Pirštų antspaudai
"Dėl pianisto muzikalumo ir technikos jo kuriami paveikslai tarsi atgyja. Esu tikras, išgirdę jį Lisztas bei Horowitzas šypsotųsi", – taip kritikai įvertino Haiou Zhango įrašytą Franzo Liszto kūrinių kompaktinę plokštelę. Ypatingo virtuoziškumo reikalaujančius šio kompozitoriaus kūrinius Vokietijoje reziduojantis kinų kilmės pianistas Haiou Zhangas rugpjūčio 8-ąją pristatys Kaune.
Koncerto programoje – kūriniai iš naujausios jo kompaktinės plokštelės "Pirštų antspaudai", kurioje skamba Wolfgango Amadeuso Mozarto ir Ludwigo van Beethoveno sonatos bei F.Liszto kūriniai: "Petrarkos sonetas Nr. 123", "Šventojo Pranciškaus pamokslas paukščiams", "Vilos d'Este fontanai", "Vengrų rapsodija".
Ne ką mažiau pagyrų pelno ir atlikėjo gebėjimas be jokių pastangų persikelti į skirtingas epochas, interpretuojant skirtingų laikmečių kūrinius: "Bacho "Chromatinėje fantazijoje ir fugoje" pianistas pasiekė tobulą dermę ir kosminį skambesį, sujungdamas improvizacinį ir fantastinį šio kūrinio pobūdį, vargonų garso paletę ir lanksčius dinaminius niuansus."
Pirmąsias fortepijono pamokas atlikėjas gavo santykinai vėlai – būdamas devynerių. Po dvejų metų jis tapo vienu iš keturių, atrinktų mokytis Centrinėje Pekino muzikos konservatorijoje (atrankoje dalyvavo 150 kandidatų). Prieš aštuonerius metus H.Zhangas baigė studijas Hanoverio aukštojoje muzikos ir teatro mokykloje, kur mokėsi profesoriaus Berndo Goetzke, paskutinio legendinio pianisto Arturo Benedetti Michelangeli mokinio, klasėje.
Nepaisant jauno atlikėjo amžiaus, jis jau yra plačiai pripažintas Europoje, Šiaurės bei Pietų Amerikoje ir Azijoje. V tarptautinio Vladimiro Horowitzo konkurso bei prestižinių Gundlacho muzikos apdovanojimų Hanoveryje nugalėtojas, įvairių fondų stipendijomis apdovanotas muzikas su žinomais partneriais aktyviai dalyvauja kamerinės muzikos projektuose, rengia meistriškumo kursus Kanadoje, JAV, Italijoje, Vokietijoje ir kt., yra Tarptautinio Bukstehudės festivalio įkūrėjas bei meno vadovas. Praėjusių sezonų metu jis grojo Amsterdamo "Concertgebouw", Berlyno, Pekino, San Paulo koncertų salėse, klausytojus džiugino soliniais koncertais bei pasirodymais su Toronto, Varšuvos, Pekino, Hamburgo, Brandenburgo simfoniniais, Slovakijos "Sinfonietta" bei kitais orkestrais.
Per tris praėjusius sezonus jis surengė 30 rečitalių žymiausiose Kinijos salėse, kur jo grojimą išgirdo daugiau nei 40 tūkst. klausytojų. Šiais metais pianistas aktyviai gastroliavo su Makedonijos filharmonijos simfoniniu orkestru, atlikdamas pirmąjį Piotro Čaikovskio koncertą fortepijonui, o jo įrašus aviakompanija "Lufthansa" pasirinko kaip foninę muziką, skambančią lėktuvų salonuose.
Kūrinį specialiai šiai progai parašė šiuolaikinis kompozitorius, Jeruzalės muzikos ir šokio akademijos profesorius Boazas Ben-Moshe.
Nuo Lietuvos iki Izraelio
Rugpjūčio 11 d. Žiežmarių kultūros centre skambės intriguojanti programa "Jeruzalės dainos", kurią Pažaislio muzikos festivalio klausytojams parengė gerai pažįstama dainininkė Asta Krikščiūnaitė ir svečiai iš Izraelio, ansamblis "Duo Lorenzen".
