Bendra būtis
„Įdomu dirbti tokiose erdvėse, kurios yra tarsi ne-vietos. Man labai įdomi „ne-vietos“ sąvoka. Tai nėra koncertinė erdvė, tai – erdvė, kurioje gali susitikti visiškai kitokia auditorija, visiškai kitaip leisti laiką ir kurioje gali išgirsti garsus visai kitame kontekste“, – apie renginio vietos pasirinkimą pasakojo organizatorė Daina Pupkevičiūtė.
Pati renginio idėja, pasak organizatorės, kilo iš noro eksperimentinę ir industrinę muziką padaryti prieinamą tiems žmonėms, kurie paprastai jos neklausytų. OIDA, išvertus iš katalonų kalbos, reiškia girdėjimą, klausymą. „Matters“ veiklos kuratorė Daina teigia, kad jai svarbu ne tik išgirsti, bet ir suprasti, ką pasauliui, krečiamam klimato kaitos katastrofos ir karo, reiškia antropogeninis triukšmas.
Svarbu suprasti, kaip mes galime girdėti vieni kitus arba ką mes girdime ir ko nesugebame išgirsti.
„Svarbu suprasti, kaip mes galime girdėti vieni kitus arba ką mes girdime ir ko nesugebame išgirsti. Tai ne tik apie muziką, tai ir apie mūsų bendravimą, bendradarbiavimą, bendrą kūrybą ir žmogiškąją būtį. Man norėjosi tai perkelti į šiuos renginius“, – dalijosi D.Pupkevičiūtė.
Menas karo kontekste
Koncerto metu Kauno tvirtovės VIII forto erdvėje skambėjo garso pasivaikščiojimas, sukurtas organizatoriams bendradarbiaujant su Kyjivo „Miskyi“ teatru ir jo vadovu, režisieriumi Dima Levyckiu. Ukrainos kūrėjų Svitlanos Dovhan (UA) ir Oleksii Podat (UA) kūrinys „Pasivaikščiojimas tarp apkasų“, pasak D.Pupkevičiūtės, yra „Matters“ ir teatro bendro garso pasivaikščiojimų projekto dalis.
„Labai svarbu tai, kad kūrėjai iš Ukrainos dalyvauja čia net nebūdami, nes tie dalykai, kuriuos jie kuria, atsispindi erdvėse, kuriose vyksta garsiniai pasivaikščiojimai“, – pasakojo projekto „Matters“ kuratorė.
„Aš jiems siunčiau nuotraukas, pasakojau apie renginių vietas, koncertus, o jie ne tik suteikė atsaką į tai, bet ir papasakojo apie savo kasdienybę, ką reiškia šiandien gyventi Kyjive ar bet kuriame kitame Ukrainos mieste, kai žinai, kad sirena gali bet kada prikelti iš miego. Šis pasidalijimas patirtimis yra svarbus ir mums, ir jiems“, – neabejoja D.Pupkevičiūtė.
Taip pat koncerte gyvai nuskambėjo trijų atlikėjų – Mashos Kashynos (Ukraina ir Vokietija), Mari-Liis Rebane (Estija), Dovilės Dobravolskaitės-KiB (Lietuva) – elektroakustinės ir elektroninės eksperimentinės muzikos kompozicijos.
Koncertas: Masha Kashyna (Ukraina ir Vokietija), Mari-Liis Rebane (Estija), Dovilė Dobravolskaitė-KiB (Lietuva) atliko balso, elektronikos ir akustinių instrumentų kompozicijas. / A. Novikovo nuotr.
Suvienijo išgyvenimai
D.Dobravolskaitė prisipažino, kad šiam koncertui ypač ruošėsi.
„Kai mane pakvietė, maniau, kad tai bus įprastas renginys – kažkas pagros, bus instaliacijų... O kai sužinojau apie kitus atlikėjus, labai nudžiugau. Šio renginio labai laukiau, – teigia atlikėja, koncertui parinkusi savo kūrinius, įkvėptus Lietuvos istorijos. – Stengiausi perteikti ir istorinį, ir savo pačios skausmą.“
Istoriniame Kauno tvirtovės VIII forte surengtas trečiasis koncertų ciklo OIDA susitikimas pasirodė išskirtinis ir jį stebėjusiems žiūrovams. „Jis visai kitoks nei renginiai ir koncertai mieste. Galėjome pažinti naują erdvę, pavaikščioti po požemius, pasifotografuoti“, – įspūdžiais dalijosi Robertas.
Vietoje bilieto šio koncerto klausytojai buvo kviečiami paaukoti pasirinktai Ukrainos humanitarinei organizacijai.
Naujausi komentarai