- Neringa Krikščiūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Menininkai kiekvienas savaip galutinėje simpoziumo ekspozicijoje išreiškė pagarbą A.Vilpišauskui. Simpoziumo metu mes netgi neužėmėme jo vietos prie pietų stalo, kurioje visada sėdėdavo", – pastebėjo P.Lincevičius.
Per simpoziumo uždarymą Šilavoto bažnyčioje aukotos šv.Mišios už A.Vilpišauską, vėliau davatkyno muziejuje aktorė Daiva Škelevaitė ir rašytoja Aldona Ruseckaitė skaitė tapytojo mėgtų poetų eiles, smuikininkė Kristina Katavičiūtė griežė jo mėgtus kūrinius.
Atpažįstami ir kitokie
Dauguma plenere dalyvavusių menininkų yra gerai žinomi dėl savo kūrybinės biografijos, tačiau yra itin įdomu stebėti, kokie minimalūs ar didesni pokyčiai pasirodo jų darbuose, jiems išėjus iš savųjų studijų. A.Andziulytė, geriausiai žinoma dėl savo tapybos ant skardos lakštų, šio savo sumanymo neapleido ir plenere. Vingiuotos, horizontalios, tamsios linijos driekiasi jos darbuose, tarsi autorė bandytų atkartoti Šilavoto apylinkes ir perteikti šios aplinkos atmosferą.
E.Balsiukaitė-Brazdžiūnienė, kaip pati minėjo plenero uždarymo metu, savo kūrinius tapė studijoje, tačiau spalvų gausa ir itin stiprus kūrinių tekstūriškumas jos drobėse puikiai perteikė visą Šilavoto aplinką ir jos stiprybę.
R.Treigio fotografijose taip pat buvo galima rasti nuorodų į šią plenero vietą: neryškūs aplinkos horizontai tarsi perteikia vietos paslaptingą nuotaiką – iki galo taip ir nepažintą, kartu tokią savą ir jaukią. Dalyje R.Treigio kūrinių užfiksuotas ir pats A.Vilpišauskas – susimąstęs, kad ir žvelgiantis į fotoobjektyvą, tačiau atrodantis nuklydęs mintimis kažkur labai toli.
E.Markūnas savo grafitinėje tapyboje imasi naudoti spalvą – būtent šio plenero metu pirmą kartą ir buvo eksponuojami jo darbai – naujas kūrybinis posūkis, apie kurį menininkas jau ne kartą buvo kalbėjęs.
R.Čarna, naudodamas pastelines spalvas, išsiskyrė iš kitų kūrėjų – užuot perteikęs ekspresiją, tarsi bandė viską savo kūriniuose suvaldyti ir sukontroliuoti.
Tapytoja A.Poškutė liko ištikima negyvosios gamtos vaizdams (natiurmortams), tačiau šįkart šią idėją papildė – dėmesį skyrė gyviems (Šilavoto davatkyno aplinką supantiems) ir negyviems medžiams (malkoms). Tokia autorės idėja – tapyti medžius, po to tapyti malkas, kurios sukuria šilumą degdamos, ir šį kūrinį eksponuoti ant medinių trobesių – ten, kur krosnyse šios malkos ir spragsėdavo – puikiai atskleidžia visą gamtos gyvavimo ciklą.
A.Miliukaitė, savo kūriniuose vis tapydama gerai meno (ir net tik) pasaulyje atpažįstamus žmones, tokią pačią kūrybinę manierą pasitelkia ir šio plenero metu. Autorės darbai, kabėję ant pilkų trobesių sienų, sudarė puikų kontrastą savo ryškių spalvų drobėmis.
A.Palevičius mažo formato drobėse įamžino aplinkos daiktus: verpimo ratą, įrankius sviestui mušti ir kitus buitinius rakandus.
Tautodailininkė R.Butkuvė plenero uždarymo metu eksponavo tris skulptūras, įkurdintas ant trobelių sienų. S.Straigis sukūrė amžinąjį molbertą Alfonsui Vilpišauskui.
Atviri bendruomenei
Meno mugėje "Art Vilnius’15" geriausiu jaunuoju menininku pripažintas plenero organizatorius P.Lincevičius fiksavo Šilavoto davatkyno trobas ir jų aplinką, tyrinėdamas pastarosios įtaką sau pačiam. Paklaustas, kodėl jau trečius metus plenero vairą laikantis kūrėjas šįkart nusprendė išplėsti kūrybinės stovyklos formatą – plenero ribas išplėtė iki simpoziumo, aiškino paprastai: šiemet projektas nebetilpęs į paprasto plenero rėmus.
