Kaunietis Darius Parnarauskas daug metų dirbo reklamos gamybos versle, o pernai ryžosi įgyvendinti savo seną svajonę – atidaryti žvejybos reikmenų parduotuvę. Kad ir ko verslininkas imtųsi, pagrindinis jo principas – nuolat ieškoti naujovių.
Atrodo, atidaręs žvejybos reikmenų parduotuvę vargiai gali tikėtis didelės sėkmės, nes Kaune jų yra apie dvi dešimtys. Tačiau D.Parnarauskas jau džiaugiasi vis labiau tvirtėjančiais pirmaisiais savo verslo kūdikio žingsniais. Klientai jo parduotuvėje randa ne tik didelę prekių gausą, bet ir susiduria su netradiciniu požiūriu į pirkėją.
Konkurentų "neišdūrė"
D.Parnarauskas prieš 19 metų baigė Kauno technologijos universitetą ir per kelerius metus išbandė įvairų samdomą darbą: dirbo vadybininku, knygų išvežiotoju. "Vis pastebėdavau darbdavių klaidas ir matydavau, kad galima racionaliau organizuoti darbą. Bet būdamas samdomu darbuotoju turi mažai galių, todėl nusprendžiau eiti savo keliu", – kodėl nutarė imtis savo verslo, pasakojo D.Parnarauskas.
Jis įkūrė reklamos paslaugų įmonę "Aveiras". Gamino vizitines korteles, lipdukus ir kitą reklaminę medžiagą.
Tuo metu rinkoje reklamos bendrovių buvo pridygę it grybų po lietaus. "Iš didelio jų būrio bandėme išsiskirti naujovėmis, siūlyti tai, ko rinkoje nebuvo. Pavyzdžiui, pirmieji pradėjome gaminti polimerinius (sferinius) lipdukus su įmonių logotipais, ieškojome kitokių nematytų išraiškos būdų", – prisiminė D.Parnarauskas.
Jo vadovaujamos įmonės galimybės išsiplėtė įsigijus lazerį ir pradėjus graviruoti užrašus, netgi nuotraukas ant bet kokių paviršių. Dabar įmonė tokių lazerių turi tris. Būtent įmonė "Aveiras" pirmoji pradėjo graviruoti dabar madingus linkėjimus ant graikinių riešutų kevalų. Šią idėją verslininkas perėmė iš partnerių Latvijoje. "Graviravome ir ant jūros akmenėlių, puodelių. Vienos moterys paprašė išgraviruoti ant gertuvių, kurias norėjo padovanoti savo vyrams, tokią frazę: "Kai gersi niekadėjau, prisimink ir mane", – juokėsi D.Parnarauskas.
Brangina gerą vardą
Jis pabrėžė, kad didžioji dalis jų užsakovų buvo kitos reklamos įmonės, kurios savo klientų užsakymus patikėdavo įgyvendinti "Aveirui". "Galėjome perimti jų klientus ir pasakyti, kad užsakymus galime priimti tiesiogiai ir atlikti pigiau, bet taip niekada nepasielgėme, nes mums svarbi verslo etika bei pasitikėjimas, – teigė D.Parnarauskas. – Būtent todėl reklamos versle turime gerą reputaciją. Ir tai yra daugiau nei vienadienis pelnas."
To paties principo verslininkas laikosi ir pradėjęs naują verslą – prekybą žvejybos reikmenimis. "Pasitaiko, kad atsivežame prekių, kurios, pasirodo, nėra kokybiškos. Galbūt nepatyrusiam žvejui jas nesunkiai parduotume, bet to niekada nedarysime, nes gerą vardą reikia branginti", – įsitikinęs verslininkas.
Klientai – ne tik iš Kauno
Žvejyba yra sena D.Parnarausko aistra. Jis aktyviai dalyvauja žvejų klubo "Viename gale kablys" veikloje, yra jo valdybos narys. Įvairiose žvejybos varžybose yra laimėjęs daug taurių, diplomų.