A.Krikščiūnaitė – Lietuvos nacionalinės meno ir kultūros premijos laureatė, sukūrusi ne vieną įsimintiną soprano vaidmenį Lietuvos ir užsienio muzikiniuose teatruose. Jos repertuare vienodai svarbūs tiek operos, tiek oratorijos, kantatos ar dainos žanrai. Ji dainuoja įvairių stambios formos kūrinių solo partijas, koncertuoja su simfoniniais ir kameriniais orkestrais Lietuvoje, Estijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, JAV. Ypač žaviai skamba dainininkės interpretuojama kamerinė muzika. Dainos žanro kūrinius dainininkė dažnai atlieka su Čiurlionio ir Vilniaus valstybiniu styginiais kvartetais, yra parengusi daugiau nei dvi dešimtis koncertinių programų, dažnai dalyvauja radijo ir televizijos laidose, gastroliuoja užsienyje, dalyvauja tarptautiniuose festivaliuose.
Smuikininkas Eckartas Lorenzenas ir pianistė Batia Steinbock Lorenzen tiek scenoje, tiek gyvenime nuolatos yra kartu. E.Lorenzenas griežė pirmuoju smuiku garsiausiuose Europos bei Izraelio orkestruose: Nacionaliniame Turino RAI, Parmos Arturo Toscanini orkestre, diriguojant Lorinui Maazelui, Junge Deutche filharmonijos, Izraelio kameriniame, Izraelio operos orkestruose, dirbo Berlyno filharmonijos orkestre, kai šiam vadovavo legendinis dirigentas Herbertas von Karajanas.
Kaip solistas E.Lorenzenas bendradarbiavo su Luciano Pavarotti, Shlomo Mintzu, Yuvalu Yaronu, Asheru Fischu, Umberto Michelangeli, Luciano Berio bei kitais garsiais atlikėjais. Varšuvoje gimusi B.Steinbock Lorenzen studijavo Tel Avivo bei Berlyno aukštosiose muzikos mokyklose, vėliau pelnė specialią stipendiją studijoms Italijoje. Pianistė dalyvavo daugelyje meistriškumo kursų, bendradarbiavo su žymiais artistais, o labiausiai pati atlikėja vertina pamokas, gautas iš legendinio ansamblio "Quartetto Italiano" nario, maestro Franco Rossi. Pianistės rečitaliai skambėjo Italijoje, Ispanijoje, Olandijoje, jos koncertams dirigavo žinomi batutos meistrai.
Neatsitiktinai atlikėjos repertuare ypatingą vietą užima šiuolaikinė italų muzika, kurią pianistė kviečiama groti įvairiose Europos šalyse vykstančiuose festivaliuose. Tarptautinių prestižinių konkursų Gui (Florencijoje) bei Trapani (Sicilijoje) laureatai "Duo Lorenzen" buvo įvertinti ir Italijos spaudos – duetas pelnė specialųjį prizą už geriausią Johanneso Brahmso, Claudeo Debussy bei Ludwigo van Beethoveno sonatų smuikui ir fortepijonui atlikimą. Duetas dažnai bendradarbiauja su kitais atlikėjais ar ansambliais, aktyviai koncertuoja tiek Izraelyje, tiek visoje Europoje, daro įrašus akademinę muziką transliuojančioms Izraelio radijo stotims.
Programa "Jeruzalės dainos" – Izraelio ir Lietuvos menininkų inspiruotas projektas, vienijantis šiam atlikėjų tandemui šiuolaikinių Izraelio kompozitorių dedikuotus kūrinius. Prieš dvejus metus užsimezgusi A.Krikščiūnaitės ir "Duo Lorenzen" pažintis inspiravo šiuolaikinių Izraelio kompozitorių kūrybos pristatymo turus Lietuvoje ir Izraelyje. Ypatingas šios programos akcentas – dainų ciklas "Šviesos istorija" sopranui, altui ir fortepijonui. Kūrinį specialiai šiai progai parašė šiuolaikinis kompozitorius, Jeruzalės muzikos ir šokio akademijos profesorius Boazas Ben-Moshe. Tai istorijos, balso, alto ir fortepijono garsų pynės. "Šviesos istorija" Lietuvoje skambės pirmą kartą. Koncerto programoje girdėsime ir Lietuvoje dar neskambėjusias kompozitorės Stellos Lerner dainas, Izraelio kompozitorių Yechezkelio Browno, Paulo Ben-Haimo, Lietuvos žydų kilmės smuikininko Josepho Achronoo kūrinius bei Johanno Sebastiano Bacho ir Césaro Francko kūrinius smuikui ir fortepijonui.