"Šilavoto pleneras nuo pat pradžių neapsiribojo vien tik tapyba iš natūros. Kuriant plenero uždarymo ekspoziciją buvo atsižvelgiama į kiekvieno dalyvio asmeninę ekspoziciją kaip į tam tikrą prisistatymą renginio lankytojams. Ekspozicijoms sukurti buvo pasitelkiami ne tik vietoje tapyti darbai, tačiau ir seniau sukurti. 2007-aisiais pleneras įgavo ir edukacinę kryptį. Nuo to laiko, ypač trejuose pastaruosiuose pleneruose ir šių metų simpoziume yra skiriama dėmesio vietos bendruomenei, kuriai rengiami edukaciniai tapybos aliejiniais dažais užsiėmimai", – sakė menininkas.
Šiųmetės edukacinės veiklos tikslas buvusi artimesnė Šilavoto bendruomenės pažintis su A.Vilpišausko kūryba – ypač vėlyvąja, kuri neatsiejama nuo Šilavoto. Dalyviai, vartę knygas, galėjo lyginti paveikslus ir tų paveikslų motyvus. "Dauguma edukacinių užsiėmimų dalyvių pasirinko tuos pačius motyvus, kuriuos yra tapęs ir A.Vilpišauskas", – pastebėjo P.Lincevičius.
"Menininkai, dalyvaudami plenere, noriai įsitraukia į Šilavoto bendruomenės veiklą, jie yra restauravę Šilavoto kapinėse esančius partizanų kryžius, netgi tvarkę Jiesios pakrantes. Visa tai praplečia Šilavoto plenero veiklą. Tapyba ar kitokia kūryba davatkyno aplinkoje yra dalis šio projekto, tačiau pagrindinis kūrinys yra menininkų ir vietos bendruomenės tarpusavio ryšių kūrimas", – sakė jis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Moksleivių žemėlapyje – „art deco“1
Simono Daukanto progimnazijos aštuntokai interaktyviame žemėlapyje sujungė tai, ką myli labiausiai, – miesto istoriją, kultūrą ir paveldą. Taip gimė virtualusis art deco žemėlapis. ...
-
Žemaičių muziejui „Alka“ toliau vadovaus E. Stonkevičienė
Dabartinė Žemaičių muziejaus „Alka“ direktorė Eva Stonkevičienė laimėjo konkursą šio muziejaus vadovės pareigoms užimti. ...
-
Magiškasis realizmas iš Šri Lankos ir universalios jo pamokos
„Rašant knygą nėra taip, kaip būna per kokią filmo premjerą, kai jis išleidžiamas ir palydimas su fanfaromis. Ji gimsta pamažu, o paskui dar reikia tikėtis, kad ras skaitytojų“, – pripažįsta Bookerio premijos laureata...
-
S. Kairys su ESINT vadovu aptarė dirbtinio intelekto ir autorių teisių problematiką1
Kultūros ministras Simonas Kairys su vizito į Lietuvą atvykusiu Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT, angl. EUIPO) vadovu João Negrão Kultūros ministerijoje aptarė aktualias temas, susijusias su dirbtiniu intelektu (DI...
-
Muziejus atsivėrė tiems, kas regi širdimi
Žmogui su negalia kelionė į muziejų kelia nemažai iššūkių. Kaip savarankiškai aplankyti ekspoziciją, jei negali matyti eksponatų ar fiziškai patekti į parodos salę? Nacionalinis Mikalojaus Konstantino Čiurlionio dailės ...
-
Gyvenimo prasmė ir džiaugsmas – knygose: J. Strielkūnui – 85-eri
„Štai eina pakrypuodamas, kažko susirūpinęs (bet gali bemat nusijuokti), ant pilvuko prasiskyrusiais marškiniais, štai gurkšnoja negarsiai pašūkaliodamas su jaunais poetais, išmokusiais jo „Bocherso pla...
-
Kada baigsime kopijuoti natas?1
Lietuvos autorių teisių kolektyvinio administravimo asociacija LATGA kartu su Kultūros ministerija pakvietė valstybinių muzikos kolektyvų, Lietuvos nacionalinio kultūros centro, muzikos mokyklų ir kitų suinteresuotų organizacijų atstovus į atvirą ...
-
Buvusioje areštinėje – sovietinės Lietuvos grimasos: nostalgijos kupinas gastronomas21
Duris lankytojams vėl atveria alternatyvios kultūros erdvė buvusioje areštinėje, Vilniuje. Didelio susidomėjimo parodą apie gyvenimą sovietinėje Lietuvoje, kasdienius paprastų žmonių bandymus išgyventi, nepaisant buitį kausčiusio s...
-
Penkerius metus lauktas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro atidarymas1
Įspūdingu koncertu publikai atsivėrė pirmasis po Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo šalyje pastatytas muzikinis teatras – Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) rūmai. Koncertas sujungė teatro orkestrą, chorą, baleto trupę, soli...
-
4-oji Kauno literatūros savaitė jungs žemynus ir žodžius
Gegužės 8–12 dienomis Kaunas taps literatūros meka – čia jau ketvirtą kartą vyks tarptautinis knygų ir rašytojų festivalis „Kauno literatūros savaitė“. ...