Kiekvienas naujas filmas su Audrey Tautou yra graži dovana šios prancūzų aktorės talento gerbėjams. Po garsiosios "Amelijos iš Monmartro" jai prilipo romantiškos svajoklės įvaizdis, ir filmų kūrėjai jo visai nenori sugriauti.
Iš grožio salono – į kirpyklą
1999-aisiais, kai buvo pradedanti aktoriukė, A.Tautou nusifilmavo liūdnoje melodramoje "Veneros grožio salonas". Jos vaidmuo buvo visai nedidelis, o beveik visas filmo veiksmas rutuliojosi prieš Kalėdas nedideliame grožio salone. Jo darbuotojos savo įstaigėlę vadino institutu, nes į saloną užėjusios pasigražinti moterys tikisi ne tik kosmetikos stebuklų, bet ir galimybės išlieti susikaupusią širdgėlą. Todėl visoms salono darbuotojoms teko būti dar ir stebuklingomis fėjomis, kantriai kuriančiomis svetimą laimę.
Dabar ekranuose pasirodanti "Prancūziška apgaulė" savo nuotaika labai primena "Veneros grožio saloną", tik A.Tautou vaidina nebe kosmetologę, o kirpėją, vadovaujančią nuosavam grožio salonui mažame miestelyje netoli Viduržemio jūros. Čia moterys taip pat ateina ne tik pasikeisti šukuosenos, bet ir pasikonsultuoti itin svarbiais klausimais. Kas gi geriau už visas naujienas žinančias kirpėjas gali ir savo darbą puikiai atlikti, ir guodėja bei psichologe pabūti?
Anoniminis meilės laiškas
Dažniausiai gyvenime būna taip, kad kitiems savo širdies dosnumą dalijantis žmogus sau pačiam negali padėti. Taip atsitinka ir 30-metei Emilei. Didžiausi jos rūpesčiai susiję su motina Mede (su ją vaidinančia aktore Nathalie Baye A.Tautou draugauja dar nuo "Veneros grožio salono" laikų), kurią paliko vyras. Matydama didelį motinos sielvartą ir pati Emilė jaučiasi visiškai bejėgė.
"Amelijos iš Monmartro" žiūrovai, be abejo, prisimena, kaip svajoklę Ameliją su jos mylimu vaikinu suveda... suplėšytos nuotraukos. Panašią siužetinę gudrybę sugalvoja ir "Prancūziškos apgaulės" autoriai.
Vieną gražią dieną Emilė gauna aistringą anoniminį meilės laišką, ir jai galvon šauna gera mintis. Pakeitusi vardą mergina šį laišką persiunčia motinai. Maža moteriška gudrybė suveikia – Medė vėl pražysta, o Emilė lengviau atsipučia matydama ją laimingą.
Laukiama laimė – šalia
Aišku, kad tai tik laikinas įsisenėjusių problemų sprendimas. Anksčiau ar vėliau turės išaušti ta diena, kai apgaulė išaiškės. To neatsitiks tik vienu atveju – jeigu "slaptam gerbėjui" neatsibos rašyti gražių meilės prisipažinimų. O dar geriau būtų, jeigu anoniminis susirašinėjimas pagaliau baigtųsi romantišku pasimatymu.
Žinoma, mamos lūkesčiai ir naujos meilės laukimas yra tik viena "Prancūziškos apgaulės" tema. Kita, ne mažiau įdomi ir intriguojanti linija – pačios Emilės laimės perspektyva. Pernelyg užsiėmusi motinos problemomis, mergina nepastebi, kad ją pačią jau seniai varsto neabejingi žvilgsniai. Laimė, kaip dažnai sakoma, yra visai šalia. Tik reikia mokėti ją pastebėti.
Ypatingų atradimų filmo autoriai nežada. Bet savo darbą išmano visai neblogai. Nors ši "Prancūziška apgaulė" pasimirš labai greitai, romantikos mėgėjų ji tikrai nenuvils.
"Prancūziška apgaulė" ("De vrais mensonges") ***
Prancūzija, 2010 m. Rež. Pierre'as Salvadori. Vaidina A.Tautou, N.Baye, Sami Bouajila, Danielis Duvalis, Stéphanie Lagarde, Judith Chemla.
veiksmas 2
humoras 2
įtampa 1
erotika 1
siaubas 0
PORTRETAS
* Pirmaisiais naujojo tūkstantmečio metais pasirodęs filmas "Amelija iš Monmartro" (2001 m, rež. Jeanas Pierre'as Jeunet) primena stebuklinę pasaką, o pagrindinė herojė panaši į fėją. Beveik visi filmo herojai yra gerokai trenkti, o jau pati Amelija – tikra keistuolių karalienė, kuri po princesės Dianos žūties staiga suvokė, kad nuo šiol jos misija – suteikti laimę aplinkiniams taip, kad niekas to nepastebėtų.
* Filmo "Myli – nemyli" (2002 m., rež. Laetitia Colombani) pradžioje gėlių ir dekoratyvių širdelių jūroje skęstantis A.Tautou veidelis žada dar vieną romantinę istoriją apie pirmąją meilę. Tačiau netrukus svarbiausi įvykiai bus parodyti dar sykį. Tik šį kartą pagrindiniai akcentai bus visai kiti. Pliusai virs minusais, o romantišką "meilės ligos" diagnozę pakeis kur kas rūstesnis verdiktas.
* "Ilgos sužadėtuvės" (2004 m., rež. J.P.Jeunet) – tai Sébastieno Japrisot romano ekranizacija. Pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui jaunoji Matilda sužinojo, kad jos mylimasis su keturiais draugais buvo nusprendęs dezertyruoti. Už tai vadovybės visi buvo nubausti itin rafinuotu ir žiauriu būdu. Kaip žuvo Manekas ir jo draugai? O gal vis dėlto mylimasis liko gyvas?
* Komedijoje "Man per brangu" (2006 m., rež. Pierre'as Salvadori) A.Tautou suvaidino elitinę prostitutę Ireną, kuriai rūpi tik turtingų klientų pinigai. O Žanas yra profesionalus apsimetėlis. Mažai kas žino, kad šis prestižiniame Biarico viešbutyje dirbantis padavėjas yra labai drovus vaikinas. Juokingi nesusipratimai prasideda tuomet, kai Irena susitinka Žaną ir palaiko jį milijonieriumi.
* Biografinėje dramoje "Coco prieš Chanel" (2009 m., rež. Anne Fontaine) A.Tautou persikūnijo į legendinę madų diktatorę. Elegantiškumo įsikūnijimu laikoma Coco Chanel įvykdė tikrą revoliuciją mados pasaulyje, paliko po savęs begalę sekėjų, "labiausiai gundančių kvepalų" "Chanel Nr. 5" aromatą ir daug taiklių aforizmų (pavyzdžiui, "Mada išeina iš mados, o stilius – niekada").
Naujausi komentarai