Garantinio remonto spąstai: nei telefono, nei pinigų Pereiti į pagrindinį turinį

Garantinio remonto spąstai: nei telefono, nei pinigų

2014-01-28 13:30

Lietuviai vis dar nedrįsta pakovoti už savo kaip vartotojų teises – mobilųjį telefoną garantiniam remontui nunešusi kaunietė Diana Grosienė liko ne tik be telefono, bet ir neturi galimybės atgauti pinigus.

D. Grosienė
D. Grosienė / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Lietuviai vis dar nedrįsta pakovoti už savo kaip vartotojų teises – mobilųjį telefoną garantiniam remontui nunešusi kaunietė Diana Grosienė liko ne tik be telefono, bet ir neturi galimybės atgauti pinigus.

Amžinas laukimas

Kaunietė D.Grosienė rugpjūčio pabaigoje pastebėjo, kad vis nepavyksta įkrauti savo "Sony Ericcson" mobiliojo telefono. Peržvelgusi pirkimo dokumentus, moteris apsidžiaugė, nes pamatė galiojančią garantiją. Nieko nelaukdama, rugpjūčio 21 d.  telefoną nunešė į garantinį remontą atliekančios bendrovės "Minitel" atstovybę, įsikūrusią A.Mickevičiaus g.
Čia jai išduotas remonto priėmimo kvitas, o moteris informuota, kad galės jį atsiimti po dviejų savaičių.

"Po dviejų savaičių pati paskambinau į "Minitel". Čia man buvo paaiškinta, kad telefonas jau sutaisytas, bet netrukus sulaukiau skambučio, kad telefonas... vis dar taisomas", – sakė pašnekovė.

Moteriai pasiūlyta palaukti dar dvi savaites, nes telefonas "perduotas technikui arba keitimui". Ji palaukė nurodytą laiką, tačiau istorija pasikartojo – vėl buvo pasiūlyta laukti.
"Tik tada pasidomėjau įstatymais ir sužinojau, kad terminas, kiek turi būti taisoma prekė, neapibrėžiamas. Tiesiog parašyta, kad turi būti "teisingas terminas" – teisiškai nieko negali padaryti, o telefono taip pat negali atgauti. Man nuolat žadama, kad telefoną jau pirmadienį galėsiu atsiimti, tačiau jo vis nėra", – sakė D.Grosienė.

Tikslios datos nežino

Bendrovės "Minitel" direktorius Linas Žukauskas pripažino, kad darbuotojai suklydo pranešdami apie jau sutaisytą telefoną.

"Susiklostė kvailoka situacija. Telefoną persiuntėme gamintojui. Pas mus kompiuteryje rugsėjo 11 d. atsirado įrašas, kad remonto darbai jau baigti – dėl to ir informavome klientę. Jau po kelių dienų čia pat atsirado įrašas, kad telefonas perduotas technikui", – situaciją aiškino L.Žukauskas.

Jo teigimu, telefoną kaunietei turėtų pakeisti pats gamintojas arba išrašyti aktą, su kuriuo ji galėtų kreiptis į pardavėją ir atsiimti pinigus arba gauti aparatą už analogišką sumą.
L.Žukauskas negalėjo pasakyti, kiek D.Grosienei teks laukti.

"Mes gamintojui, kad jis dirbtų greičiau, negalime daryti jokios įtakos. Kai tik sulauksime jos telefono, iškart D.Grosienę informuosime trumpąja žinute. Kol kas šis telefonas – ko gero, ilgiausiai taisomas aparatas, kiek pamenu, per mūsų bendrovės istoriją", – sakė jis.

Verslininko teigimu, remonto darbai labai greitai atliekami populiarioms telefonų firmoms – "Nokia" ir "Samsung", o dabartinė "Sony Ericsson" kompanijos savininkė "Sony" tokia darbo sparta negali pasigirti.

"Telefonas nedingęs, moteris jį atgaus", – užtikrino "Minitel" vadovas.

Galėjo atsiimti pinigus

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Kauno teritorinio padalinio inspektorius Pavelas Ustinovas paaiškino, kad dabar D.Grosienei teks palaukti, kol bus suremontuotas jos telefonas arba jai teks keiptis į teismą.

"Šiuo atveju moteris gali kreiptis ir į mūsų inspekciją. Pasižiūrėtume, dėl ko paslaugos teikėjas nevykdo reikalavimo –  nesutaiso telefono. Jei reikalavimas bus įvykdytas, galėtume nustatyti, ar remontas atliktas kokybiškai", – sakė jis.

Inspektorius aiškino, kad bendrovė, atliekanti remontą, turi jį atlikti per protingą terminą – šios nuostatos trukmę nustatyti gali tik teismas. Tokiu atveju bendrovė privalo turėti ilgą remonto laiką pagrindžiančius dokumentus, kitaip ji gali būti baudžiama.

P.Ustinovo teigimu, jei žmogus sutinka remontuoti telefoną, kaip ir įvyko šiuo atveju, savo reikalavimo vėliau jis keisti jau negali, t.y. norėti atgauti pinigus arba reikalauti naujo aparato. To padaryti jau negalėtų padaryti ir inspekcija.

"Norint atgauti pinigus už sugedusį daiktą ar norint jį pakeisti kitu būtina raštu kreiptis į pardavėją ir to pareikalauti. Nesant defekto, kuris atsirado dėl vartotojo kaltės, viskas būtų išspręsta vartotojo naudai", – aiškino P.Ustinovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra