„Kaunas photo star 2019“ nugalėtojas – belgas M. Matthys

  • Teksto dydis:

Praėjusį penktadienį 16-ojo festivalio „Kaunas photo“parodų atidarymų metu penkiose senamiesčio erdvėse viena po kitos buvo atidarytos festivalio konkurso „Kaunas photo star 2019 finalistai“ parodos dalys.

Parodų atidarymuose dalyvavę autoriai pasakojo apie savo eksponuojamų darbų idėjas ir kūrybinius procesus.

Žygio pabaigoje, pravėrus Kauno fotografijos galerijos duris, paaiškėjo šių metų konkurso „Kaunas photo star“ nugalėtojas – belgų vaizduojamojo meno kūrėjas ir fotografas Maxime Matthys. Jo paroda „2091-ieji: Privatumo ministerija“ tiria veido atpažinimo technologijų mechanizmą. Darbų serija atskleidžia Kinijos vyriausybės naudojamas nematomas technologijas Sindziango regiono gyventojams stebėti ir engti, jų intrigą ir pavojų, ir tuo pat metu dokumentuoja bei pagerbia tai, kas liko iš šių bendruomenių gyvybingos, tačiau planuojamos sunaikinti kultūros. Šio Kinijoje atlikto eksperimento nuotraukos išblukina ribas tarp realybės ir virtualumo, įkūnija žvilgsnį į ateitį ir praeities griuvėsius.

Parodos atidarymo metu autorius padėkojo festivaliui už galimybę šią mažai pasaulyje diskutuojamą temą parodyti Kaune ir papasakojo apie savo rengtą „2091-ieji: Privatumo ministerija“ projektą. Šis darbas yra apie tai, kaip Kinijos vyriausybė seka savo piliečius. Fotografijose vaizduojama Kinijos vakaruose esančioje provincijoje gyvenanti musulmonų mažuma. Šioje vietoje yra pasaulyje didžiausias tankis įrengtų stebėjimo kamerų, kurias jungiantys serveriai ir tinklai sugeba apdirbti didžiulius informacijos kiekius. Aukštos technologinės kokybės dirbtinio intelekto programa sugeba atpažinti žmones pagal jų tipažus ir jų etninę priklausomybę. Taip bandoma sunaikinti šių žmonių savitą kultūrą, „perdirbti“ juos, padaryti jų įpročius bei gyvenimo būdą panašius į kinų. Savaitę šioje provincijoje viešėjęs M. Matthys fotografavo žmones tiesiog gatvėje, o vakarais grįžęs į viešbutį, sukeldavo fotografijas į kartu su prancūzų informacinių technologijų inžinieriumi Williamu Attache sukurtą analogišką veidų analizavimo programą, kad suprastų, kaip ši sistema veikia. Programa, analizuodama veidus, iš karto aprašydavo jų biometrinius duomenis. Todėl fotografijose matomi taškai ir įvairios jungtys nėra estetinė postprodukcija, o programos, atpažįstančios veidą, dalis. Keliaudamas ir fotografuodamas Kinijoje M. Matthys buvo nuolatos sekamas, iš viso septynis kartus areštuotas ir iš jo fotografijos kortelės buvo ištrinta nemažai valdžiai nepatikusių fotografijų.

M. Matthys nuotr.

Kauno fotografijos galerijoje parodos eksponavimo metu veikia įtaisyta kamera, analogiška kameroms Kinijoje, o tiesiogiai filmuojamą vaizdą galima matyti čia pat tarp fotografijų įrengtame didžiuliame ekrane.

Nugalėtojui įteiktas pagrindinis „Kaunas photo star 2019“ konkurso apdovanojimas – personalinė paroda Kauno fotografijos galerijoje ir piniginis 2500 Eur prizas.

M. Matthys (g. 1995) gyvena Briuselyje, Belgijoje. Fotografiją studijavo Tulūzos fotografijos ir dizaino mokykloje, žurnalistinę fotografiją – Paryžiuje. Padirbęs spaudos pramonėje suprato, kad jam labiau patinka įtraukti žiūrovą į mąstymo procesą ir leisti jam pačiam atkurti istoriją. Fotografas savo darbą sutelkia į technologijų poveikį mūsų kasdieniam gyvenimui ir siekia parodyti, kaip tai keičia mūsų suvokimą apie realybę. Tyrinėdamas naujas pasakojimo formas fotografijoje, jis nuolat dokumentuoja svarbias problemas, formuojančias mūsų ateitį. M. Matthys – tarptautinių apdovanojimų laureatas, jo darbai eksponuojami Europos fotografijos galerijose ir tarptautiniuose festivaliuose Kanadoje, Indonezijoje ir Prancūzijoje, publikuojami prestižiniuose žurnaluose, kaip „LeMonde“, „Médiapart“, „Libération“, „Fisheye“ ir kituose.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių