglaudos fondas ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Projekto įgyvendinime dalyvavo Klaipėdos miesto savivaldybė, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Transporto investicijų direkcija prie Susisiekimo ministerijos, generalinis rangovas „Kauno keliai“.

„Klaipėdos uoste sparčiai auga krovos kompanijų pajėgumai ir krovinių srautai, todėl itin svarbu, kad kroviniai iš uosto būtų gabenami greitai ir sklandžiai, uostamiesčio gatvėse nesukeliant autotransporto spūsčių. Baltijos prospektas – ypač svarbi uostamiesčio magistralė. Šio prospekto rekonstrukcija – ne prabanga, o būtinybė“,  – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Ministro teigimu, atnaujintas prospektas leis užtikrinti patogų keleivių ir krovinių judėjimą į ir iš naujojo Keleivių ir krovinių terminalo, padės mažinti transporto spūsčių problemą pagrindinėse uostamiesčio gatvėse, todėl centriniu išvažiavimu bus paprasčiau patekti iš Klaipėdos miesto į labai judrią automagistralę Klaipėda–Vilnius, mažės triukšmas ir tarša.

Projekto „Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos rekonstrukcija. I statybos etapas“ administravimo ir rekonstrukcijos rangovo parinkimo darbus vykdė Klaipėdos miesto savivaldybė.

„Šį projektą vertinu kaip sektiną ir sėkmingą skirtingų miesto bei šalies institucijų bendradarbiavimo pavyzdį sprendžiant bendrus iššūkius. Tikiu, kad tai taps ir užkrečiančiu pavyzdžiu jau žvelgiant į Vilnių viso atsinaujinusio Baltijos prospekto perspektyvoje“,– teigė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

Anot miesto mero, minėta sankryža yra pirmoji kregždė visų trijų Baltijos prospekto sankryžų rekonstrukcijos planuose. Ateityje dar laukia žiedinių Baltijos prospekto sankryžų su Šilutės plentu ir Taikos prospektu rekonstrukcija.

Sankryžos rekonstrukcijos projekto įgyvendinimui ES skyrė beveik 3,7 mln. eurų, kiek daugiau nei 2 mln. eurų – Klaipėdos valstybinio jūsų uosto direkcija. Bendra projekto vertė – beveik 5,7 mln. eurų. Dar apie 1,8 mln. eurų Uosto direkcija ketina skirti greta sankryžos esančio darželio ir moksleivių saviraiškos centro  pastatų išpirkimui.

„Galime pasidžiaugti, kad po daugiau kaip dešimt metų trukusių diskusijų pagaliau turime apčiuopiamą rezultatą – šią modernią bei puikią sankryžą, kuri pakeitė miesto veidą. Esame dėkingi Klaipėdos miesto merui, kad jis padėjo išjudinti šį projektą iš mirties taško, kad projekto įgyvendinimo darbai, sutelkus visas pajėgas, vyko sklandžiai. Tikimės, kad ši svarbi transporto arterija funkcionuos be trikdžių", - teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos rekonstravimo darbus kartu su partneriais atliko kelių statybos bendrovė „Kauno keliai“. Statybos darbų metu trišalė Baltijos prospekto ir Minijos gatvių sankryža rekonstruota į vieno lygio keturšalę sankryžą, pratęsiant Baltijos prospektą iki Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo. Taip pat  įrengta požeminė pėsčiųjų perėja, įrengti techniniai šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai, rekonstruoti bei įrengti nauji lauko inžineriniai tinklai: lietaus nuotekų tinklai, vandentiekio tinklai, slėginiai nuotekų tinklai, įrengtas apšvietimas.

„Esame ilgametę patirtį turinti kelių ir gatvių tiesimo bei remonto sektoriaus bendrovė. Džiaugiamės visa savo sukaupta patirtimi galėję ženkliai prisidėti prie Lietuvos uostamiesčio gatvių pralaidumo gerinimo“, - sakė „Kauno kelių“ generalinis direktorius Ramūnas Šilinis.

