Nors šiųmetis holivudiškas Kanų kino festivalio spindesys atrodė it nepadori atsvara ekonominės krizės ištiktam pasauliui, Europos didžiojo ekrano meistrai pasirodė esą ištikimi sau: žiuri daugiausia ovacijų skyrė sunkias temas nagrinėjančioms juostoms.
Austrijos kino kūrėjo Michaelio Hanekės filmas "Balta juosta" – šiurpus pasakojimas apie protestantišką Vokietijos miestelį Pirmojo pasaulinio karo išvakarėse – buvo apdovanotas pagrindiniu Kanų kino festivalio apdovanojimu Auksine palmės šakele. Šiame nespalvoto vaizdo filme nagrinėjamos kolektyvinės kaltės, nepasitikėjimo ir bausmių temos. Kai konservatyvią kaimelio bendruomenę sukrečia neišaiškintų baisių ir paslaptingų piktadarysčių virtinė, vietos pastorius priverčia savo vyriausiąjį sūnų ir dukterį nešioti baltas juostas, kurios primintų apie "tyrumą ir nekaltumą". "Griežtos taisyklės gali tapti terorizmo šaltiniu, – sekmadienį per festivalio uždarymą atsiimdamas apdovanojimą sakė M.Hanekė. – Norėjau papasakoti apie blogio šaknis. Neskiriu religinio terorizmo nuo politinio."
Antrasis pagal svarbą Kanų Didysis žiuri prizas atiteko prancūzų režisieriaus Jacques'o Audiard'o kalėjimo dramai "Pranašas". Ši niūri drama pasakoja apie šešeriems metams kalėti nuteistą arabų jaunuolį, kuris kalėjime įtraukiamas į nusikalstamą pasaulį.
Austrų muilo operų žvaigždė Christophas Waltzas Kanuose gavo geriausio aktoriaus apdovanojimą – už nacio poligloto Hanso Landos vaidmenį Quentino Tarantino filme "Negarbingi šunsnukiai".
Prancūzė Charlotte Gainsbourg už tabu laužantį nuo sielvarto pamišusios moters vaidmenį danų trileryje "Antikristas" buvo pripažinta geriausia aktore.
"Tai didelė garbė", – priimdama apdovanojimą sakė 37 metų aktorė, kurį viename šiurpiausių natūralistinio Larso Von Triero filmų aprūdijusiomis žirklėmis nusikerpa klitorį.
Tiesa, dėl šio L.Von Triero filmo kilo ir skandalas. Ekumeninė žiuri, kuri kasmet skiria apdovanojimą labiausiai dvasines vertybes propaguojančiam kūriniui, nusprendė įsteigti ypatingą "antiprizą" ir juo apdovanoti filmą "Antikristas". Komisijos nuomone, tai "labiausiai mizoginistinis filmas, kurį sukūrė geriausiu pasaulio režisieriumi besiskelbiantis kūrėjas".
Šios komisijos pirmininko, Rumunijos kino režisieriaus Radu Mihaileanu pranešime sakoma, jog danų režisierius savo kūriniu išsako idėją, jog "moteris turėtų būti sudeginta ant laužo, kad vyras pagaliau galėtų pakilti".
Šis sprendimas supykdė Kanų festivalio direktorių Thierry Fremaux. "Juokingas sprendimas, besiribojantis su raginimu įvesti cenzūrą. Skandalinga, jog jį paskelbė "ekumeninė" komisija, kuriai, be kita ko, vadovauja kino režisierius", – sakė T.Fremaux.
Kiti Kanų apdovanojimai
Geriausio režisieriaus apdovanojimą atsiėmė filipinietis Brillante'as Mendoza, režisavęs filmą "Kinatay".
Aborigenų režisieriaus Warwicko Thorntono "Samsonas ir Dalila" apdovanotas "Auksine kamera".
Uždrausto kinų kūrėjo Lou Ye aistringos gėjų meilės trikampio istorijos "Pavasario karštligė" scenaristas Feng Mei buvo apdovanotas už geriausią scenarijų.
Kultinis Pietų Korėjos režisierius Park Chan-wookas (filmas "Troškulys") ir britų kino kūrėja Andrea Arnold ("Akvariumas") drauge atsiėmė žiuri prizą.
Apdovanojimas trumpametražio filmo kategorijoje paskirtas portugalų režisieriaus Joao Salavizos filmui "Arena".
86 metų "Naujosios bangos" ikona tapęs prancūzų kino meistras Alainas Resnais šiemet, praėjus 50 metų po audros, kurią sukėlė jo autorinio kino šedevras "Hirošima, mano meilė", apdovanotas specialiuoju Kanų kino festivalio prizu už pasiekimus.
Naujausi komentarai