G. Verdi opera „Traviata“: rafinuota klasika grįžta į Kauno valstybinį muzikinį teatrą

Širdingiausias metų šventes Kauno valstybinis muzikinis teatras (KVMT) kviečia pasitikti kartu su legendine klasika tapusia Giuseppe Verdi opera „Traviata“. Kaune 1920-ųjų gruodžio 31-ąją nuskambėjusi „Traviata“ tapo profesionalaus lietuvių operos teatro pirmuoju spektakliu ir lietuvių profesionalios operos pradžia. Minint Lietuvos profesionaliosios operos 100-metį, naujas spektaklio pastatymas pratęs amžių trunkančią šios legendinės operos gyvavimo Kauno scenoje tradiciją.

Naujausias, vainikuotas daugeliui sėkmę nešančiu skaičiumi, septintasis „Traviatos“ pastatymas Kaune žada pokylį KVMT scenoje. Čia choreografė, baletmeisterė Anželika Cholina debiutuoja kaip savarankiška operos režisierė.

„G. Verdi opera „Traviata“ – nuostabaus grožio kūrinys, ir man tai yra malonumo muzika. Pastatymo imtis yra didelis iššūkis bet kuriam režisieriui, nes tai dažniausiai statoma opera, kuri ne tik populiariausia tarp klausytojų, bet ir labiausiai apaugusi štampais. Todėl mano pagrindinė užduotis buvo scenoje sukurti prasmingą, jaudinančią istoriją, kuri kvėpuotų kartu su sentimentaliu dramatizmu prisotinta G. Verdi muzika“, – mintimis apie naująjį spektaklį dalinasi režisierė ir choreografė A. Cholina.

M. Aleksos nuotr.

Prie šio spektaklio dirba kūrybinė komanda: muzikinis vadovas ir dirigentas iš prigimties jautrus muzikai ir jai dėmesingas iki detalių – Maestro Ričardas Šumila.

„Jis – tikras teatro dirigentas, nes sugeba gyvai reaguoti į tai, kas vyksta scenoje ir kuria gilų ryšį ne tik su orkestru, bet ir su solistais. Džiaugiuosi ir mėgaujuosi darbu kartu ir tikiu šio pastatymo sėkme“, – atviravo A. Cholina.

Spektaklio erdvę suvaldė ir rafinuotą scenografiją sukūrė dailininkas Marijus Jacovskis. O artistus nuodėmės ir kraujo spalvomis papuošė kostiumų dailininkė Olga Filatova-Kontrimienė. Pulsuojančią bei gyvybingą atmosferą apšvietimu nutapė šviesos dailininkas Audrius Jankauskas. Operą, turinčią plačią emocijų skalę, diriguos ir maestro, profesorius Julius Geniušas, statęs prieš tai rodytą spektaklį ir „Traviatos“ partitūrą diriguojantis nuo pat savo karjeros pradžios Kauno valstybiniame muzikiniame teatre. Chorą kūrybinio sumanymo kryptimi veda chormeisterė Rasa Vaitkevičiūtė.

M. Aleksos nuotr.

„Traviata“ – opera, kurią žinome visi. Daugelis yra pažįstami su beviltišku tragizmu, slypinčiu šioje fabuloje. Tačiau kaip ir kitos įvairiuose literatūros šaltiniuose papasakotos meilės istorijos, taip ir ši aktualumo nepraranda niekada.

„Šis Verdi kūrybos perlas – viena iš tobuliausiai dramaturgiškai sukomponuotų operų. Joje atrasime labiausiai mums reikšmingas temas: meilę, nusivylimą̨, pasiaukojimą̨, tėvišką̨ globą, rūpestį̨, atleidimą̨, gailestį, todėl jos klausydamiesi išgyvename gausybę emocijų. Tikiu, kad naujasis spektaklis nuoširdžiomis statytojų komandos ir atlikėjų pastangomis šiuos jausmus atvers ir žiūrovų širdyse“, – teigia muzikinis vadovas ir dirigentas Ričardas Šumila.

