- Dr. Aušra Strazdaitė-Ziberkienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Atlikėjai: nepamirštamą vakarą Kauno valstybinės filharmonijos scena dalinosi C. Orbeliano diriguojamas KMSO, S. Costello ir G. Bukinė.
-
Kauno valstybinėje filharmonijoje – tobulų balsų tobulas vakaras
-
Kauno valstybinėje filharmonijoje – tobulų balsų tobulas vakaras
-
Kauno valstybinėje filharmonijoje – tobulų balsų tobulas vakaras
-
Kauno valstybinėje filharmonijoje – tobulų balsų tobulas vakaras
-
Kauno valstybinėje filharmonijoje – tobulų balsų tobulas vakaras
O, kad mano plunksna būtų tokia lengva ir grakšti, kaip lengvas ir grakštus buvo šis vakaras! Balandžio 5-ąją, pavasario pažadų kupiną vakarą, Kauno valstybinė filharmonija buvo pilnutėlė gerai nusiteikusių melomanų. Natūralu – juk grojo kauniečių mylimas Kauno miesto simfoninis orkestras (KMSO), dainavo nuostabūs solistai – JAV tenoras Stephenas Costello ir Lietuvos sopranas Gabrielė Bukinė, dirigavo pats Constantine’as Orbelianas.
Tarp gražiausių operų arijų orkestras grojo visų žinomų operų uvertiūras ir intermezzo. Programos kompozitorių pavardės – Vincenzo Bellini, Antonínas Leopoldas Dvořákas, Georges Bizet, Francesco Cilea, Pietro Mascagni, Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini – sugundytų bet kurį operos mėgėją.
S. Costello ir G. Bukinė
Išskirtinio – švelnaus, galingo, lankstaus, įvairiaspalvio balso ir net koncertinėje scenoje įtaigios vaidybos S. Costello neabejotinai laikomas vienu geriausių pasaulio tenorų. 2007 m. debiutavęs Niujorko Metropoliteno operoje, po dvejų metų laimėjo prestižinį Richardo Tuckerio apdovanojimą ir nuo tada koncertuoja garsiausiuose pasaulio teatruose ir festivaliuose.
Kauno filharmonijoje jis atliko tenoro repertuaro perlus – Don Chosė (G. Bizet „Karmen“), Rodolfo (G. Puccini „Bohema“), Kavaradosio (G. Puccini „Toska“), Kalafo (G. Puccini „Turandot“) arijas, taip tarsi leisdamas žvilgtelėti į savo operinį sezoną „The Metropolitan Opera“, „Oklahoma City Philharmonic“, „Verizon Hall“, „Vail Valley Music Festival“. Ar reikia sakyti, kiek meilės ir tikrumo buvo kiekvienoje jo išdainuotoje natoje? Jeigu man reikėtų rinktis vienintelę ariją, tai būtų Kalafo „Nessum dorma“, pilna tikėjimo ir vilties.
Organizatorių nuotr.
Charizmatiškoji G. Bukinė tikrai buvo lygiavertė S. Costello scenos partnerė. Nuo 2020 m. Kauno valstybinio muzikinio teatro ir nuo 2023 m. Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė yra Auksinio scenos kryžiaus nominantė, „Fortūnos“ laimėtoja, 2023 m. tarptautinio Klaudios Taev (Estija) jaunųjų dainininkų konkurso pirmos vietos laimėtoja, kartu pelniusi publikos simpatijų prizą. Koncerte ji atliko gražiausias soprano arijas – Undinės (A. Dvořákas „Undinė“), Mimi (G. Puccini „Bohema“), Violetos (G. Verdi „Traviata“), Toskos („Toska“), Adrianos (F. Cilea „Adriana Lekuvrer“). Šiais kūriniais ji tarsi leido pažvelgti į savo triumfą Klaudios Taev konkurse, kuriame atliko Adrianos, Violetos ir Toskos arijas! Kokia jis buvo nuostabi – kenčianti, mylinti, tikra, o klausantis jos Undinės arijos „Mesicku na nebi hlubokem“ iš „Undinės“ tiesiog gniaužė kvapą.