J.S.Bacho suitų kalba
Rugpjūčio 11 d. Kauno valstybinėje filharmonijoje jaunas, ambicingas ir sparčiai tarptautinės karjeros laiptais kopiantis latvių violončelininkas Ruslanas Vilensky kviečia į išskirtinę programą "Bachas: garsai, vaizdai, šešėliai".
Kas galėtų abejoti teiginiu, kad Johannas Sebastianas Bachas – vienas iškiliausių visų laikų kompozitorių. Neįtikėtinos kontrapunkto vingrybės, išskirtinis teminės medžiagos melodingumas, kūryboje persipinančios įvairių šalių kompozicijos mokyklų tradicijos, neišsemiami idėjų lobynai, matematinis tikslumas ir įmantri skaičių simbolika – nereikia būti muzikos specialistu, kad pripažintum šios asmenybės genialumą. Violončelininkas R.Vilensky šį kartą pasiryžęs rimtam iššūkiui – viename koncerte atlikti visas šešias J.S.Bacho siuitas violončelei solo. Tai, ko gero, žinomiausi ir dažniausiai atliekami solo violončelei skirti opusai visoje muzikos istorijoje. J.S.Bachas jas sukūrė dirbdamas kapelmeisteriu Kioteno mieste, o jų poveikį žmogaus pojūčiams romane "Atsimenant mano liūdnąsias kekšes" aprašo žymusis Gabrielis Garcia Marquesas. Romano personažas, klausydamasis J.S.Bacho siuitų, kalba: "Laikau jas išmintingiausiu dalyku, koks tik gali būti muzikoje, bet kaip įprastai, užuot mane nuramintų, jos įtraukė į sunkiausios frustracijos būseną". Vizualinę koncerto atmosferą, kuri tikrai neprivers klausytojų panerti į frustracijos liūną, kurs Viktoro Keino, tituluojamo Latvijos vaizdo projekcijų guru, video instaliacijos.
R.Vilensky – vienas ryškiausių jaunosios kartos Latvijos violončelininkų. Su Latvijos nacionaliniu simfoniniu orkestru jis debiutavo būdamas vos penkiolikos. Atlikėjas mokėsi Jūrmalos muzikos koledže ir Berlyno Hanns Eisler muzikos akademijoje. Pasaulyje žinomo profesoriaus Davido Geringo mokinys greitai tapo įvairiose pasaulio šalyse laukiamu solistu ir kamerinės muzikos atlikėju, o prieš septynerius metus buvo pakviestas užimti pagrindinio kviestinio violončelių grupės koncertmeisterio pareigas Sankt Peterburgo Marijos teatro simfoniniame orkestre. Kaip solistas R.Vilensky grojo su įvairių šalių orkestrais: Latvijos nacionaliniu simfoniniu, Armėnijos nacionaliniu, Berlyno koncertų salės, Šiaurės Vokietijos filharmonijos, Kauno miesto simfoniniu, Rygos Sinfonietta, Sinfonica Freixenet, Liepojos simfoniniu, Latvijos kameriniu. Atlikėjas koncertavo žymiausiose koncertų salėse, yra laimėjęs apdovanojimus įvairiuose konkursuose, pelnęs tarptautinių organizacijų stipendijų ir apdovanojimų, o viena didžiausių jo aistrų – neįprastų sąskambių paieškos, atskleidžiančios naujas violončelės galimybes. Jo projektai su tango muzikos meistrais – bandonijos virtuozu Paolo Russo, tango pianistu Pablo Ziegleriu, džiazo akordeonininku Fausto Beccalossi ir kitais žinomais atlikėjais sulaukė didžiulio rezonanso ir publikos susidomėjimo visame pasaulyje. R.Vilensky groja XVIII a. italų meistrų pagaminta violončele.
Kas? Koncertas "Pirštų antspaudai".
Kur? Kauno valstybinėje filharmonijoje.
Kada? Rugpjūčio 8 d. 18 val.
Kas? Koncertas "Jeruzalės dainos".
Kur? Žiežmarių kultūros centre.
Kada? rugpjūčio 11 d. 13 val.
Kas? Koncertas "BACHAS: garsai, vaizdai, šešėliai".
Kur? Kauno valstybinėje filharmonijoje.
Kada? Rugpjūčio 11 d. 17 val.
Naujausi komentarai