Iš pusantro tūkstančio Kauno liftų vos daugiau kaip šimtas yra nauji. Likusieji kiek paremontuoti keleivius veža trisdešimt ar daugiau metų. Ar jie vis dar saugūs?
Bendrovės „Kauno liftai“ direktorius Jonas Guzavičius perspėja, kad jeigu liftas girgžda braška, juo važiuoti nėra visiškai saugu - toks liftas gali bet kada sustoti.
„Senas liftas nenukris, nebijokite, jie taip sumontuoti, kad tikrai nenukris“, - tikino J.Guzavičius.
Kauno liftus prižiūrinčios bendrovės vadovas apgailestauja, kad daugelis kauniečių naudojasi pasenusiais liftais, kurie gaminti daugiau kaip prieš trisdešimt metų sovietinėse gamyklose. Iš pusantro tūkstančio Kauno liftų tik 120 yra nauji.
„Važiuoti senu liftu lygiai tiek pat pavojinga kaip ir tokio amžiaus automobiliu. Gerai, kad didesnių avarijų Kaune dar nebuvo“, - priduria J.Guzavičius.
J.Guzavičius įsitikinęs, kad liftų keitimas turėtų būti numatytas daugiabučių renovavimo programoje. Jis jau yra suplanavęs, kokiais liftais būtų galima keisti senuosius. Jeigu liftams keisti lėšų skirtų ES ir Vyriausybė, kauniečiams būtų pasiūlyti 30 proc. mažiau elektros energijos sunaudojantys ekonomiški liftai.
Šiuo metu kiekvienos laiptinės gyventojai, besinaudojantys liftu, už jo priežiūrą kas mėnesį sumoka 255 litus. Mokestis vienam butui sudaro kiek per dešimt litų. Šie, Kauno miesto savivaldybės nustatyti įkainiai, nebuvo keičiami nuo 1998 metų.
Kaune liftus prižiūri 165 darbuotojai, nemaža jų dalis - pensininkai.
Naujausi komentarai