Festivalio organizatoriai lankytojus kvies atrasti „Komforto zoną“ – pagrindinį šių metų „Kaunas Photo“ leitmotyvą.
Lietuvos švietimo istorijos muziejuje „Kaunas Photo“ fotografijos gerbėjus supažindins su dviejų autorių kūryba. Lenkų fotomenininkas Michał Adamski darbų serijoje „Arti žemės, toli nuo dangaus“ atskleis Lenkijos provincijose gyvenančių bendruomenių ypatumus, jų stiprų ryšį su tradicijomis, tuo pačiu begalinį norą keistis. O čia pat esanti turko Öncü Hrant Gültekin ekspozicija pasakos apie pavogtas Armėnijos kapines.
Mykolo Žilinsko dailės galerijos trečiame aukšte „Kaunas Photo“ festivalis pristatys parodą skirtą pasaulio lietuvių fotografijai „Šeinius + Scheynius“. Pirmąkart bus rodomos Igno Šeiniaus kurtos fotografijos, atskleidžiančios dar nežinomą Lietuvos diplomato, žurnalisto ir rašytojo asmenybės pusę. Šalia šių fotografijų nuguls jo proanūkės, žymios menininkės Lina Scheynius (Švedija) darbai, kurie nebyliai polemizuos su prosenelio atostogų fotografija.
L. Scheynius nuotr.
„Komforto zonos“ paieškas lankytojai bus kviečiami tęsti lankantis kolektyvinėje autorių parodoje „Namai namučiai“: Evžen Sobek (Čekija), Rubi Lebovitch (Izraelis), Rebeca Cordero (Meksika), Superultraextra duo: Ewa Bold & Patryk Hadas (Lenkija) tai fotografijos, kuriose kiekvienas apčiuopsime nostalgijos motyvą.
R. Lebovitch. / „Namai namučiai“
Pirmame galerijos aukšte parodos svečius pasitiks žaidimas „Kaunopolis“ – „Kaunas Photo“ meninės rezidencijos rezultatų paroda, kurios idėją dar gegužę Kaune plėtojo ispanų fotomenininkė Conchi Martínez. Atrasime dar nematytas, o gal senai užmirštas savo miesto Kauno vietas. Šalia „Kaunopolio“ taip pat įsikurs olandų fotomenininko Poike Stomps asmeninė paroda „Keliaujant po Europą“.
Parodų atidarymus vainikuos kolektyvinė autorių paroda „Komforto zona“, tarp kurių – fotografijos įžymybės amerikiečių fotomenininkės Haley Morris-Cafiero darbų serija „Stebėtojai“ linksmai, tačiau kartu ir rimtai kvies dialogui apie patyčių kultūrą; Vladimir Antaki (Prancūzija/Kanada) „Šeimos portretas“ supažindins su karo pabėgėliais Prancūzijos sostinės prabangos ir chaoso peizaže; suomio Lasse Lecklin fotografijos „Gražiausios branduolinės elektrinės Europoje“ (titulinė straipsnio fotografija) ves į ekskursiją po Europą ir jos gražiausias branduolines jėgaines bei komforto ribų apmąstymus; lietuvis Tadas Kazakevičius (Lietuva) „Tai, ko nebebus“ privers susimąstyti apie laiko trapumą, o Florian Müller (Vokietija) darbas „Atjungtos grotažymės“ kvies diskutuoti apie vienatvę skaitmeninėje socialinėje terpėje.
Visą rugsėjo mėnesį, iki pat spalio 13 dienos „Kaunas Photo” festivalis džiugins turais po parodas, susitikimais su parodų autoriais ir svečiais, fotografijų projekcijų vakarais. Tuo tarpu festivalio fotografijų parodos po atviru dangumi, dar ankstyvą vasarą nugulusios Kauno miesto viešosiose erdvėse: Čečėnijos aikštėje Joana P Cardozo (JAV) „Mėlyniukės, mūsų namai yra mūsų pačių atspindys“, Žaliakalnio funikulieriaus papėdėje Robert Dash (JAV) „Klimato atšilimas mikro mastelyje”, Lietuvos zoologijos sode Anup Shah (JK) „Migracijos ir VDU Botanikos sode Emilija Petrauskienė (Lietuva) „Sidabrinis sodas” veiks iki spalio pabaigos. Išsami festivalio renginių programa.
„Kaunas Photo“ – ilgiausiai be pertraukų rengiamas kasmetis tarptautinis fotomeno festivalis Lietuvoje ir Baltijos šalyse. Festivalis laikomas vienu svarbiausių tęstinių meno renginių Lietuvoje.
Naujausi komentarai