Viena iš partnerių, kartu su „Kauno keliais“ statybas vykdžiusi Latvijos statybų bendrovė „Latvijas tilti", įrengė požeminę pėsčiųjų perėją, pritaikytą neįgaliųjų poreikiams. Anot „Latvijas tilti“ valdybos pirmininko Genadijaus Kamkalovo, labai svarbu nepamiršti pažeidžiamiausių eismo dalyvių – pėsčiųjų. „Didelio apkrovimo sankryžose labai svarbu užtikrinti ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų, neįgalių asmenų saugumą. Tikiuosi, kad „Latvijas tilti“ įrengta požeminė perėja pasitarnaus klaipėdiečių saugumui“, - teigė jis.

Vykdant sankryžos rekonstrukcijos darbus, be generalinio rangovo „Kauno keliai“, darbų atlikime dalyvavo 6 subrangovai: UAB „KRS“, AB „Eurovia Lietuva“, „Latvijas tilti", UAB „Fima“, UAB „Voltas“; projektą parengė UAB „Tiltų ekspertų centras". Sutartį su rangovais Klaipėdos miesto savivaldybė pasirašė 2013 m. spalį, o pirmojo etapo statybos darbai užbaigti šių metų rugpjūtį. Rugsėjo pradžioje komisija, vertinusi statybos darbus, pripažino, kad rekonstruota sankryža tenkina nustatytus reikalavimus ir priėmė generalinio rangovo „Kauno keliai“ užbaigtus statybos darbus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Trumpai_2

Trumpai_2 portretas
Patikslinu,- projektas išskirtas į du etapus 2010 m. Nemanau, kad tai buvo atlikta be priežasties, nes pradinis projektas (t.y. vykdant viska vienu etapu) būtų kainavęs pigiau nei dviem. Plius, papildomos išlaidos projektavimui (etapų atskyrimui). Greičiausiai, esant ribotam finansavimui, buvo nuspręsta padaryti bent dalį darbų, užuot visai nieko nedaryti. Nemanau, kad taryba ir sav administracija to nežinojo. Turbūt, tikėjosi iš karto po I etapo vykdyti II. Su sąlyga, kad bus finansavimas. Deja, matyt jo nėra. Dėl visuomenės informavimo (tinkamo informavimo) - klausimas diskutuotinas. Dėl Minijos g gyventojų "izoliavimo" -klausimas abejotinas (taip matuojant, dauguma Vilniaus rajonu taptų "izoliuoti"). Del "furu" pakrovimo ir eilių Baltijos pr - CKT terminale yra pakankamai vietos laukiančiam kelto transportui. Nebent, tie 300 vnt suvažiuotų vienu metu, kaip kolona. Tačiau tokiu atveju, užsikimštų visos sankryžos Baltijos pr.

Irma

Irma portretas
Gal trumpai galima paskelbti pavardes tų valdžiažmogių, kurie "tikslino" ir patvirtino projektavimo užduotį, spjaunant į miesto Tarybos sprendimus? Kodėl apie tai nebuvo deramai informuoti Minijos g. gyventojai, kurie dabar praktiškai bus bus izoliuoti nuo miesto centro? Nenuostabu, kad beveik jie visi gyvena Klaipėdos rajone arba šiaurinėje miesto dalyje: Giruliai, "žalias slėnis" ir t.t.

trumpai

trumpai portretas
Pagal detalųjį planą numatyta dviejų lygių sankryža. Projektas taip ir buvo parengtas. Tačiau vėliau (~2008 m) buvo patikslinta projektavimo užduotis, ir projektas atskirtas į du etapus: vieno lygio sankryžos statyba su paruošiamaisiais darbais II etapo (tunelio) statybai, ir II etapas - tunelio statyba. Kodėl taip buvo padaryta? Tikėtina,- dėl finansavimo trūkumo. Atitinkamai, I etapo statybos darbų dalį sudarė pasiruošimas II etapui - inž. tinklų iškėlimas, ar nuleidimas į tam tikrą gylį ir pan. Todėl ir kaina sąlyginai didesnė, nei būtų vien tik išvažiavimo ir sankryžos rekonstrukcijos darbai. Kada bus vykdomas II statybos etapas? Matyt, kada bus gautas finansavimas. Nepamirškim, kad tuo pat metu buvo parengti ir Baltijos/Taikos ir Baltijos/Šilutės sankryžų rekonstravimo projektai. Finansavimą visiems projektams gauti vienu metu, greičiausia, nerealu. Vadinasi, reikės apsispręsti, kam skirti pirmenybę.
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių