Remiantis „Deloitte“ prognozėmis, 2030 m. Vokietijos keliais važinės vos 11,2 mln. visiškai elektra varomų transporto priemonių, t. y. 3,8 mln. mažiau nei 15 mln., kaip buvo planuota.
Dabar jau žlugusi Vokietijos koalicinė vyriausybė 2021 m. išsikėlė tikslą paversti Vokietiją pirmaujančia elektromobilių rinka: buvo planuojama, kad iki 2030 m. šalyje bus mažiausiai 15 mln. visiškai elektrinių automobilių, neskaitant hibridinių transporto priemonių.
Tačiau pasaulinėje elektromobilių rinkoje ir toliau dominuoja Kinija.
Netikėtas Vokietijos vyriausybės sprendimas 2023 m. gruodį dėl biudžeto suvaržymų atšaukti elektromobilių subsidijavimą nuslopino jų pardavimus.
„Norint paskatinti elektromobilių populiarumą, būtina užtikrinti patikimas sąlygas, nes įmonėms reikia saugiai planuotis“, – teigė Haraldas Proffas, „Deloitte“ automobilių padalinio vadovas.
11,2 mln. vertinimas pagrįstas modeliu, kuriame atsižvelgiama į tokius kintamuosius kaip elektros ir benzino kainos, automobilių draudimo tarifai ir pirkimo paskatos.
Spalio 1 d. Vokietijoje buvo registruota beveik 1,6 mln. elektromobilių, rodo šalies Automobilių transporto tarnybos duomenys.
Viešoji nuomonė Vokietijoje ir toliau nevienareikšmė
„Deloitte“ atlikta 1000 respondentų apklausa atskleidė, kad 40 proc. respondentų pritaria ES planuojamam laipsniškam naujų transporto priemonių su vidaus degimo varikliais atsisakymui iki 2035 m., o 36 proc. – nepritaria. Likusieji 24 proc. šiuo klausimu neutralūs.
„Deloitte“ konsultantai elektromobilių populiarėjimą pasaulyje vertina optimistiškai. „Įmonės turėtų daugiau investuoti į akumuliatorių tyrimus, nes tai sumažins transporto priemonių kainas ir padidins e. mobilumo priėmimą“, – sakė H. Proffas, ragindamas automobilių pramonę siekti naujovių.
Apklausa buvo atlikta spalio pabaigoje. Pasak „Deloitte“, apklausoje dalyvavo 1000 vyresnių nei 18 metų žmonių.
(be temos)
(be temos)
(be temos)