Panašu, kad vidutinio greičio matuokliai sostinės vairuotojus drausmina.
Tą patvirtina ir Vilniaus savivaldybė. Esą kol vidutinio greičio matuoklių įranga stovėjo, bet buvo tik testuojama, vairuotojai lakstė nesibaimindami.
„Iki tos dienos pažeidimų vidurkis buvo 2 tūkstančiai atvejų per dieną“, – sakė Vilniaus savivaldybės atstovas Eduardas Garbovskis.
Prieš mėnesį įrangą įjungus ir apie tai pranešus, pažeidimų skaičius krito kartais.
„Ženkliai pasikeitė situacija ir dabar svyruoja apie 300 atvejų per dieną, iš kurių apie 50 atvejų tų labai skubančių“, – kalbėjo E. Garbovskis.
Tačiau pasitaikė ir tokių, kurie greitį viršijo daugiau kaip 50 kilometrų per valandą.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Geležinio Vilko gatvėje vidutinio greičio matuokliai veikia abiem kryptimis. Čia, savivaldybės duomenimis, pažeidėjų daugiausia.
Taip pat matuokliai vidutinį greitį matuoja Vakariniame aplinkkelyje nuo Pilaitės prospekto iki Oslo gatvės, Teodoro Narbuto gatvėje nuo Laisvės prospekto iki Sėlių gatvės.
Vienas ruožas vietą kas kurį laiką keičia.
Vilniuje vidutinio greičio matuokliai – naujiena, tačiau šalies keliuose – ne, ir jų skaičius pastaraisiais metais labai išaugo.
Valstybės kontrolė skelbia, kad pastaraisiais metais įrenginėdama naujas vidutinio greičio atkarpas „Via Lietuva“ persistengė.
„2020-2022 metais 29 atvejais iš 100 vidutinio greičio matuokliai buvo įrengti tuose kelių ruožuose, kuriuose pagal metodiką jie neturėtų būti įrengti“, – teigė Valstybės kontrolės atstovas Mindaugas Šalčius.
Taip pat Valstybės kontrolė nustatė, kad dauguma ruožų, kur matuojamas greitis, ilgesni nei numatyta metodikoje.
Nustebino ir pasirinktos vietos rengti naujus matuoklius ateityje.
„Atskirais atvejais į tas prioritetines eiles įtraukti kelių ruožai, kuriuose nebuvo nei vieno eismo įvykio per numatytą laikotarpį, arba eismo įvykį sąlygojo ne nesaugus greitis“, – tęsė M. Šalčius.
„Via Lietuva“ tikina, kad greičio matuoklių plėtra pernai jau sustabdyta, taisyklės, kaip ir kur turėtų būti statomi matuokliai, peržiūrimos.
„Atliekame metodikos tobulinimą, parenkant ruožus labiau akcentuojant ir suteikiant didesnį svorį būtent eismo įvykiams, kurie yra tiesiogiai susiję su viršytu greičiu“, – kalbėjo „Via Lietuva“ atstovas Martynas Gedaminskas.
Esą greičio matuoklių pagrindinis tikslas ne bausti, o paskatinti laikytis saugaus greičio.
„Yra ženklus tiek sužeistųjų, tiek žuvusiųjų asmenų skaičiaus mažėjimas būtent tuose ruožuose, kur ir buvo įrengti greičio matuokliai“, – tikino M. Gedaminskas.
„Kodėl mes labai įsivaizduojame, kad greičio matuoklis turi būti ten, kur vyksta avarijos? Jis gali būti ten, kur vairuotojai linkę viršyti greitį ir taip juos pristabdo, kad tos avarijos neįvyktų. Jų gal ir nebuvo, bet galėtų būti“, – šnekėjo vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
Šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose veikia 72 momentinio greičio matuokliai, 131 vienoje atkarpoje matuojamas vidutinis greitis.
(be temos)
(be temos)
(be temos)