Be abejo, S. Costello ir G. Bukinės duetai buvo tikras operos meno triumfas: Mimi ir Rodolfo iš operos „Bohema“, Violeta ir Alfredas iš „Traviatos“. Šis koncertas – ne pirmas S. Costello, C. Orbeliano ir KMSO bendradarbiavimas. 2018 m. jų įrašyta kompaktinė plokštelė „A Te, o Cara“ buvo nominuota „Grammy“ apdovanojimams. Taip pat svarbu paminėti, kad balandžio 19 d. S. Costello dainuos Gala koncerte „Rebuild Ukraine“ Berlyne.
Organizatorių nuotr.
Koncerto programos grožis
Tiesiog privalau paminėti koncerto programos grakštumą ir pusiausvyrą. Pirmoji dalis prasidėjo V. Bellini operos „Norma“ uvertiūra, žadančia nepasiekiamos meilės istorijų. Solistai publikai prisistatė lyriškai – G. Bukinė Undinės arija, o S. Costello – Don Chosė. Operos „Karmen“ nuotaiką pratęsė jos uvertiūra, kurią grodamas orkestras akivaizdžiai mėgavosi, kaip, beje, ir publika. G. Bukinė sužibėjo Adrianos arija, meilės istorijas tęsė S. Costello – Rodolfas, pirma koncerto dalis baigėsi Mimi ir Rodolfo duetu.
Antrą dalį orkestras pradėjo užsimiršti leidusia operos „Traviata“ uvertiūra, tuomet – Violetos arija, Violetos ir Alfredo duetas, kuriuos fantastiškai, išnaudodami Kauno filharmonijos erdves ir gėrėdamiesi kiekviena partnerio atliekama fraze, dainavo solistai. Pakilią atmosferą papildė gyvenimą keičiantis „Intermezzo“ iš P. Mascagni operos „Kaimo garbė“. Koncertą tęsė meilę ir gyvenimą šlovinančios puikiosios Kavaradosio ir Toskos arijos, koncerto programą baigė neprilygstamoji Kalafo arija.
Bisui solistai pasirinko koncerto atmosferą pratęsiančias arijas. G. Bukinė tiesiog žėrėjo Sylvos Varesku arija iš Imre’ės Kálmano operetės „Čardašo karalienė“, o S. Costello širdis virpino Nicholas Brodszky (muzika) ir Sammy Cahno (žodžiai) daina „Be My Love“ iš filmo „Naujojo Orleano tostas“, sukurta garsiajam Mario Lanzai.
Organizatorių nuotr.
Atmosfera
Meilės ir džiaugsmo nuotaikos buvo persmelktas visas vakaras. Buvo akivaizdu, kaip juo ir muzika mėgaujasi solistai ir C. Orbeliano diriguojamas orkestras, tą vakarą žėrėjęs kiekviena fraze ir nata. Tai buvo tikrai nepamirštamas vakaras. Mėgstamos arijos, duetai, uvertiūros, „Intermezzo“ – muzika, kurią mintinai žino operos mėgėjai, tad tai visuomet yra iššūkis atlikėjams.
Klausytis tos muzikos – kaip dar ir dar kartą atsiversti mėgstamą knygą ir, puikiai žinant pasakojimo liniją, mėgautis kiekvienu sakiniu. Dainuoti tokias arijas – vadinasi, būti autentiškam, nepanašiam į nieką, savimi ir tuo herojumi, mylėti, kentėti ir mirti tarsi gyvenime, ne teatre, o scenoje. Orkestrui operų fragmentai yra ne mažesnis iššūkis, ypač tokioje koncerto programoje, kur vienas kūrinys papildo kitą. Tai ne tik puiki muzika, bet ir meilės ir mirties istorija, vykstanti čia ir dabar.
Tad ar galėjo būti geriau? Nebent smulkmenėle. Iš esmės itališkoje – V. Bellini, F. Cilea, G. Puccini, G. Verdi, P. Mascagni, G. Puccini programoje buvo vos truputis likusios Europos – A. Dvořákas, G. Bizet. Laiko požiūriu mes klausėmės muzikos, sukurtos Europoje 100 metų laikotarpiu, – nuo 1831 iki 1926 m. Bisui G. Bukinė liko tame laike ir Europoje, o S. Costello publikai padovanojo gabalėlį Amerikos ir XX a. vidurio. Tad jeigu ir būčiau norėjusi daugiau – tai būtų trupinėlis Lietuvos. Tegu ir itališkos, pavyzdžiui Amilcare Ponchielli, sukūręs operą „Lietuviai“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome rengiama aviacijos šventė2
S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome Kaune šeštadienį vyks aviacijos šventė, skelbia miesto savivaldybė. ...
-
„Balta vasara“: elektroninės muzikos šokiai Kaune!
Rugpjūčio 2 d. Aukštuosiuose Šančiuose, Šaldytuvų g. 62, Kaune, įvyks elektroninės muzikos šokiai „Balta vasara“. Tai – daugiau nei tipinis renginys jaunimui, tai – gyvenimo būdas! Su džiaugsmu prista...
-
Išbandyta nauja erdvė vakarėliams – „Žalgirio“ arenos rampa
Penktadienio vakarą „Žalgirio“ arenoje įvyko pirmasis „Rampos“ renginys, kuriame Kauno technomuzikos gerbėjai galėjo išbandyti naują šokių aikštelę, klausydami muzikantų iš Ukrainos, Vokietijos ir Li...
-
„Hands on Press“ archyve – krabą kepanti meška ir kiti (ne)būti dalykai2
„Per daugelį metų prikaupėme nemažai darbų, kurie šiandien tampa istoriniais artefaktais. Džiaugiamės galėdamos atverti ilgai nevarstytus archyvinius stalčius ir pasidalyti jų turiniu“, – sako menininkės, spaustuvės „...
-
E. Sheerano koncertus Kaune apšildys „The Roop“: didelė garbė lipti ant tos pačios scenos18
Jau kitą savaitgalį į Kauną suvažiuos apie 100 tūkstančių žmonių. Dvi dienas Kauno S. Dariaus ir S. Girėno stadione koncertuos pasaulinė žvaigždė Edas Sheeranas. Jį apšildys ir dar viena britų žvaigždė – Calumas Scottas. O liet...
-
Šiuolaikinė lietuvių literatūra: dabartis ir perspektyva1
Šiuolaikinė lietuvių literatūra. Ar esame pakankamai giliai su ja susipažinę? Dėmesio Lietuvos rašytojams ir jų kūrybai tikrai galėtume skirti daugiau. Spalio 10 d. vyksianti tarpdalykinė mokslinė konferencija „Šiuolaikin...
-
Festivalyje „Transformacijos“ – naktinė Petrašiūnų elektrinės transformacija
Rugpjūčio pabaigoje įvyks antrasis „Kauno energijos“ festivalis „Transformacijos“. Kasmete Kauno kultūros tradicija tampantis, pernai tūkstančius lankytojų lengvai pakylėjęs renginių ciklas vėl pakvies į vieną įdomiausių ...
-
18 valandų truksiantis „Manifestas“ Kaune drebins „Žalgirio“ arenos automobilių aikštelę5
Paskutinę šios vasaros dieną Kauną sudrebins 18 valandų trukmės festivalis – „Manifestas“. Rugpjūčio 31 d. dar koncertų ir vakarėlių lankytojams neatrastoje vietoje – „Žalgirio“ arenos automobilių stovėji...
-
Europą sužavėję „El Conde de Torrefiel“ atvyksta į Lietuvą: pristatys spektaklį gamtoje2
Jau netrukus Lietuvos publika galės susipažinti su žiūrovus visoje Europoje sužavėjusia Ispanijos šokio ir teatro trupe „El Conde de Torrefiel“. Spalį kūrėjai pasirodys „Sirenų“ festivalyje Vilniuje, o jau visai n...
-
Festivalio „ConTempo“ programoje – eksperimentuojanti ir atvira Lietuvos scena
Eksperimentinė, kūrybinga ir drąsiai tyrinėjanti naujas teritorijas – tokia yra artėjančio scenos menų festivalio „ConTempo“ lietuvių kūrėjų programos dalis. Repertuare – pripažinti, nacionaliniais apdovanojimais įver...