Kaip jau skelbėme, 11.52 val. centralizuoto valdymo sirenos buvo įjungtos garsiniu signalu „Dėmesio visiems“, taip pat gyventojams buvo išsiųsti trumpieji perspėjimo pranešimai į mobiliuosius telefonus.
Atkreiptinas dėmesys, kad pranešimai siunčiami visiems mobiliojo ryšio vartotojams, tačiau juos priima tik tie telefonai, kuriuose yra nustatyta perspėjimo pranešimų priėmimo funkcija.
Patikrinimo metu sirenos kaukė tris minutes. Nustojus joms kaukti, 11.55 val., apie atliekamą patikrinimą paskelbta per Lietuvos nacionalinį radiją ir televiziją bei per regionines ir vietines radijo stotis. Įspėjimų metu gyventojams skelbiama informacija ir rekomendacijos.
Išgirdę sirenas, gyventojai privalo nedelsdami įsijungti radiją ar televiziją ir išklausyti skelbiamą informaciją bei elgtis pagal pateiktas rekomendacijas.
Nei sirenų, nei SMS
Tačiau, kaip paaiškėjo, dalis kauniečių jokių sirenų visiškai negirdėjo, pranešimai nepasiekė ir jų mobiliųjų telefonų.
„Turiu tris telefonus, bet visi tylėjo kaip žemė. Jokių pranešimų negavau“, – piktinosi vienas portalo skaitytojas.
Jam antrino ir kiti toliau nuo miesto esančiame rajone gyvenantys žmonės – jokių kaukiančių sirenų jie teigė negirdėję.
„Joooo, žiauriai susidirbę. Iš pradžių paleidžia sirenas, o tik paskui SMS atsiunčia. Kažin neturėtų būti atvirkščiai?“ – klausimus kėlė skaitytoja Inga.
S. Žiūros, skaitytojo nuotr.
Į gyventojų pasipiktinimą netrukus sureagavo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD).
„Patikrinimai yra atliekami, kad nustatytume šios sistemos veikimo patikimumą, pasitikrintume vidines perspėjimo procedūras, patikrintume techninių priemonių veikimą, taip pat atkreiptume gyventojų dėmesį į saugumą“, – komentavo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Civilinės saugos valdybos Gyventojų apsaugos organizavimo skyriaus viršininkas Ernestas Trunovas.
Anot PAGD, už Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemą yra atsakingi nemažai šalies subjektų. Ši sistema – tai centralizuoto valdymo sirenos, trumpieji perspėjimo pranešimai gyventojams į mobiliuosius telefonus, informacija ir rekomendacijos per Lietuvos nacionalinį radiją ir televiziją bei per regionines ir vietines radijo stotis.
„Šalies gyventojai šiandien girdėjo sirenų gausmą, jiems buvo išsiųsti trumpieji perspėjimo pranešimai į mobiliuosius telefonus apie sistemos patikrinimą. Po šio patikrinimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas sulaukė nemažai gyventojų laiškų ir skambučių, kad gyventojai negirdėjo sirenų, negavo perspėjimo pranešimų į mobiliuosius telefonus ir kad trumpam buvo sutrikusi pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms interneto svetainė lt72.lt.“, – teigiama išplatintame pranešime.
Kodėl negavo?
Pasak E. Trunovo, gali būti kelios priežastys, kodėl kai kurie gyventojai negavo trumpųjų perspėjimo pranešimų į mobiliuosius telefonus.
„Pirma, ne visi gyventojai yra nusistatę perspėjimo pranešimų priėmimo funkciją. Kaip tai padaryti, informaciją galima rasti interneto svetainėje lt72.lt. Antra priežastis gali būti techninės įrangos, kurią valdo mobiliojo ryšio operatoriai, problemos. Noriu atkreipti pranešimų negavusių gyventojų dėmesį – jums reikėtų interneto svetainėje lt72.lt užpildyti specialią anketą gyventojams, kurioje reikia pažymėti mobiliojo ryšio operatorių, buvimo vietą ir kt. Šiuos duomenis mes išanalizuosime ir operatyviau galėsime nustatyti, dėl kokių priežasčių negautas pranešimas“, – teigė jis.
Plačiau: https://lt72.lt/?p=8565
Pareigūno teigimu, jeigu gaudžiant sirenoms žmogus buvo patalpoje, jis galėjo jų negirdėti ir dėl gerai garsą izoliuojančių šiuolaikinių langų ar miesto triukšmo. Sirenos geriausiai girdimos lauke. Be to, kai kuriose savivaldybėse jų yra nepakankamai arba šio patikrinimo metu jos nesuveikė. Šis patikrinimas parodė, kad jame dalyvaujantiems subjektams, atsakingiems už tam tikrus sprendimus, būtina imtis priemonių, kad šie trūkumai būtų pašalinti.
Naujausi komentarai