Turėti žvejybos reikmenų parduotuvę buvo sena jo svajonė, tik jai įgyvendinti vis trūko laiko dėl daugybės darbų reklamos įmonėje. "Galiausiai prieš pusantrų metų ryžausi jos imtis, prieš tai dar apie metus užtrukome, kol Kovo 11-osios gatvėje radome tinkamas patalpas", – pasakojo verslininkas.
Įrengdamas parduotuvę "Viename gale kablys" jis griežtai nusistatė nemontuoti pigių lentynų, tokių kaip kitose parduotuvės, nepagailėjo kelių tūkstančių litų kondicionieriui, kad karštą vasaros dieną klientai jaustųsi patogiai. "Noriu, kad viskas būtų gražu. Tiesa, kai kurie pirmą kartą pas mus atėję klientai pamano, kad čia vien brangios prekės, bet pardavėjai greitai įtikina, jog taip nėra", – kalbėjo D.Parnarauskas.
D.Parnarausko parduotuvėje – 120-ies bendrovių gaminiai. Iš viso siūloma apie 10 tūkst. pavadinimų prekių. Pavyzdžiui, meškerės kainuoja nuo 12 iki 1,6 tūkst. litų, ritės – nuo 10 iki 4 tūkst. litų. "Norime, kad žvejybos reikmenų pagal kišenę ir norus galėtų išsirinkti kiekvienas", – parduotuvės asortimento koncepciją dėstė jos savininkas. Jis nuolat ieško tokių prekių, kurių nerasi kitose parduotuvėse. Dėl to turi klientų ne tik Kaune. Žvejai iš Pasvalio, Kupiškio, kitų miestų užsako prekių telefonu, jas įmonė klientams išsiunčia per kurjerį.
Verslininkas įkūrė ir interneto parduotuvę "Kibk.lt". "Galiu pasidžiaugti, kad didžioji dalis pirkėjų, bent kartą čia užsukę, tampa nuolatiniais klientais", – gyrėsi verslininkas.
Laimikiais nesigiria
D.Parnarausko parduotuvė iš kitų esančių Kaune išsiskiria dideliu dėmesiu klientams. Jiems skirta atskira erdvė su sofa, kompiuteriu, kavos ir vandens aparatais. Ant žurnalinio staliuko – pilna žvejybai skirtų žurnalų, gamintojų katalogų. Pradedančiam žvejui parduotuvės darbuotojai pataria ne tik žodžiu, bet ir vaizdu – parodo filmuotos medžiagos iš savo archyvų, kad būtų aiškiau, kaip kokiu įrankiu naudotis.
"Bet kai kuriuos klientus reikia padrąsinti jaustis laisviau, nes daugelis mano, kad jiems skirta erdvė yra parduotuvės biuras", – šypsojosi D.Parnarauskas. Dėl drovaus kauniečių charakterio jam nepavyksta įgyvendinti ir kito savo sumanymo – rengti žvejų laimikių konkursus ir parodas. "Kolegos kituose miestuose sulaukia nemažai nuotraukų su jų pirkėjų pagautomis žuvimis, o čia žmonės kažkodėl to nenori, nors žadame įteikti prizų", – gūžtelėjo pečiais D.Parnarauskas.
Už prekystalio – ir savininkas
Verslininkas teigė, kad trys parduotuvės pardavėjai – patyrę žvejai, rašantys straipsnius į specializuotus žurnalus. Vienas pardavėjų yra žurnalo "Žvejok" redaktorius Dalius Rakutis.
"Man ir pačiam patinka pastovėti už prekystalio, pabendrauti su klientais, tai padeda sužinoti, ko jiems reikia", – kalbėjo D.Parnarauskas.
Jo parduotuvėje rengiami ir žvejų sambūriai, kai patarimus dalija patyrę bei garsūs žvejai. "Dalijamės visa informacija, siekiame, kad čia atėjęs žvejybos naujokas gautų naudingų žinių, nemokamai jam paruošiame meškerių, patariame, kuriose vietose Kaune geriausiai tam tikru laiku kimba", – dėstė D.Parnarauskas, savo aistrą žvejybai pavertęs dar vienu sėkmingu verslu.
Naujausi komentarai