Abu Dabyje pirmadienį pakilo futuristinis lėktuvas, pradėdamas pirmąjį pasaulyje mėginimą apskristi aplink Žemės rutulį naudojant vien saulės energiją.
Lėktuvas „Solar Impulse 2“ (Si2), pilotuojamas šveicaro lakūno Andre Borschbergo (Andrė Boršbergo), pakilo 7 val. 12 min. vietos (6 val. 12 min. Lietuvos) laiku iš al Batino oro uosto ir išskrido į Muskatą, Omano sostinę, kur turėtų nusileisti vėliau pirmadienį, įveikęs pirmąją savo ilgos kelionės atkarpą.
"Nuotykis prasidėjo", - susijaudinęs pareiškė "Solar Impulse" valdybos pirmininkas šveicarų pilotas Bertrand'as Piccard'as (Bertranas Pikaras). Pirmąją kelionės atkarpą - 400 km atstumą nuo Abu Dabio iki Muskato - lėktuvas turėtų įveikti per maždaug 12 valandų.
Keturias valandas išbuvęs ore A.Borschbergas skrido kaip planuota ir jau pasiekė Omano oro erdvę, įveikęs daugiau negu trečdalį kelio.
Tiesioginėje vaizdo transliacijoje šios misijos tinklalapyje www.solarimpulse.com matėsi oranžinį kombinezoną vilkintis pilotas, užsidėjęs deguonies kaukę.
"Inžinieriai iš misijos valdymo centro #Monake padeda man atlikti deguonies kaukės bandymus #SolarImpulse", - pilotas parašė socialiniame tinkle "Twitter".
Tikėtasi, kad lėktuvas pakils šeštadienį, bet startas atidėtas dėl stipraus vėjo. Ši misija vainikuos 13 metų vykdytus A.Borschbergo ir jo kolegos B.Piccard'o tyrimus ir bandymus, nors iš jų sumanymo šaipėsi aviacijos pramonė.
„Šis projektas yra žmonių projektas, žmonių iššūkis“, – sekmadienį sakė žurnalistams A.Borschbergas, vienas iš bendrovės „Solar Impulse“ įkūrėjų ir jos generalinis direktorius.
Vienviečio lėktuvo elektros varikliams energiją tiekia daugiau negu 17 tūkst. saulės baterijų, įtaisytų jo sparnuose, kurių mojis yra 72 metrai – beveik kaip keleivinio superlainerio „Airbus A380“. Tačiau šis orlaivis sveria maždaug kaip šeimyninis automobilis – per 100 kartų mažiau negu A380.
Si2 yra pirmasis saulės energijos varomas orlaivis, kuris galės išbūti ore kelias paras.
Lėktuvo propelerius suka keturi 17,5 arklio jėgų elektriniai motorai, kuriems energija tiekiama per pakraunamus ličio jonų akumuliatorius.
Lėktuvas skris 50-100 km per valandą greičiu. Naktį jis skris lėčiau, taupant akumuliatorių energiją.
Pakilęs iš Muskato, Si2 turėtų nusileisti dar 12 kartų per įspūdingą kelionę, kuri truks ilgiau negu penkis mėnesius. Per tą laiką „Solar Impulse 2“ išbus ore apie 25 paras.
Jis perskris Arabijos jūrą ir pasieks Indiją, o vėliau pasuks į Mianmarą, o iš ten į Kiniją, Havajus ir Niujorką.
Lėktuvas taip pat turėtų nutūpti JAV Vidurio Vakaruose ir Pietų Europoje arba Šiaurės Afrikoje, nelygu meteorologinės sąlygos.
Ilgiausia nepertraukiamo Si2 skrydžio atkarpa bus penkių dienų skrydis per Ramųjį vandenyną iš Nandzingo miesto Kinijoje iki Havajų, kai lėktuvas turės įveikti 8,5 tūkst. kilometrų.
Kabina – kaip namai
A.Borschbergas ir B.Piccard'as paeiliui pilotuos vienvietį lėktuvą, kuris gali būti valdomas autopiloto, kai lakūnas ilsisi.
"Kabina turi tapti kaip namai - ten eini į tualetą, apsivalai drėgnomis servetėlėmis; valgai, geri ir atloši krėslą, kad pailsėtum, įjungęs autopilotą", - B.Piccard'as sakė žurnalistams.
Pilotai intensyviai treniravosi, ruošdamiesi šiai kelionei. Be kita ko, jie išmoko jogos ir savitaigos pratimų, leidžiančių pasijusti žvaliai po vos 20 minučių trukmės miego.
Visa tai turėtų būti atlikta nesudeginus nė lašelio degalų.
Pilotai palaikys ryšį su skrydžio valdymo centru Monake, kur dirba 65 žmonių komanda, įskaitant meteorologus, skrydžių dispečerius ir inžinierius. Dar 65 padėjėjai keliaus iš vieno nusileidimo taško į kitą.
Jeigu pilotui miegant įvyktų kažkas netikėta, palaikymo komanda jį pažadintų.
"Norime pasidalyti savo vizija apie švarią ateitį", - sakė B.Piccard'as.
Šis 57 metų lakūnas, kilęs iš mokslininkų ir nuotykių ieškotojų šeimos, 1999 tapo pirmuoju žmogumi, apskridusiu aplink Žemės rutulį karšto oro balionu, yra įsitikinęs, kad žaliosios technologijos ir atsinaujinančių šaltinių energetika "gali pasiekti neįmanoma".
"Šis lėktuvas pritaikytas būti ore kelis dienas ir naktis - galbūt savaitę, todėl tikimės, kad galėsime atlikti tuos labai ilgus skrydžius, nes taip demonstruojama vizija skraidyti naudojant saulės energiją, nenaudojant nė kiek degalų", - aiškino B.Piccard'as.
"Solar Impulse 2" į Abu Dabį turėtų sugrįžti liepą.
Naujausi komentarai