„Baltijos skrydžio 2009” dalyviai pasiekė Daniją Pereiti į pagrindinį turinį

„Baltijos skrydžio 2009” dalyviai pasiekė Daniją

2009-07-07 19:33
„Baltijos skrydžio 2009” dalyviai pasiekė Daniją
„Baltijos skrydžio 2009” dalyviai pasiekė Daniją / Žurnalo "Aviacijos pasaulis" nuotr.

„Baltijos skrydžio“ dalyviai ultralengvaisiais lėktuvais jau perskrido Lenkiją bei Vokietiją ir pasiekė Daniją.

Pirmadienį S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome Kaune su ankstyvaisiais saulės spinduliais išsirikiavo lėktuvų CT rikiuotė. 8 valandą Liekio pilotų klubo „Alfa“ nariai lėktuvų CT vorele taku riedėjo pro skrydžių valdymo bokštelį. Iškeltos Lietuvos ir Kauno vėliavos lakūnų rankose priminė, jog skrydį lakūnai dedikuoja Lietuvos vardo garsinimui tūkstantmečio proga ir ANBO pilotų skrydžio aplink Europą 75-osioms metinėms paminėti.

Iš seniausio Lietuvoje aerodromo „Baltijos skrydis 2009“  nusidrieks per aštuonias šalis - Lietuvą, Lenkiją, Vokietiją, Daniją, Švediją, Suomiją, Estiją, Latviją. Iš viso ore planuojama praleisti apie 25 valandas, nuskristi 4 tūkst. kilometrų. Lakūnai į Kauną žada grįžti liepos 12 dieną.

Penkių lėktuvų dviviečiuose ekipažuose - ir viena pilotuojanti moteris. Rūta Bagdonavičienė skrenda kartu su vyru Gediminu, palikę namuose 8 mėnesių kūdikį. „Labai laukiau šio skrydžio dėl įdomios ir naujos patirties“, - sakė moteris.

Kiti maršruto duetai - organizatorius Dalius Liekis ir Povilas Liberis, tėvas ir sūnus Robertas ir Paulius Pakrosniai, Lukas Liekis ir Tadas Blaževičius, Laimis Akramas ir Vytas Selelionis - vienintelis nepilotuojantis lėktuvo, tačiau vykdantis kitą svarbią - operatoriaus misiją.

Pirmadienį lėktuvų grupė po poros valandų skrydžio sėkmingai pasiekė Varšuvoje įsikūrusį Babice aerodromą. Neužsibuvę pas kaimynus lenkus, lietuviai išskrido į Vokietiją ir po pietų nusileido Jegelsdorfe, kur liko nakvoti.

„Baltijos skrydžio 2009“ metu lietuviai ne tik pasakos apie Lietuvą, dalins suvenyrus, kurių prikrauti lėktuvai iki stogų, bet ir atliks įdomius tyrimus. Apie juos papasakojo Laimis Akramas.

„Vežamės labai jautrią aparatūrą, kuria matuosime oro užterštumą. Ši aparatūra fiksuoja ore esančias kietąsias daleles. Galima nustatyti jų kiekį viename kubiniame metre, „atpažįstant“ kenkėjiškas daleles nuo 0,3 mikronų dydžio iki 5. Galima nustatyti kiekvieno dalelių dyžio skirtingas koncentracijas tiriamame ore. Sužinosime, kokie yra dominuojantys taršos šaltiniai įvairiose šalyse”, - pasakojo L.Akramas.

Pirmąją „Baltijos skrydis 2009“ dieną nuskrista apie 720 kilometrų. Iš Vokietijos antradienį maršrutas pasuko į Daniją. Prie grupės su tokio pat tipo lėktuvu prisijungė vokietis Ziegmaras Sprengeris, pagarsėjęs įveiktu maršrutu CT lėktuvu iš Vokietijos į Ameriką.

Šios dienos popietę šešių lėktuvų grupė, sėkmingai aplenkusi audrą, nusileido Patborgo aerodrome Danijoje. Netrukus audra su perkūnija užgriuvo ir aerodromą, o lakūnai labai džiaugėsi sėkmingai nutūpę.

Lėktuvai CT skrenda vidutiniu 220 km per valandą greičiu. Sparnuose įtaisyti du po 65 l talpos degalų bakai leidžia moderniesiems CT lėktuvams planuoti tolimus skridimus, šimtui kilometrų naudojant tik 14-16 litrų. Tai vienas populiariausių pasaulyje šiuo metu ultralengvųjų lėktuvų, kuriuos gamina bendra Vokietijos ir Ukrainos kompanija „Flight Design“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų