Pereiti į pagrindinį turinį

Didmiesčiai siūlo svarstyti galimybę grąžinti dešiniojo posūkio rodykles

2020-01-03 13:08

Vilnius, Kaunas ir Klaipėda siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę grąžinti dešiniojo posūkio rodykles, sako sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.

Didmiesčiai siūlo svarstyti galimybę grąžinti dešiniojo posūkio rodykles
Didmiesčiai siūlo svarstyti galimybę grąžinti dešiniojo posūkio rodykles / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Anot jo, nuo sausio Lietuvoje visiškai atsisakius vadinamųjų „žaliųjų rodyklių“, eismo saugumas sostinėje nepagerėjo, o eismo pralaidumas pablogėjo.

„Šiandien apsitarėme su kitais didžiaisiais miestais, kad kreipsimės į Susisiekimo ministeriją ir Vyriausybę, prašydami tam tikrose vietose, kur nenukenčia eismo saugumas (tai padėtų išspręsti ir tam tikrus eismo iššūkius), mes galėtumėme žalias rodykles savivaldybių iniciatyva grąžinti“, – žurnalistams penktadienį teigė V. Mitalas.

 

 

Anot jo, idėją palaiko ir Kauno bei Klaipėdos merai.

V. Mitalas sako, kad savivaldybė mato iki 20-ies probleminių vietų, kur norėtų grąžinti žaliąsias rodykles. Iš viso iki pertvarkos tokių sankryžų Vilniuje buvo apie 120.

Tai nėra teisinga ir sąžininga. Daug didesnis iššūkis gali būti ir dėl eismo saugumo.

Anot jo, rodyklės, leidžiančios automobiliams sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, nebūtų grąžinamos avaringose sankryžose ar prie švietimo įstaigų.

Daugiausia problemų, savivaldybės vertinimu, kils Šilo ir Antakalnio gatvių bei Žalgirio ir Kalvarijų gatvių sankryžose – čia, anot vicemero, norint pagerinti automobilių pralaidumą, tektų plėsti gatves pėsčiųjų infrastruktūros sąskaita.

„Manome, kad tai nėra teisinga ir sąžininga. Daug didesnis iššūkis gali būti ir dėl eismo saugumo: kai kuriose vietose esant žalioms rodyklėms, sukantieji į dešinę pasiskirstydavo ties žaliu ir raudonu signalu ir einantys pėstieji patirdavo mažesnį automobilių srautą. Dabar to nėra“, – sakė V. Mitalas.

„Manau, kad vilniečiams bus iššūkis prisitaikyti prie miesto be šitų žaliųjų rodyklių. Dėl to vertindami padėtį, tokį dialogą su Susisiekimo ministerija ir norime pradėti“, – tvirtino jis.

Susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius BNS penktadienį teigė, kad savivaldybės pasiruošti pakeitimams turėjo penkerių metų pereinamąjį laikotarpį, tačiau tinkamai to nepadarė. Jis taip pat tikino, kad kol kas galimybė grąžinti rodykles nesvarstoma ir kvietė savivaldybes greičiau pertvarkyti sankryžas.

V. Mitalas sako, jog savivaldybių siūlymą įvertinti pažadėjo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Vicemeras taip pat pabrėžė, kad iš anksto situacijos nebuvo galima prognozuoti, kadangi galutinius eismo taisyklių pakeitimus, numatančius, kaip galima reguliuoti dešinįjį posūkį sankryžose, Seimas priėmė tik 2019-ųjų lapkritį.

Savivaldybės kritikuoja sprendimus naikinti žaliąsias rodykles, sakydamos, kad tai sukels spūstis miestuose. Susisiekimo ministerija tvirtina, jog pakeitimai buvo būtini padidinti eismo saugumą. Ministerija remiasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, kuriose žūva ar sužalojami žmonės.

Dalis vairuotojų kritikavo sostinės valdžią ir dėl eismo naujovių žiedinėse sankryžose, jog tai kai kuriose vietose taip pat padidino spūstis – V. Mitalas tvirtina, kad „žiedai didžiąja dalimi pasiteisino“, bet kai kuriose sankryžose sprendimų dar ieškoma.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų