- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugiau nei 3 proc. šalies BVP generuojantis aviacijos sektorius vėl fiksuoja augimą. Lietuvos didžiuosiuose oro uostuose pervežta daugiau nei 5 mln. keleivių bei beveik 50 proc. daugiau įvykdytą skrydžių nei praėjusiais metais.
Poreikis didėja kasmet
Aviacijos sektoriuje dirbantys specialistai gauna vienus didžiausių atlyginimų ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Orlaivių mechanizmų techninio eksploatavimo ir avionikos technikos inžinierių jau šiandien rinkai reikia dvigubai daugiau nei Lietuva gali pasiūlyti.
Per ateinančius du dešimtmečius „Airbus“ prognozuoja, kad prireiks apie 37 400 keleivinių ir krovininių orlaivių. Jiems aptarnauti reikės ir aukštos kvalifikacijos specialistų.
Skaičiuojama, kad per artimiausius penkerius aštuonerius metus vien tik Lietuvoje reikės virš 3 tūkst. orlaivių priežiūros specialistų. O remiantis „Boeing“ ataskaita 2018-2037, pasauliniu mastu aviacijos inžinierių poreikis gali išaugti iki 754 000.
Esame viena iš nedaugelio aukštųjų mokyklų Lietuvoje, kuri rengia aviacijos sektoriui reikalingus specialistus.
Norint atliepti eksponentiškai augantį šios srities specialistų deficitą Kauno technikos kolegijoje (KTK) startavo nauja Avionikos sistemų inžinerijos studijų programa. Tai jau antroji aviacijos sektoriaus studijų programa kolegijoje, nes dar 2016 m. KTK pradėjo ruošti „Orlaivių mechanizmų techninio eksploatavimo“ specialistus.
KTK vadovės dr. Linos Girdauskienės teigimu, kolegija artimai bendradarbiauja su privačiu verslu yra Lietuvos Civilinės aviacijos asociacijos (CAVIA) narė, todėl sektoriaus iššūkius žino iš arti ir labai gerai.
„Esame viena iš nedaugelio aukštųjų mokyklų Lietuvoje, kuri rengia aviacijos sektoriui reikalingus specialistus ir vienintelė kolegija šalyje, kuri ruošia avionikos sistemų inžinierius.
Nuolat kalbamės su verslu ir matome, kad sektorius turi itin didelį orlaivių priežiūros specialistų deficitą, todėl kasmet vis daugiau investuojame į šias studijų programas. Jau šiandien Lietuvoje ir ypač Kaune auga angarų skaičius, aptarnaujamų lėktuvų skaičiai. Šalies užmojai yra išties dideli, tačiau keliami tikslai gali būti pasiekiami tik užsitikrinus pakankamą kiekį aukštos kvalifikacijos orlaivių priežiūros specialistų“, – sakė ji.
KTK nuotr.
Studijos paremtos praktika
Norint likti konkurencingiems pasaulinėje rinkoje, pasak KTK direktorės dr. L. Girdauskienės, reikia kasmet paruošti ne 200, o 400 specialistų.
„Orlaivių elektronikos specialistų deficitas šalyje yra labai didelis. Jų neruošia jokia kolegija, dalis patyrusių specialistų kasmet išeina į užtarnautą poilsį, o pats sektorius nuolat plečiasi, atsiranda naujos technologijos ir sistemos, tad ir inžinierių reikia vis daugiau. Pavyzdžiui, „Ryanair“ investuoja Kauno oro uoste ir šį pavasarį pristatė orlaivių priežiūros angarų projektą, kuris sukurs 200 darbo vietų. Tad augimo tempai yra išties dideli.
Verslui labai svarbu, kad naujai rengiami specialistai būtų ne teoretikai, o praktikai. KTK studijos ir yra būtent paremtos praktika ir ne tik mūsų bazėse, bet ir mūsų partnerių aviaciniuose angaruose. Kolegijos studentų laukia didžiausios aviacijos įmonės – UAB „Fl Technics“, UAB „Helisota“, UAB „Kaunas Aircraft Maintenance Services“, UAB „Termikas“ ir kitos.
Pastebima, kad per pastaruosius keletą metų aviacijos srities studijas besirenkančių studentų skaičius Lietuvoje išaugo daugiau nei tris kartus. Tačiau to yra vis dar per mažai, siekiant užpildyti darbo rinką kvalifikuotais specialistais.
Remiantis paskutinių penkerių metų pasaulinėmis tendencijomis, išryškėjo itin didelis aukštos kvalifikacijos aviacijos specialistų, elektronikos inžinierių, išmanančių sudėtingas šiuolaikinių orlaivių elektros ir elektronines sistemas, poreikis. Visų pirma tai inžinieriai, galintys vykdyti techninę priežiūrą, remontą ar aptarnavimą tokiems plačiai žinomiems orlaiviams gamintojams, kaip „Boeing“ ar „Airbus“.