Vyrai ją myli už jausmingumą ir aistrą gyvenimui, o moterys žavisi jos drąsa ir ryžtu žengti į nežinomybę.

Įspūdžiais kuriant geidžiamiausios kurtizanės – Violetos personažą dalinasi ir solistės Agnė Stančikaitė bei Gabrielė Bukinė.

„Vyrai ją myli už jausmingumą ir aistrą gyvenimui, o moterys žavisi jos drąsa ir ryžtu žengti į nežinomybę. Ji eina per vidinius pragarus susitikdama su savo šešėliais. Ji atvira visoms patirtims, galimybėms ir priimanti tikrą meilę bei dar niekada nepatirtą džiaugsmą“, – pasakojo A. Stančikaitė.

„Violeta yra tas tikras žmogus su savo pykčiu, skausmu, liga ir tikra meile. Visų pirma ji išsiskiria tuo, nes savęs netausoja. Ji gyvena taip, tarsi kiekviena diena būtų paskutinė. Tačiau tuo bejėgišku metu atsiranda Alfredas ir įkvepia jai noro gyventi. Vėl tikėti, vėl kovoti už save ir savo sveikatą“, – papildė G. Bukinė.

M. Aleksos nuotr.

O solistai Tomas Pavilionis ir Egidijus Bavikinas vienbalsiai pripažino, jog šį kartą Alfredo personažas nebėra toks naivus ir paviršutiniškas.

„Čia jis yra tvirtas, ne tiek daug romantiškas kaip įprasta jį matyti, bet kartu labai aistringas, pavydus ir taip pat kažkiek išlepęs žmogus“, – sako solistas T. Pavilionis.

E. Bavikinas pasidžiaugė: „Tai mano labai lauktas vaidmuo. Alfredą nešiojuosi dar nuo studijų laikų ir esu be galo laimingas, turėdamas galimybę įkūnyti šį ikonišką vaidmenį. „Traviata“ – itin sąmoninga opera, kuri dėl to ir yra branginama visos Lietuvos“. Žoržo Žermono partiją dainuos solistas Laimonas Pautienius, kuris žavėjo klausytojus ir praėjusiame pastatyme, šį vaidmenį ruošia ir jaunieji teatro dainininkai Andrius Apšega bei Žygimantas Galinis.

M. Aleksos nuotr.

Glaustai prisimenant „Traviatos“ gyvavimo etapus Kaune, privalu paminėti, jog ši opera dar buvo statyta 1931, 1952, 1966, 1984, 1999 metais. Kauno valstybinio muzikinio teatro trupė, sugrąžinusi „Traviatą“ į Kauno sceną (1952 m.), ilgus metus puoselėjo nuo pirmojo operos pastatymo 1920 m. užgimusią tradiciją spektaklį rodyti Naujųjų metų išvakarėse. Brindissi neskambėjo tik gūdžiais 1948–1951 metais, kai trumpam Kaunas buvo likęs be „Traviatos“. Tradicija iš dalies nutrūko 1992 m., kuomet Naujieji metai buvo pasitikti Šventiniu koncertu. Tačiau spektaklį nuspręsta perkelti į gruodžio 30 d. ir taip buvo išsaugota daugeliui kauniečių melomanų įprasta senųjų metų palydėjimo šventė skambant „nacionaline“ tapusiai „Traviatai“.

Taigi, naujausias G. Verdi operos „Traviata“ pastatymas Kauno valstybiniame muzikiniame teatre žiūrovams pasiūlys aukščiausio lygio meninį potyrį. Kūrybinė komanda sukūrė spektaklį, kuriame per žmonių santykius atsiskleidžia trapus tragizmas, rafinuotas koketiškumas ir draskančios emocijos.

Premjeriniai spektakliai: 2021 m. gruodžio 26, 27, 30, 31 d. ir 2022 m. sausio 13, 14, 15 d. Kauno valstybiniame muzikiniame teatre.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aleksandra

Aleksandra portretas
Nerealiai gražus pastatymas. Labai patiko.

Ona Barbora

Ona Barbora portretas
Puiki Traviata
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių