Pereiti į pagrindinį turinį

Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis

2024-11-23 17:14
ELTOS inf.

Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba.

Freepik.com nuotr.

Tyrimo duomenimis, net 40 proc. vyresnių nei 55 metų apklaustųjų patiria sunkumų internetu registruojantis pas gydytojus ar kitus specialistus, tuo metu kas trečiam skaitmeninėje erdvėje sudėtinga įsigyti viešojo transporto bilietus.

Beveik 4 iš 10 respondentų sako, kad turi rimtų iššūkių pasinaudoti nuolaidomis, kai jos taikomos tik turint programėlę, o penktadaliui vyresnio amžiaus žmonių rūpesčių kelia mokesčių mokėjimas internetu.

Visgi daugiausia sunkumų patiria vyresni nei 75 metų žmonės, vyresnio amžiaus moterys bei mažesnių miestų ir kaimiškų vietovių gyventojai.

Skelbiama, kad kas ketvirtas 75 metų amžiaus ribą perkopęs gyventojas apskritai neturi internetinės bankininkystės arba paskyra nesinaudoja, nes tai yra per daug sudėtinga. Dar 15 proc. šios grupės apklaustųjų internetine bankininkyste naudojasi tik padedant kitam žmogui.

Lygių galimybių kontrolierės pareigas laikinai einančios Seimo kontrolierės Jolitos Miliuvienės teigimu, nors technologinė pažanga yra neišvengiama, tačiau gana didelė visuomenės dalis, negalinti prie jos taip sparčiai prisitaikyti, neretai lieka izoliuota.

„Skaitmeninė atskirtis ryški visose svarbiausiose kasdienio gyvenimo srityse, įskaitant sveikatos priežiūrą, transportą, finansus, mažmeninę prekybą. Šioms paslaugoms sparčiai persikeliant į skaitmeninę erdvę ir nepaliekant įprastų naudojimosi jomis būdų, vyriausiems gyventojams, stokojantiems skaitmeninių įgūdžių, prieiga prie jų mažėja arba kai kuriais atvejais tampa išvis neįmanoma“, – pranešime teigė J. Miliuvienė.

Todėl, akcentuoja specialistė, vyresnio amžiaus žmonėms turi būti užtikrinamos alternatyvos.

„Valstybė neturi teisės šių žmonių palikti nuošalyje. Juolab, kad mūsų teisės aktai, įskaitant Lygių galimybių įstatymą, įpareigoja užtikrinti vienodą paslaugų prieinamumą visiems šalies gyventojams, nepaisant amžiaus“, – pridūrė ji.

Nereprezentatyvus skaitmeninės atskirties tyrimas buvo vykdomas nuo šių metų liepos iki rugsėjo mėnesio. Iš viso kiekybinėje apklausoje dalyvavo 1 982 asmenys. 1 675 asmenys (85 proc.) užpildė internetinę anketą, 307 (15 proc.) – popierinę anketą. Fokus grupėse dalyvavo 204 žmonės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
ELONA

Labai baisu ir graudu, kad dabar esantys valdzioje visais lygiais nuraso senjorus, juo stengiasi kiek imanoma izoliuoti is gyvenimo. Graudu, KAD VALDANTIEJI galvoja tik apie save ir zada niekad nepasenti. Juk jie nezino kas laukia po keliu desimtmeciu, nebent bus prisigrobe turtu ir tarnai uz juos viska atliks. O ka daryti dabartiniams senjorams, kurie neturi galimybes naudotis elektroninemis paslaugomis, nes neuztenka pinigu isigyti brangu ismanuji telefona ir moketi uz interneto paslaugas. Juk telefonas be interneto yra niekis. Kam deklaruoti lygias galimybes jei senoliai nurasomi. Panasu si institucija sukurta tik ginti LGTB teisems, o kitu nenori net girdeti nei suprasti.
1
0
Visi komentarai (1)

Daugiau naujienų