Aviacinė technika, o ypač elektronika, yra labai dinamiška ir sparčiai besivystanti sritis, tad darbas joje – tai nuolatinis tobulėjimo procesas, suteikiantis geras karjeros perspektyvas, nes čia ruošiami specialistai yra reikalingi ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje“, – sako Kauno technikos kolegijos vadovė.
Skaičiuojama, kad vidutinis patyrusio šios srities specialisto užmokestis Lietuvoje viršija 2000-2500 eurų.
Kauno technikos kolegija įvairių sričių inžinierius ruošia jau daugiau kaip 100-metį. Šiuo metu kolegija vykdo 9 inžinerinės krypties studijų programas.
Daugiau informacijos: www.ktk.lt.

NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Futbolo šventė Kaune: Lietuvos legendos nenusileido FIFA žvaigždėms18
Įtakingiausias pasaulio futbolo žmogus – FIFA prezidentas Gianni Infantino negailėjo aplodismentų Lietuvos futbolo legendoms. Dariaus ir Girėno stadione šį vakarą vykstanti šventė priviliojo ir 53 metų šveicarą, diriguojant...
-
Rožiniame teniso ir padelio turnyre Kaune – svarbi žinia moterims: ragina nedelsti
Spalis – krūties vėžio sąmoningumo mėnuo. Vienintelis Lietuvoje Kauno moterų mėgėjų teniso klubas „Tennis Ladies“ spalį pasitinka tradicija tampančiu teniso ir padelio turnyru „Play Pink“, skirtu skleisti žinią apie k...
-
„Kauno dienos“ redaktorė T. Mačiulienė – karališkas pėdsakas gyvenime ir dienraštyje23
Šiuolaikinė vadyba į užmarštį išstūmė viršininkiškus vadovus. Šių dienų etalonas – darbuotojų motyvaciją ir emocinę gerovę puoselėjantis lyderis. Legenda tapusi ilgametė „Kauno dienos“ r...
-
Kaunas turi UNESCO: apie pokyčius, kuriuos visa tai atneš13
Lietuvos delegacijai grįžus iš Saudo Arabijos su džiugia žinia, kad Kauno tarpukario modernizmas pateko į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą, šią savaitę euforija nuslūgo. Prabilta apie konkrečius darbus, kuriuos reikės nuveikti, i...
-
Šaulystė dovanojo meilę: LŠS vado pavaduotojas-jaunųjų šaulių vadas vedė savo mylimąją23
Prasmingai save realizavęs šaulystėje, Tadas Venskūnas čia atrado ir meilę. Vos prieš kelias savaites Lietuvos šaulių sąjungos vado pavaduotojas-jaunųjų šaulių vadas prie altoriaus vedė savo mylimąją, LŠS narę V...
-
Atpigusios dujos aplenkia vartotojus?49
Šiuo metu biržoje dujų kaina žymiai nukritusi, tačiau Lietuvos vartotojų sąskaitose ji vis dar aukšta. Gyventojai piktinasi, kad pigios dujos jų nepasiekia ir ragina bendrovę „Ignitis“ mažintis pelnus ir kompensuoti už priim...
-
Parkūro entuziastas: jeigu nori sportuoti ilgai, nesielgi pramuštgalviškai
Neseniai į Kauną atsikraustęs šiaulietis Augustas Laurinavičius turi tikslą – supažindinti kauniečius su parkūru. Atletas tikina, kad šis sportas ne toks pavojingas, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, ir neabejoja, kad...
-
Vytauto prospekte – kliūtys pėstiesiems: gali tekti kaulelius rankioti, nosį tiesinti12
Vytauto prospekte pėstieji turi neprarasti budrumo ir nuolat žiūrėti po kojomis, nes pasivaikščiojimas gali baigtis rimta trauma. Praeiviai piktinasi, kad pašalinus reklaminius stendus ant šaligatvio paliktos kliūtys. ...
-
Miestiečių nuotaiką kėlė tarpukario dainos ir šokantis Laisvės alėjos fontanas
Kauniečių nuotaiką pakėlė šokantis Laisvės alėjos fontanas. Kol kas jis skamba ir į viršų vandens sroves šokdina kas valandą, tačiau vėstant orams lieka vis mažiau laiko juo pasigrožėti. ...
-
Kauno mokyklose – jokių streiko ženklų, bet sumaišties šiek tiek yra22
Penktadienį Lietuvoje vykstant pedagogų streikui į jį įsitraukė vos daugiau nei dešimt Kauno mokytojų. ...